Kota Yuzawa z očekává, že v automobilovém průmyslu dojde v následujících deseti letech k velkým změnám. Volant se stane minulostí, ale to není vše. Celé odvětví se musí vypořádat s technologickým pokrokem a tento tlak nebyl nikdy větší než právě dnes. Roste tempo inovací, otevírají se nové možnosti a výzvy: Auta bez volantu, která brzdí v případě, když se před nimi objeví nějaký objekt či osoba, z výfuků jim vychází pouze vodní pára a jsou na nich použity ty nejmodernější materiály. V roce 2025 se budou podobné inovace běžně používat.
hovoří o následujících megatrendech: Automobily poháněné elektromotory budou v roce 2025 představovat 25 % všech automobilů. Vozidla také projdou výraznou redukční dietou, což se projeví na emisích. Každé snížení hmotnosti vozu o 50 kg znamená snížení emisí oxidu uhličitého o 1 gram na jeden ujetý kilometr. Na obzoru je také autonomní řízení, chce dosáhnout výrazného pokroku v této oblasti do roku 2017. Taková změna by přitom mohla mít výrazné dopady na fungování celé moderní společnosti.
Banka rovněž hovoří o tom, že budou vznikat „megadodavatelé“. Výrobci automobilů totiž čelí velkému tlaku na snižování emisí a to sebou ponese růst nákladů. Odhaduje se, že ten by měl v průměru dosáhnout 2 500 dolarů na jeden vyrobený vůz. Vedle toho se do odvětví budou dostávat noví hráči, protože padnou současné bariéry vstupu. Příčinou jejich pádu by mělo být zmíněné autonomní řízení a růst počtu elektromobilů. V neposlední řadě by mělo docházet k další motorizaci společností v rozvíjejících se zemích. V roce 2025 by mělo v Číně jezdit 35 milionů aut, v Indii 7,5 milionu vozů. K tomu je nutno přidat trend „sdílené mobility a propojenosti aut“. Tyto dva faktory mají podle banky změnit fungování řady odvětví včetně pojišťoven.
Banka svá očekávání prezentuje i graficky – mezi čtyři klíčové megatrendy počítá dostupnost, pohodlnost, bezpečnost aut a jejich vliv na životní prostředí. Kolem těchto klíčových trendů se „otáčí“ další předpokládané změny – pokrok v oblasti pohonných jednotek, snižování hmotnosti, autonomní řízení vozů, vznik megadodavatelů, nové firmy v odvětví, sdílená mobilita a posun těžiště globálního trhu s automobily směrem k rozvíjejícím se zemím:

Zdroj: Bloomberg