Kvapem se blíží vánoční svátky, čas rodinné pohody, dobrého jídla, ale i nekonečného shánění vánočních dárků, kterými chceme potěšit naše blízké. K jejich nákupu přistupuje každý jinak s ohledem na povahu i cenu. Kolik ale vlastně utrácejí za vánoční dárky takoví dolaroví milionáři? Z průzkumu CNBC mezi 750 milionáři s aktivy k investicím minimálně ve výši jednoho milionu dolarů vyplývá, že navzdory celkové pozitivní situaci ekonomiky se valná většina z nich chystá letos utrácet stejně jako v loňském roce.
Jakkoliv se tedy dolaroví milionáři letos za dárky chystají bezesporu utrácet hodně, více než loni vydá pouze deset procent z nich a celých devět procent plánuje utratit dokonce méně. Letošní svátky tak pro ty z nejbohatších budou sice štědré, ale ne extravagantní. Ačkoliv někteří multimilionáři vydají za dárky 25000 dolarů i více, většina z nich plánuje za vánoční dárky letos utratit 1000 až 2500 dolarů. Tyto částky se mohou jevit jako vysoké, zvláště pokud patříte k těm, kdo nakupují s omezeným rozpočtem, zásadně celkový růst svátečních tržeb však určitě nezvýší.
Jakoby si milionáři od doby, kdy se před pár lety začala ekonomika stabilizovat, nastavili cílovou částku, kterou jsou ochotni utratit a té se nyní drží. Více než 10000 dolarů tak letos budou dárky stát asi 5 procent dotazovaných boháčů. Šestnáct procent vydá z kapes více než 5000 dolarů, jedna čtvrtina patří do kategorie těch, kteří jsou přepraveni oželet za dárky 2500 až téměř 5000 dolarů. Největší část, tedy 33 procent se však s 1000 až 2500 dolary bude na milionářské poměry držet při zemi. Multimilionáři se jměním nad 5 milionů dolarů se většinou chystají z kapes vydat více než 2500 dolarů.
Stejně jako normální smrtelníci i milionáři utrácejí nejvíce za své rodinné příslušníky, zvláště pak za děti a vnoučata. Zatímco 36 procent boháčů disponujících alespoň jedním milionem dolarů potěší drahými dárky hlavně své děti, překvapivě „jen“ 16 procent z nich se chystá nejvíce utrácet za své milované protějšky. Jak se zdá, tak manželka z pohledu výdajů tak není vždy na prvním místě a celá tři procenta milionářů udělají nejdražším dárkem radost právě sami sobě.
Zdroj: CNBC