Aktualizováno Mediální skupina Central European Media Enterprises po výsledcích za druhé čtvrtletí roku, které ukázaly překvapivý čistý zisk pod vlivem derivátů a slabší provozní úroveň, zhoršuje výhled pro OIBDA také na celý rok 2012. Důvodem je oslabení měn regionu střední a východní Evropy proti americkému dolaru. Zatímco výhled v lokálním vyjádření zůstává, v dolarovém klesá.
nově očekává celoroční OIBDA v rozmezí 150 až 160 milionů dolarů za předpokladu k nynějšku stabilních směnných kurzů. Výhled společnosti se tak ocitl jednak za konsensem trhu, který je posazen na úrovni 169 milionů dolarů, jednak se vzdálil květnovému odhadu samotné společnosti, kdy uvedla, že její výhled souzní v výhledem analytiků na rozmezí 175 až 180 milionů eur roční OIBDA. V roce 2011 dosáhla výsledku na úrovni OIBDA 167 milionů dolarů. "Očekávání společnosti je za konsensem, zprávu vnímáme mírně negativně," uvedl analytik Patria Finance Tomáš Tomčány.
„Náš výhled v lokálních měnách zůstává beze změny, kvůli jejich depreciaci avšak snižujeme náš výhled (v USD),“ uvedl šéf společnosti Adrian Sarbu.
dále uvedla, že očekává ve druhém pololetí zmírnění poklesu výdajů na televizní reklamu. V první polovině roku 2012 se po očištění o výkyvy směnných kurzů reklamní výdaje na jejích trzích snížily celkem o 7 procent. Nejvýraznější propad zaznamenala skupina v Chorvatsku a to o 14 procent, slovenský trh se smrštil jen o 1 procento s podporou kampaní před parlamentními volbami.
"Náš současný pohled na výdaje na televizní reklamu ve druhém pololetí naznačuje, že se trend zlepší, s nižším tempem poklesu než v první polovině roku, přičemž někteří inzerenti naplní roční rozpočty, k nimž se zavázali," uvedla .
Plnému zotavení na celkem šesti trzích v CEE regionu, kde působí, dle firmy stále brání obavy spojené s dluhovou krizí v eurozóně i podlomený hospodářský růst. „Všechny tyto faktory přispívají k neochotě inzerentů utrácet," uvedla .
K cílům pro druhou polovinu roku 2012 CEO Adrian Sarbu uvedl, že se společnost i nadále zaměří na snižování zadlužení, udržení prvenství ve sledovanosti i podílu na trhu, rozvíjení nereklamních příjmů a dosažení kladného volného peněžního toku. V pololetí je přitom jeho bilance negativní v rozsahu 59,3 milionu dolarů. „Nadále budeme hledat nejvhodnější způsob snížení našeho zadlužení a refinancování dluhu,“ uvedla firma, které v průběhu 2Q12 od části zadlužení v rozsahu 185 milionů dolarů nárůstem podílu ve firmě na 49,9 procenta pomohla americká Time .
(Zdroj: , Bloomberg, Reuters)