Hledat v komentářích
Investiční doporučení
Výsledky společností - ČR
Výsledky společností - Svět
IPO, M&A
Týdenní přehledy
 

Detail - články
Vahland: Novou Octavii chceme v desítce nejprodávanějších aut světa

Vahland: Novou Octavii chceme v desítce nejprodávanějších aut světa

11.12.2012 18:11
Autor: ČTK

Nová generace Škody Octavie by se podle představitelů firmy měla dostat mezi desítku nejprodávanějších aut světa. Při světové premiéře třetí generace octavie to dnes v Mladé Boleslavi uvedl předseda představenstva Škody Winfried Vahland. 

Cenu nového modelu firma oznámí v druhém lednovém týdnu. Spekuluje se o úrovni kolem 330.000 až 350.000 korun. Současná generace se prodává od 335.000 . "Je to automobil, který za cenu obvyklou v kompaktním segmentu nabízí prostor a techniku vozu střední třídy," uvedl člen představenstva společnosti za technický vývoj Frank Welsch. 

Škoda Octavia III
(Zdroj: Škoda Auto)

V současnosti Škoda prodává přes 400.000 octavií ročně, produkce aut z první desítky světových bestsellerů začíná zhruba na půl milionu exemplářů za rok. Od uvedení vozu na trh před 16 lety automobilka vyrobila přes 3,7 milionu octavií. Nová octavia se vyrábí od listopadu, výstavní premiéru bude mít na autosalonu v Ženevě v březnu příštího roku. 

"Octavia je klíčovým modelem značky Škoda. Naším cílem bylo třetí generaci modelu octavia zlepšit tak, aby splnila neustále rostoucí nároky našich zákazníků. To se nám povedlo - nová octavia je třída sama pro sebe," uvedl Vahland. 

Třetí generace octavie je o devět centimetrů delší a o 4,5 centimetru širší než model předcházející. Má téměř o 11 centimetrů delší rozvor, což se projevilo ve větším prostoru pro cestující na zadních sedadlech. Zavazadlový prostor je s 590 litry největší v třídě. Vůz je až o 102 kilogramů lehčí než jeho předchůdce díky využití koncernové modulární platformy MQB, na které je postavený například nový VW Golf, nebo využití vysokopevnostní oceli. 

Octavia má poprvé asistenční bezpečnostní systémy, jako jsou automatické přepínání tlumených a dálkových světel, adaptivní tempomat, asistent rozpoznávající únavu řidiče, pomocník pro udržování vozu v jízdním pruhu nebo asistent nouzového brzdění až do úplného zastavení vozu. O bezpečnost posádky se postará až devět airbagů. 

Škoda novou octavii nabídne se čtyřmi benzinovými a čtyřmi naftovými motory s výkonem od 63 do 132 kW. Později přibude i verze na stlačený zemní plyn CNG. V příštím roce se objeví také sportovní verze RS, má být nejrychlejší octavií všech dob, a také provedení 4x4. 

Octavii, stejně jako menší novinku Rapid, navrhoval šéfdesignér Škody Jozef Kabaň. V souladu s novou designovou politikou octavii charakterizují přední protáhlé hranaté světlomety, nové logo umístěné a špičce kapoty a koncová světla ve tvaru písmene C. Novinkou v boční linii je stoupající dynamická linie oken v zadních dveřích a panoramatická střecha, kterou má například větší superb. V interiéru se poprvé objeví rádia a navigace s vícedotykovým ovládáním, nechybí škrabka na led ve víčku nádrže, oboustranné koberce nebo držák na multimediální přístroje. 

Podle experta na automobilový design Radka Laubeho se octavia povedla zatím nejvíce z nových modelů Škody. "Působí vyváženým dojmem, více jako klasický sedan než liftback. Vevnitř je velmi prostorná a přitom nepůsobí nafoukle jako například dříve Fabia," dodal. Podle motoristického novináře Petra Jansy bude Octavia spíše než vozům ve své třídě konkurovat autům o třídu výš, jako je například Ford Mondeo. 

Octavia je stěžejní model značky, na který připadá kolem 45 procent roční produkce. Vyrábí se nejen v Česku, ale i v Číně, Rusku a Indii. První generace přišla na trh v roce 1996, druhá o osm let později. 

Škoda počítá s tím, že do roku 2015 představí každoročně dva nové modely. Příští rok by to mohlo být ale až sedm vozů. Vedle variant octavie ještě nová karosářská verze rapidu a modernizovaný superb a yeti. I Škodu Superb čeká podle neoficiálních informací zvětšení rozměrů. V roce 2018 chce firma zvýšit produkci ze současných 875.000 na 1,5 milionu.


Váš názor
Na tomto místě můžete zahájit diskusi. Zatím nebyl zadán žádný názor. Do diskuse mohou přispívat pouze přihlášení uživatelé (Přihlásit). Pokud nemáte účet, na který byste se mohli přihlásit, registrujte se zde.
Aktuální komentáře
20.09.2021
22:02Krach čínského obra se může přelít do celého světa  
17:57Evergrande a jádro věci
17:32Amerika přebírá štafetu, investoři se dál zbavují akcií, daří se dluhopisům  
16:40Evropské akcie mají prozatím to nejlepší za sebou
15:54Lufthansa prodá nové akcie za 2,14 miliard eur. Chce tak splatit pomoc Německa
14:43Yardeni: Evergrande není Lehman, do Číny neinvestujte, komodity možná za vrcholem
13:36Týdenní výhled: Zabrání opatrný Fed výraznější korekci?  
12:37Dovedu si představit utažení sazeb o 100 bps ještě letos, říká člen rady ČNB Nidetzký
12:25Revoluce na německém akciovém trhu: DAX má deset nových členů i nová pravidla
12:22Rudý start týdne, strach z Číny a přibývající rizika  
12:15Menší dodavatele energií trápí ceny plynu. Britská vláda zvažuje finanční pomoc
10:39Korekce 7 %, příležitosti mimo S&P 500
10:28Špatná vlna akvizic. Technologičtí giganti skupují menší konkurenty
9:32Akcie čínské realitní společnosti Evergrande spadly nejníže od roku 2010
9:14Rozbřesk: Týden o Fedu a německých volbách. Ukončí nebo prohloubí pokles akcií?
8:54Evropské burzy mohou zahájit týden v mínusu  
8:45Schillerová má problém s růstem sazeb ČNB, zdraží státní dluh. Schodek letos kolem 400 miliard korun
6:21Jak může ETF vydělávat víc než podkladové aktivum a další zajímavosti
19.09.2021
15:47Všichni jsou najednou experty na covid. K naší škodě
8:25Víkendář: Co vyžaduje úspěšná transformace firmy

Související komentáře
Nejčtenější zprávy dne
Nejčtenější zprávy týdne
Nejdiskutovanější zprávy týdne
Kalendář událostí
ČasUdálost
0:00Lennar Corp (08/21 Q3, Aft-mkt)