Boeing chce výrazně šetřit. Ale nejen u sebe, chce přinést vysoké úspory většině aerolinek. Proto zveřejnil studii, ve které představil záměr úspory miliard dolarů při provozování svých strojů leteckými společnostmi. Obrovské částky má firmám ušetřit nový materiál, ze kterého jsou vyrobeny panely stěn a podlah. Výrobce letadel tvrdí, že má k dispozici kov, který by snesl označení lehčí než pírko. Podle je nový konstrukční materiál 100 krát lehčí než polystyren.
Zkuste si to představit: Nastupujete do letadla a místo obvyklého pozdravu leteckého personálu dostanete otázku: Chtěli byste letět strojem, který je vyroben z materiálu lehčí než peří? Dejte si sami odpověď. Jenže ekonomičtí experti úvahu neberou na lehkou váhu. Lehčí letadlo totiž spotřebuje o dost méně paliva. Což jsou pro aerolinie řádově úspory ve výši miliard dolarů za rok a odstranění jednoho z největších bolehlavů majitelů firem.
tvrdí, že vyrobil nový typ kovové konstrukce, tzv. microlattice, který úspory zajistí. Microlattice je vyroben ze slitiny niklu a fosforu, která je nanesena na struktuře polymeru a než se instaluje do částí letadla, odstraní se. Výsledkem je materiál, který má tloušťku pouhých 100 nanometrů, což je tisíckrát tenčí než lidský vlas. Dokonce i 2,5 palcový díl zhotovený z microlattice propustí tolik světla, že je možné ho pohodlně umístit na vrcholku pampelišky, aniž by byl květ poničen, dodává . Firma říká, že konstrukce letadla, vyrobená z nového typu kovu při testování fungovala. Jak se microlattice chová, zveřejnil Boeing ve videu, viz ZDE.
Microlattice je prý z 99,99 % vzduch a části stroje tak mohou být komprimovány bez poškození struktury částí. Lidé by měli vědět, že i když je nový prvek pro části letadla možné označit za jednu z nejlehčích kovových konstrukcí na zemi, kovy zapojené do této konstrukce jsou stále stejně těžké, jako kdyby byly součástí jakékoliv jiné aplikace. Struktura microlattice byla poprvé zvedena na trh v roce 2011, coby společné dílo University of California Irvine, California Institute of Technology a HRL výzkumné laboratoře, kterou společně vlastní a .
Zdroj: