Hledat v komentářích
Investiční doporučení
Výsledky společností - ČR
Výsledky společností - Svět
IPO, M&A
Týdenní přehledy
 

Detail - články
Boeing představil budoucnost letadel - konstrukci lehčí než peří

Boeing představil budoucnost letadel - konstrukci lehčí než peří

28.10.2015 13:19
Autor: Pavel Daniel

Boeing chce výrazně šetřit. Ale nejen u sebe, chce přinést vysoké úspory většině aerolinek. Proto zveřejnil studii, ve které představil záměr úspory miliard dolarů při provozování svých strojů leteckými společnostmi. Obrovské částky má firmám ušetřit nový materiál, ze kterého jsou vyrobeny panely stěn a podlah. Výrobce letadel tvrdí, že má k dispozici kov, který by snesl označení lehčí než pírko. Podle Boeingu je nový konstrukční materiál 100 krát lehčí než polystyren.

Zkuste si to představit: Nastupujete do letadla a místo obvyklého pozdravu leteckého personálu dostanete otázku: Chtěli byste letět strojem, který je vyroben z materiálu lehčí než peří? Dejte si sami odpověď. Jenže ekonomičtí experti úvahu neberou na lehkou váhu. Lehčí letadlo totiž spotřebuje o dost méně paliva. Což jsou pro aerolinie řádově úspory ve výši miliard dolarů za rok a odstranění jednoho z největších bolehlavů majitelů firem.

Boeing tvrdí, že vyrobil nový typ kovové konstrukce, tzv. microlattice, který úspory zajistí. Microlattice je vyroben ze slitiny niklu a fosforu, která je nanesena na struktuře polymeru a než se instaluje do částí letadla, odstraní se. Výsledkem je materiál, který má tloušťku pouhých 100 nanometrů, což je tisíckrát tenčí než lidský vlas. Dokonce i 2,5 palcový díl zhotovený z microlattice propustí tolik světla, že je možné ho pohodlně umístit na vrcholku pampelišky, aniž by byl květ poničen, dodává Boeing. Firma říká, že konstrukce letadla, vyrobená z nového typu kovu při testování fungovala. Jak se microlattice chová, zveřejnil Boeing ve videu, viz ZDE.

Microlattice je prý z 99,99 % vzduch a části stroje tak mohou být komprimovány bez poškození struktury částí. Lidé by měli vědět, že i když je nový prvek pro části letadla možné označit za jednu z nejlehčích kovových konstrukcí na zemi, kovy zapojené do této konstrukce jsou stále stejně těžké, jako kdyby byly součástí jakékoliv jiné aplikace. Struktura microlattice byla poprvé zvedena na trh v roce 2011, coby společné dílo University of California Irvine, California Institute of Technology a HRL výzkumné laboratoře, kterou společně vlastní Boeing a General Motors.

Zdroj: Boeing



Čtěte více:

Centrální banky a „hluboký strach z tyranské vlády“
28.10.2015 11:00
Antipatie vůči centrální bance má ve Spojených státech dlouholetou tra...
Škoda Auto zvýšila za tři čtvrtletí provozní zisk i tržby
28.10.2015 10:17
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto vytvořila za první tři čtvrtle...
Volkswagen ve 3Q: náklady emisního skandálu vs solidní čísla
28.10.2015 10:40
Německá automobilka Volkswagen (DIP) dnes představila hospodářská čísl...

Váš názor
Na tomto místě můžete zahájit diskusi. Zatím nebyl zadán žádný názor. Do diskuse mohou přispívat pouze přihlášení uživatelé (Přihlásit). Pokud nemáte účet, na který byste se mohli přihlásit, registrujte se zde.
Aktuální komentáře

Související komentáře
Nejčtenější zprávy dne
Nejčtenější zprávy týdne
Nejdiskutovanější zprávy týdne
Denní kalendář hlavních událostí
Nebyla nalezena žádná data