Hledat v komentářích
Investiční doporučení
Výsledky společností - ČR
Výsledky společností - Svět
IPO, M&A
Týdenní přehledy
 

Detail - články
Groupon (-28 %) opět prudce zklamal výsledky

Groupon (-28 %) opět prudce zklamal výsledky

09.11.2012 15:57, aktualizováno: 9.11. 16:56
Autor: Redakce, Patria.cz

Aktualizováno

Americká společnost Groupon, která je ve Spojených státech předním prodejcem slevových kuponů, opět zklamala investory. Tržby jí nerostou tak rychle, jak trh čekal, a firma zůstává ve ztrátě. Její akcie proto dnes v úvodu na Wall Street padají o více jak 28 % a obchodují pod třemi dolary za akcii na aktuálních 2,8 USD/akcie. Když firma před rokem vstupovala na burzu, byla vnímána jako nadějný investiční trumf a její akcie stály více než 26 dolarů.

Tržby za třetí čtvrtletí dosáhly 568,6 milionu dolarů, což je meziroční nárůst o 32 procent. Analytici v anketě agentury Reuters ale v průměru počítali s růstem tržeb na 590 milionů dolarů. Čistá ztráta dosáhla tři miliony dolarů, zatímco před rokem činila 54,2 milionu dolarů.

Groupon oznámil očekávané rozpětí tržeb ve čtvrtém čtvrtletí roku 2012 v rámci 625 až 675 milionů dolarů. To je v souladu s očekávaním trhu, nyní posazeným na úrovni 637 mil. USD. 

Firma spolu s výsledky také uvedla, že propustila kolem 80 zaměstnanců. Většina je jich z oddělení prodeje, neboť management se snaží činnost více automatizovat. V říjnu firma spustila aplikaci, která její služby přivádí uživatelům iPhonů společnosti Apple.

Další ranou pro Groupon je i zpráva předního ruského portálu Mail.ru, který je známý tím, že se hodně angažuje v investicích do nových projektů. Portál uvedl, že snížil podíly nejen v Grouponu, ale i v dalších internetových firmách jako je Facebook a Zynga. V Grouponu má ruský portál už jen 0,84 procenta akcií, zatímco na konci října podíl v Grouponu činil 4,12 procenta.

Konsolidovaný provozní zisk CSOI, který je lepším ukazatelem výkonnosti firem, jako je Groupon, ve třetím čtvrtletí jen mírně přesáhl hranici 50 milionů dolarů. Management ale na čtvrté čtvrtletí počítá s propadem takto definovaného zisku na 30 až 50 milionů dolarů.

Firma tak nesplnila ani snížené odhady. Analytici totiž už před jejich zveřejněním začali být v modelování výnosů skromnější, převážně kvůli krizi v Evropě. Groupon pak ve své výsledkové zprávě potvrdil, že v Evropě se mu situaci nedaří zlepšit. 

V listopadu před rokem Groupon v rámci IPO prodával akcie po 20 USD/akcie a trh tak firmě připisoval tržní hodnotu 12,7 mld. USD. Nyní klesla pod dvě miliardy dolarů.

(Zdroj: Groupon, čtk, Bloomberg)


Čtěte více:

Groupon (-22 %) zklamal výsledky i výhledem, od úpisu ztratil 70 %. Podkopala jej slabá Evropa
14.08.2012 9:15
Prodejce slevových kuponů Groupon se stal další mladou internetovou sp...
Internetové společnosti v nesnázích aneb KIT digital, Groupon a konec
15.08.2012 14:06
Včera po uzavření amerického trhu reportovala své výsledky společnost ...

Váš názor
Na tomto místě můžete zahájit diskusi. Zatím nebyl zadán žádný názor. Do diskuse mohou přispívat pouze přihlášení uživatelé (Přihlásit). Pokud nemáte účet, na který byste se mohli přihlásit, registrujte se zde.
Aktuální komentáře

Související komentáře
Nejčtenější zprávy dne
Nejčtenější zprávy týdne
Nejdiskutovanější zprávy týdne
Kalendář událostí
ČasUdálost
8:00DE - Průmyslová výroba, y/y
9:00CZ - Maloobchodní tržby, y/y