včera po uzavření americké obchodní seance představil svoje výsledky za 4. kvartál roku 2015. Zkompletoval se tak celkový obrázek o roku 2015.
Na konci roku prakticky dosáhl mety 75 milionů členů (přesně to bylo 74,76 mil.) jeho komunity. Z tohoto počtu jich je platících mírně pod 71 milionů. Znamená to, že celosvětově získal 17 milionů nových členů za celý rok 2015 a ve 4Q 5,59 mil., což je nejlepší kvartál za celý rok 2015.
Rychlejší růst členské základny dosáhl při svém expandování mimo USA. Tam získal přes 4 miliony členů, zatímco v USA to bylo něco málo přes milion a půl. vstoupil do řady zemí na evropském kontinentu buď přímo, nebo formou spolupráce s místní společností, která je znalá specifik místního trhu. Kromě toho se také už dostal do ČR.
Celkové se tržby Netflixu vyšplhaly na 1,67 mld. USD ve 4Q15, což je meziročně o 300 milionů dolarů více. V dalším kvartále očekává , že by mohl dosáhnout tržeb ve výši 1,813 mld. USD. V roce 2016 je tedy možné, že by mohl dosáhnout mety dvou miliard dolarů na tržbách.
Zisk společnosti velmi mírně poklesl proti 3Q15 o cca. 7 milionů na 270 mil. USD. Stále se však jedná o nejlepší výsledek za rok 2015. Společnost živí hlavně americká část společnosti, která je již nějakým způsobem usazená resp. si vytvořila svůj vlastní trh. V prostředí mimo USA je pochopitelně ještě ve ztrátě. Důvodem jsou samozřejmě poměrně rychlé a rozsáhlé expanze do dalších trhů podporované marketingovými kampaněmi.
Cashflow společnosti je stále záporné a je to tedy poplatné velkým investicím do reklamy, expanzi i nového špičkového obsahu. Cashflow ve 4Q bylo -276 mil. USD a za celý rok 2015 -921 mil. USD. Velkou část investici představuje obsah. Obsah je brutálně klíčový pro úspěch Netflixu.
Víte jak se společnosti jako nebo zabývají výběrem? Je to v podstatě klíčová aktivita pro oba podniky, ale existuje esence, která dokáže vychýlit jazýček vah směrem k úspěchu od totálního propadáku. Detaily si poslechněte v TED Talku níže, jako nápovědu mohu zmínit, že vše je o lidech.
Ve 4Q15 dokázal odstartovat promítání snad rekordního počtu nových seriálů, jen slovně zmíním Master of None, Narcos, Sense8, Bloodline a další. Šest seriálů se dostalo dokonce mezi TOP10 TV show pro rok 2015 podle uznávané databáze filmů a seriálů IMDB. se podílel také na desetidílné sérii dokumentárních pořadů „Making a Murderer“.
Kromě seriálů připravil také svoje první filmy, které měly premiéru ve 4Q. Jedním z nich je třeba “Beasts of No Nation“, „The Ridiculous Six“ nebo „What Happened, Miss Simone?“
V roce 2016 má v plánu publikovat více jak 600 hodin originální programového obsahu, což je o 150 hodin, než bylo vyprodukováno v roce 2015.
Netflixu se začínají obávat i velké televizní stanice a další producenti filmového obsahu. Jeho sílu dokládá stále více rostoucí podíl na objemu stahovaného obsahu v USA v těch nejvytíženějších časech. Ještě v roce 2010 byl podíl Netflixu na stahování na 21 %, když v roce 2015 to bylo již 37 %. S odstupem druhý je YouTube a další služby jako , iTunes, Hulu, BitTorrent nebo a další s menšími podíly.
Výhled do dalšího kvartálu a roku hovoří o dalším růstu tržeb a zisků, ale také stále o masivním investování do obsahu, reklamy a expanze. Zadluženost firmy na konci roku 2015 dosáhla 2,4 mld. USD, což není o mnoho více, než bylo na konci 3Q15.
Netflix ale i tak upozorňuje na to, že si firma bude muset půjčit další peníze buď na konci roku 2016, nebo na začátku roku 2017. Důvodem je samozřejmě rychlost s jakou společnost pálí hotovost při svém růstu.
Počet nově získaných nových klientů by měl být v 1Q16 by měl nabrat 6,1 mil. nových členů.
Akcie v after-hours posilovala, dnes v předobchodní fázi se obchodovala za 109,52 USD.

Zdroj: TED Talks, Bloomberg, data, Reuters