Hledat v komentářích
Investiční doporučení
Výsledky společností - ČR
Výsledky společností - Svět
IPO, M&A
Týdenní přehledy
 

Detail - články
ČT chce tlačit na product placement a sponzoring, ČT1 odhalila podzimní schéma

ČT chce tlačit na product placement a sponzoring, ČT1 odhalila podzimní schéma

29.8.2011 16:09
Autor: ČTK

Blížící se konec reklamy na televizních kanálech ČT1 a ČT24 bude znamenat změny pro obchodní politiku České televize. V současnosti se připravují nové obchodní nabídky pro kanály ČT2 a ČT4, kde zůstane reklama zachována. "Více se chceme soustředit na product placement a sponzoring," uvedl obchodní ředitel televize Robert Kvapil.

Veřejnoprávní televize bude podle novely zákona o ČT, kterou má projednat poslanecká sněmovna, moci vysílat reklamu jen na kanálech ČT2 a ČT4. Z takto získaných peněz má financovat kulturu a výrobu sportovních pořadů. Reklama by tak zmizela z kanálů ČT1 a zpravodajského ČT24. "My v tuto chvíli prodáváme do listopadu s tím, že pokud novela vyjde ve sbírce zákonů, tak 11. listopadu přestává prodej," řekl Kvapil. ČT2 podle něj vysílá úzkoprofilové, přesně cílené pořady pro konkrétní skupiny lidí. "Budeme, tak jako se tomu dělo doposud i ve sponzorských nabídkách, přesně analyzovat jednotlivé pořady a bude se vyzdvihovat ta konkrétní cílová skupina, která je tam nejsilnější," řekl Kvapil. Zmínil přitom, že nejlogičtější nebude prodávat sledovanost, ale udělat klasický blokový ceník.

Na ČT1 zůstanou zachovány například sponzorské vzkazy a product placement. ČT je přitom například u prodeje sponzorských vzkazů připravena rozšířit nabídku. "Prodej sponzoringu bude probíhat stejným způsobem, ale s vyšší aktivitou a razancí," dodal Kvapil.

Podle ředitele programových okruhů Radka Žádníka prý změny v prodeji reklamy nebudou mít vliv na profilaci jednotlivých kanálů. "Nicméně jako reakce na digitalizaci k určitým změnám dojde," dodal. Plnoformátovým celoplošným kanálům sledovanost klesá, specializovaným stanicím naopak roste.

Stanice ČT1 by podle Žádníka měla zůstat rodinným kanálem určeným pro mainstreamové publikum, ČT2 by se měla dále specializovat na specifické cílové skupiny. Například na kulturní pořady, balet. "Jednička by měla naopak posílit vysílání pro děti včetně vzdělávání pro děti," řekl Žádník.

Podle výkonného ředitele ČT1 Radana Dolejše znamená konec reklamy na jeho stanici to, že bude možné lépe sestavovat program. Koncepce Jedničky nespočívá v tom, abychom byli soupeři komerčních stanic, řekl Dolejš.

ČT1 představila obsah, kterým chce zaujmout v podzimní sezóně. Cyklus televizních povídek Čapkovy kapsy, Souboj seriálů, nové díly seriálu Vyprávěj, nebo nové talkshow Trumfy Miroslava Donutila a Pokondr Live mají být hlavními taháky programu ČT1. V cyklu Čapkovy kapsy dostali prostor mladí režiséři, kteří natočili klasické povídky spisovatele Karla Čapka zpracované zkušenými scénáristy. Autoři s předlohami příliš neexperimentovali, cílem bylo dle ČT1 "vdechnout život" klasice. Cyklus se bude vysílat každou neděli od 4. do 25. září od 20 hodin. Souboj seriálů je cyklus šesti natočených pilotních dílů seriálů Ambasáda, Úřad, Cirkus Bukowski, Mazáci, Babička na inzerát a Sedmerák. Z nich budou moci diváci vybrat tři, které se potom utkají ve finále. Vítězný seriál program ČT1 odvysílá v příštím roce v plném rozsahu.

Premiérové díly pokračování seriálu Vyprávěj, který obdržel mezinárodní ocenění Zlatá nymfa na festivalu v Monte Carlu, uvidí diváci na obrazovkách od 9. září každý pátek ve 20 hodin.

V říjnu a listopadu diváky ČT1 čeká například detektivka Kráska a netvor 1950 s Klárou Issovou a Tomášem Töpferem. V obnovené premiéře bude odvysílán detektivní seriál Malý pitaval z velkého města v HD kvalitě.

Ze zábavné tvorby jsou připraveny zejména dvě nové talkshow. Trumfy Miroslava Donutila se budou vysílat od 10. září a Pokondr Live bude na programu od 6. září. Novými pořady jsou i Kolo plné hvězd s moderátorem Alešem Cibulkou a soutěž Fenomén. V prosinci bude odvysílán cyklus Setkání s hvězdou, který představí herečky Janu Hlaváčovou a Vilmu Cibulkovou.

Ve vysílání Jedničky se objeví také zahraniční seriály Bratři a sestry, Pacific nebo cyklus dokumentárních dramat Přežít! Těm bude konkurovat český dokumentární cyklus Pološero, který se věnuje společensky ožehavým tématům.


Váš názor
  • takže místo reklamy
    29.8.2011 16:19

    se dočkáme product placementu anebo sponzoringu (sponzoři třeba jako Partners jako "rádci" lidem ve složitých situacích na veřejném kanále v jistém pořadu), to vše místo veřejné služby. To je z bláta do louže, tedy.
    Bo
Aktuální komentáře

Související komentáře
Nejčtenější zprávy dne
Nejčtenější zprávy týdne
Nejdiskutovanější zprávy týdne
Denní kalendář hlavních událostí
Nebyla nalezena žádná data