ve třetím kvartále hospodářského roku dosáhlo rekordních kvartálních tržeb v objemu 1,22 mld. USD. Toto číslo představuje meziroční růst o 21 %. Roční pravidelné tržby z digitálních médií (ARR) rostly na 2,65 mld. USD, důvodem solidního růstu byla dobrá výkonnost Creative Cloudu. Velký podíl pravidelných tržeb z předplatného, aktuálně 73 % tržeb v kvartále, dávají šanci firmě dále budovat nové produkty pro dlouhodobě úspěšnou strategii, která akceleruje růst výkonu firmy.
Taktéž produkt Marketing Cloud dosáhl rekordních výsledků, když tržby vzrostly na 368 mil. USD. Meziročně si tak polepšily o 27 %.
Systems nadále pokračuje v úspěšné migraci uživatelů od jejich původního lokálně instalovatelného Creative Suite balíčku na Creative Cloud, který je virtuální a uživatelé si pouze platí přístup do jeho online formy. Ve 3. kvartále přibylo nových 684 tisíc předplatných pro Creative Cloud na celkových 5,3 milionů platících uživatelů. se pochlubilo, že jejich inovace a rychlé přidávání vylepšení je hlavním motorem růstu a také hlavně retence stávajících klientů.
před nějakou dobou uvedla také spíše korporátně zaměřený produkt Document Cloud, kdy ARR dosáhly 357 mil. USD na konci třetího kvartálu.
Zisk na jednu akcii (dil. EPS GAAP) byl 0,34 USD, non-GAAP pak 0,54 USD. Odhad firmy pro další čtvrtletí hovoří o 32 až 38 centech na jednu akcii.
Velmi bouřlivým příběhem si prošel operativní příjem společnosti, meziročně vzrostl z 74 milionů dolarů na 246 milionů. Může za to především solidní růst počtu platících klientů, objem prodaných extra služeb a podpory pro produkty společnosti. Dalším důvodem solidního vývoje je také pokles u obecných a administrativních nákladů, a velmi mírný růst výdajů na vývoj, výzkum, prodej a marketing.
Cashflow společnosti z operativní činnosti se drží v plusu 360 mil. USD. Je tak o 100 milionů silnější než před rokem. Hlavním motorem tohoto posunu bylo ve čtvrtletí rychlý růst čistého zisku z operativní činnosti prakticky na čtyřnásobek během jednoho roku. Výsledek by mohl být ještě lepší nebýt změn v operativních aktivech a pasivech společnosti, které se negativně podepsaly na celkovém cashflow z operativní činnosti. Celkově společnosti objem hotovosti a jejich ekvivalentů poklesl,hlavně vlivem výsledku cashflow z investičních aktivit, kde došlo ke splacení krátkodobých CP.
Geograficky firma eviduje poptávku po svých produktech napříč důležitý trhy pro firmu. Na výsledky měl negativní dopad vývoj na měnových trzích, který tak umazal z tržeb 6 mil. USD, avšak využívá hedging a tak dopad měnových vlivů nebyl negativní, ale pozitivní, kdy zisky z hedgingu směle překonaly ztráty z posilování kurzu dolaru proti ostatním hlavním měnám.
Podle vedení společnosti je výkon ve třetím kvartále potvrzením, že by celý rok 2015 měl být silným rokem. Nadále bude pokračovat proces transformace obchodního modelu, který již teď má blahodárné účinky na finanční ukazatele společnosti, kdy se staví na pevných základech opakujících se plateb od zákazníků.
Firma si věří a proto zvýšila svůj cíl co se Digital Media produktu ARR týče pro 4Q15 na 2,95 mld. USD. Za všechny produkty tak očekává, že se tržby budou ve 4Q pohybovat mezi 1,275 a 1,375 mld. USD.
Akcie společnosti včera zavřela obchodování na 78,6 USD, ztrátou -2,13 % v after-hours. Akcionáře tak prezentované výsledky nepotěšily.
Zdroj: firemní data, Bloomberg