Německý výrobce sportovních doplňků překvapil investory i analytiky ztrátou v posledním čtvrtletí roku 2012 poté, co přistoupil k rozsáhlým odpisům u značky Reebok. Provozní ztráta dosáhla 239 milionů eur, čistý ztráta 272 milionů eur po odpisech v rozsahu 265 milionů eur. Analytici čekali zisk. Akcie přesto rostou o více jak 2 % nad 73,2 eur díky vyšší než očekávané dividendě.
Odpisy odrážejí především slabší výkonnost značky Reebok, než s jakou počítal. Zhoršení se dotklo zejména výhledu růstu značky v Severní i Latinské Americe a Brazílii. Zasáhly ji také slevy kvůli evropské dluhové krizi. Již loni v listopadu zhoršil výhled tržeb Reeboku do roku 2015 asi o třetinu, stejně tak ochladil očekávání pro Rockport. Analytici v anketě agentury Reuters v průměru očekávali, že bude mít ve čtvrtletí provozní zisk 28,6 milionu eur.
Reebok do hospodaření negativně dopadá od převzetí značky v roce 2006. Prodeje klesaly ve třech letech od akvizice a potíže v prodeji v Indii firmu přinutily k celkovému snížení odhadu tržeb v loňském roce.
Pro rok 2013 počítá s čistým ziskem mezi 890 až 920 miliony eur, což je za aktuálním očekáváním trhu (konsensus Bloomberg 946 mil. eur). Tržby mají růst kolem 5 %.
navrhuje z výsledku roku 2012 vyplatit dividendu 1,35 eur na akcii, zatímco očekáváno bylo 1,25 eur/akcie. To je důvodem, který podržel akcie v růstu.
je druhým největším světovým výrobcem sportovního oblečení, obuvi a dalších doplňků. Tento trh je vysoce konkurenční, a to hlavně v segmentu sportovního náčiní. K hlavním rivalům Adidasu patří americký podnik a německá společnost .
(Zdroj: , Bloomberg, AP, čtk)