Hledat v komentářích
Investiční doporučení
Výsledky společností - ČR
Výsledky společností - Svět
IPO, M&A
Týdenní přehledy
 

Detail - články
Budoucnost už je tady: Tesla Model S

Budoucnost už je tady: Tesla Model S

13.04.2015 17:00
Autor: Redakce, Patria.cz

Nový sedan Tesla Model S je brilantní, krásný, jednoduchý na řízení, výjimečně rychlý a zároveň tichý, vyrobený v USA a je celé roky před konkurencí. Úplně dokonalý ale není, některé věci bych změnil. Patří sem dotyková obrazovka či kliky u dveří. Čalounění sedadel připomíná křeslo u zubaře. A našlo by se pár dalších věcí. Problém může být třeba s kufrem. Můžete totiž zapomenout, do kterého ze dvou, které jsou k dispozici, jste svůj nákup dali. V tom zadním není známky po bateriích, v předním není žádný motor. Navrhuji, aby auto bylo naprogramováno tak, aby přicházejícího řidiče krátkým bliknutím světel upozornilo na to, který kufr naposledy otevíral. A na přivítání by auto mohlo také zahrát nějakou krátkou melodii.

Na nové auto hledím celkově s úžasem. Model S je odvážným experimentem, vizí, která dělá z těch nejluxusnějších aut současnosti starožitnost. Nicméně znám pár odborníků na auta a Model S považují za nejlepší auto, které kdy řídili, jen ti, kteří ho ještě neřídili. Když s ním moje žena vzala několik kolegů na oběd, hovořili nakonec pouze o tom, že v autě je jen jeden pedál. Díky regenerativnímu brzdění auto při uvolnění nohy z pedálu okamžitě brzdí a často ani nemusí použít klasické brzdy. Proč to tak vlastně nemají všechna auta?

Mě ale více zajímalo, co se stane, když na pedál přitlačím. Měl jsem k dispozici verzi P85D s dvěma motory o výkonu 691 hp. Vybrat si můžete dva systémy zrychlování, první z nich se jmenuje „sportovní“ a druhý „šílený“. Z nuly na 100 mil za hodinu auto zrychlí za neuvěřitelných osm sekund. To znamená, že pokoří taková auta jako Ferrari FF a Porsche Panamera Turbo.

Tesla uvádí, že tento automobil ujede na jedno nabití 253 mil (407 kilometrů). Na 50 % kapacity jsou jeho baterie nabity za 20 minut. V USA se základní cena pohybuje na 98 170 dolarech. Příjemné je pak na tomto modelu i to, že když máte klíčky v kapse, nemusíte nikdy zamykat ani odemykat. Když se k autu přiblížíte, kliky se vysunou ven, sednete si dovnitř, zařadíte rychlost a jedete. Nemusíte startovat, nemusíte zastavit motor. Když v takovém autě strávíte pár dní a pak se vrátíte do svého starého vozu, připadá vám startování vychladlého spalovacího motoru jako obrovský krok zpět.

Tesla.png

Zdroj: WSJ

V prvním čtvrtletí tohoto roku Tesla prodala 10 030 vozů. O 500 vozů byl tak překročen původní odhad společnosti, meziroční růst dosáhl 55 %. Tato čísla naznačují, že výrobce aut ze Silicon Valley pravděpodobně prodá mnohem více vozů Model S než v roce 2014 (31 655 vozů). Elon Musk hovořil o 55 000 prodaných vozech v roce 2015 a 500 000 v roce 2020. Pokud by k tomu skutečně došlo, z firmy by se stala významná společnost v odvětví, kde jinak vládne intenzivní konkurence. Pro úspěch je klíčový nový vůz, jehož představení je naplánováno na druhé pololetí letošního roku. Jedná se o SUV Model X. Ten by měl ukázat, zda je firma schopna přesunout se z malého segmentu trhu do jeho hlavního proudu.

Autorem je Dan Neil.

Zdroj: WSJ


Čtěte více:

Index Nikkei 225 by se měl tento týden obchodovat nad 20 000 body, tvrdí analytici
13.04.2015 8:16
Start třetího dubnového týdne roku 2015 se na většině asijských akciov...
Souhrn pátečního vývoje na světových burzách
13.04.2015 8:26
ČRPražská burza v závěru týdne pouze čeřila vodu, index PX klesl o mí...
Praha zahájí nový týden bez výrazných změn
13.04.2015 8:46
Pražská burza v závěru týdne pouze čeřila vodu, index PX klesl o mírn...

Váš názor
  •  
    13.04.2015 22:57

    Z 0 na 161 km/h za 8 s. To je dost dobré.
    Zdravý rozum
    •  
      13.04.2015 23:13

      Ta trakce u elektrických vozidel se mi líbí. Také u lokomotiv. Škoda jen, že jsou elektrifikované jen hlavní koridory. Úspora času by mohla být slušná, kdyby se více investovalo do tratí. Aut je příliš moc. Už nemají ani kde parkovat. Ovzduší by to také pomohlo.
      Zdravý rozum
      •  
        13.04.2015 23:55

        Také by měla být určena bezpečnostní hranice od domů, kde auta můžou a nesmí parkovat. Po ránu si připadám jako na benzince, výpary z aut jsou v zimním období pěkně cítit.
        Zdravý rozum
        •  
          13.04.2015 23:59

          V budoucnu bude rakovina běžná nemoc jako chřipka.
          Zdravý rozum
Aktuální komentáře
11.05.2025
10:02Víkendář: Kdyby Fed přestal pomáhat jiným centrálním bankám…
10.05.2025
10:06Víkendář: První měkké přistání v historii USA a nejhorší makroekonomická politika prezidenta v historii
09.05.2025
22:01Zámořské indexy uzavřely týden bez větších změn  
17:24Ziskové žně
17:16Trump jako zastánce otevřených trhů? Wall Street ani tak neudržela úvodní zisky  
16:06Hartnett: Růst amerických akcií končí, dejte přednost dluhopisům
14:24Německé banky se připravují na boom v obranném sektoru
13:48Komerční banka, a.s.: Zápis z Valné hromady KB konané dne 24.4.2025
12:31Perly týdne: Asijská krize naruby
12:03Trhy mají snížení cel za hotovou věc. Amerika před jednáním s Čínou odkryla karty  
10:58Ohnsman: Muskovi dochází nápady na záchranu Tesly. Jaké jsou její akciové alternativy?
10:09Trumpova obchodní dohoda: Britské vozy v USA za nižší clo, americké automobilky protestují
10:04Růst maloobchodních tržeb v Česku: Internetové prodeje a pohonné hmoty na vzestupu
9:16Rozbřesk: NBP sice srazila sazby o 50 bps, ale na další agresivní redukce to nevypadá
9:07Čínský vývoz v dubnu rostl více, než se čekalo, vývoz do USA ale klesl
8:51Nový papež, obchodní dohody a úleva pro emisní normy. Evropské futures jsou v zeleném  
6:06Barro: Fiskální výdaje ekonomice příliš nepomohou, ale lze je zaplatit inflací
08.05.2025
22:01Americké akcie rostly po komentářích Donalda Trumpa  
17:09Signály k nákupům…
15:20Trump se opět opřel do šéfa Fedu poté, co ponechal sazby na stejné úrovni. Podle něj je to "hlupák" a "ztroskotanec"

Související komentáře
Nejčtenější zprávy dne
Nejčtenější zprávy týdne
Nejdiskutovanější zprávy týdne
Kalendář událostí
Nebyla nalezena žádná data