Netflic Inc., premiant v ziskovosti v rámci akciového indexu S&P 500 za rok 2015, oznámil hned zkraje nového letopočtu ambiciózní plány. Podle agentury Bloomberg chce totiž firmy dosáhnout skutečné zisky. chce během roku 2016 dokončit globální expanzi a nabídnout online video služby na více než 100 trzích světa, včetně Číny, Indie a Indonésie. A pokud se to povede, mohou být, alespoň podle slov Reeda Hastingse, CEO Netflixu, investoři „v pohodě“.
Netlix chce být první globální online TV sítí
Globální expanze Netflixu ale spolkne i zhruba 5 miliard Amerických dolarů na programování služeb, což je třeba dvakrát více, než plánovaný rozpočet společnosti HBO, která chce zdvojnásobit svou produkci původních seriálů. Pokud ale vše půjde podle plánu, Wall Street očekává, že čistý zisk Netflixu by mohl v roce 2017 dosáhnout na více než 500 milionů dolarů.
Slova CEO firmy k investorům má podpořit rychle rostoucí popularita „výhradního“ obsahu, kterým se pyšní a patřičně proklamuje. Divákům se totiž nikde jinde nedostane přístup k dílům oblíbených seriálů, jako “Making a Murderer” nebo “Jessica Jones”. tak přiláká dostatek nových zákazníků, kteří budou ochotni platit za jeho služby. Ziskovost firmy poté přesvědčí pochybovače, že vize generálního ředitele o tom, že se může stát první celosvětovou on-line televizní sítí, může vyjít. Faktem je, že působí již ve více než 60 zemích světa, mimo jiné v Japonsku, Austrálii a jižní Evropě a během roku 2015 zaznamenal 6 milionů předplatitelů v USA a 11 milionů mimo Spojené státy. Celkem jich tak má 74,3 milionu.
Srovnání progmarových výdajů amerických mediálních firem
Zdroj: Bloomberg
Dosáhne vyšší ziskovosti? Šance tu jsou, míní analytici
Podle analytiků má firma před sebou řadu výzev, jako třeba objem peněz, určených na výrobu vlastního obsahu. A i když se zdá být mezinárodní prostředí podobným záměrům nakloněno, existuje například podle Paula Verna, analytika eMarketer Inc, stále dost rizik, které spíše posouvají plány Netflixu do kategorie „hazardních“. Experti ale čekají, že detailnější obraz plánů na zreálnění ziskovosti Netflixu pomocí svých služeb, by se mohli dozvědět od Reeda Hastingse na nadcházejícím International Consumer Electronics Show v Las Vegas. Tam má CEO firmy vystoupit ve středu 6. ledna s hlavním projevem.
Problémem Netflixu je ale ziskovost. I přes dříve zmiňovaných téměř 75 milionů předplatitelů, firma zaznamenala relativně nízké zisky, zvláště když se její akcie obchodují už téměř 14 let. Přesto ale akcie Netflixu předvedly v rámci indexu Standard & Poor 500 za rok 2015 nejlepší výkon, když získaly 134 procent, ve srovnání se ztrátou benchmarku ve výši 0,7 procenta.
Výkonnost akcií v indexu S & P 500 za rok 2015
Zdroj: Bloomberg
Agentura Bloomberg propočetla, že v roce 2016 by firma měla dosáhnout příjmů ve výši 137 milionů dolarů. Projekce Wall Streetu počítá s tím, že v roce 2107 by příjmy měly vyšplhat na 535 milionů dolarů a v roce 2108 přeskočit 1 miliardu dolarů. Má to ale háček – musí se naplnit plány globální expanze. Podle Bloombergu mají výdaje firmy určitě naději na vzestup. Může tomu pomoct i to, že v rámci Corp. Showtime bude mít nyní osmkrát větší zastoupení v letošním roce.
Zdroj: , Bloomberg