Hledat v komentářích
Investiční doporučení
Výsledky společností - ČR
Výsledky společností - Svět
IPO, M&A
Týdenní přehledy
 

Detail - články
Google pracuje na nové podobě mobilních výsledků vyhledávání a hledá cesty k další monetizaci

Google pracuje na nové podobě mobilních výsledků vyhledávání a hledá cesty k další monetizaci

20.05.2016 14:00
Autor: Pavel Petr, Patria Online

Google chce svým uživatelům zpříjemnit užívání mobilních telefonů a uvědomuje si, že to pro něj může být prakticky klíčové zařízení, protože se řada vyhledávání přesouvá právě na mobil.

Google již v minulosti přinesl úpravy svého vzhledu pro mobil. Například na PC v klasickém prohlížeči je vždy dostupných například deset výsledků vyhledávání a na konci stránky je klasické číselné stránkování a tlačítko další stránka.

Na mobilech Google toto měl jen ze začátku, než si uvědomil, že stránkování pomocí čísel se moc na mobily nehodí, protože tlačítka byla malá a těžko se ovládala prsty. Proto místo složitého stránkování představil velké tlačítko jen pro další stránku.

Nyní se ovšem chystá nový formát přímo výsledku vyhledávání. Nejdříve na mobilu byly dostupné standardní textové výsledky, následovaly tzv. „Rich Snippets“ s náhledovým obrázkem a úryvkem samotného textu.

snippets

Novou podobou, kterou bude Google testovat budou tzv. „Rich Cards“. Pokročilé a větší karty, které se nebudou rolovat shora dolů, ale swipovat (rolovat vodorovně zprava doleva). Jejich výhodou má být větší důraz na vizuální rozpoznání toho, co hledající skutečně hledá. Proto se bude testování týkat přesně takových kategorií, kde vizuální podoba hraje roli – typicky recepty na určité pokrmy.

Testování bude probíhat zatím jen v anglickém jazyce a na vybraných typech příspěvků jako jsou recepty a filmy. Tyto kategorie plně splňují požadavek na jasnou rozpoznatelnost z obrázkového náhledu.

Google tento krok promítá i do interface pro tvůrce obsahu, kde jim pomocí značek umožňuje přímo Google upozornit, aby daný obsah zobrazil právě stylem „Rich Cards“.

Reklama v mobilech
Google o reklamě v Rich Cards mlčí a tak můžeme jen spekulovat, jak tento formát na mobilu bude monetizovat. Hned první možností co se nabízí je, nabídnout mezi organickými výsledky vyhledávání Rich Cards také ty sponzorované, jinými slovy placené zobrazení Rich Cards.

Myslím si, že na monetizaci dojde v okamžiku, kdy si Google ověří, že se formát chytl u uživatelů. Logicky nedává smysl monetizovat co není příliš užívané uživateli.

Google pracuje na monetizaci i jiných částí vyhledávání. Před pár dny představil také možnosti reklamy ve výsledcích vyhledávání u obrázků. Google tak dává nástroj zejména retailerům. Sám Google uvedl, že ho překvapuje, jak roste podíl nákupů na mobilu a očekává, že v roce 2016 bude nadále pokračovat velmi solidním tempem růstu o 34 % (růst v USA).

Retaileři říkali už nějakou dobu, že potřebují nástroj jak oslovit lidi, kteří hledají nějaký produkt, neví přesně jaký a chtějí se inspirovat. Tací většinou hledají podle obecného vyhledávacího termínu ve výsledcích vyhledávání obrázků.

snippets

To je důvod, proč se bude brzy pravděpodobně všude zobrazovat, i určitý objem sponzorovaných obrázků ve výsledcích vyhledávání v sekci obrázky. Ty povedou rovnou na stránky retailera, který tak bude získávat další objednávky na nabízené zboží.

Zdroj: Google Blog

Foto: Spiros Vathis - CC BY-ND 2.0

Váš názor
Na tomto místě můžete zahájit diskusi. Zatím nebyl zadán žádný názor. Do diskuse mohou přispívat pouze přihlášení uživatelé (Přihlásit). Pokud nemáte účet, na který byste se mohli přihlásit, registrujte se zde.
Aktuální komentáře
08.05.2025
10:44Franklin Resources: Místo USA se může pozvednout Evropa, zájem o americké trhy klesá
8:45Trump chce zrušit omezení na vývoz čipů. Oznámí dnes obchodní dohodu s Velkou Británií?
07.05.2025
22:04Jan Čermák: Fed se drží oblíbené mantry “počkáme a uvidíme”
22:01Wall Street: Jízda na horské dráze s dobrým koncem  
20:00Fed ponechává sazby beze změny. Riziko vyšší nezaměstnanosti i inflace roste
18:10Falešné signály předraženosti trhu
16:58Wall Street před Fedem roste, zatímco Evropa většinou zůstává v červeném  
16:38Jan Bureš: ČNB podle očekávání snížila sazby o 25bps, další kroky budou “velmi opatrné”
16:23Pozvánka na setkání s analytikem a makléřem Patrie v pondělí 12. 5. v Bratislavě
14:59Jakub Blaha k Uberu: Tržby mírně pod očekáváním kvůli pomalejšímu růstu jízd, výhled na druhé čtvrtletí vypadá naopak pozitivně  
14:38ČNB snížila úrokové sazby. Jak vidí ekonomiku nová prognóza?
13:51Branislav Soták k AMD: Přes výhled zamlžený sankcemi zůstáváme pozitivní  
12:31RMS Mezzanine, a.s.: Vnitřní informace
11:33Jakub Blaha k Novo Nordisk: Roste i přes snížený výhled a očekává silnější druhou polovinu roku  
11:16Evropa obchoduje smíšeně i přes nadějné politické zprávy. ČNB sníží sazby, večer se do hry vloží Fed  
11:00Průmysl v březnu meziročně vzrostl o 1,4 %, stavebnictví stouplo o 12,1 %
10:58Šéf ČEZ Beneš: Nabídku EDF bychom nikdy nepodepsali, nebyla výhodná. Škody půjdou do stamilionů
9:12Gen představil rekordní výsledky a očekává další růst příjmů
9:01Rozbřesk: ČNB dnes zřejmě sníží sazby na 3,50 %, komentář však zůstane jestřábí
8:52Evropské trhy budou v úvodu mírně ztrácet, ekonomickým tématem dne, zda ČNB sníží sazby a rozhodnutí Fedu  

Související komentáře
Nejčtenější zprávy dne
Nejčtenější zprávy týdne
Nejdiskutovanější zprávy týdne
Kalendář událostí
ČasUdálost
8:00DE - Průmyslová výroba, m/m
13:00UK - Jednání BoE, základní sazba
14:30USA - Nové žádosti o dávky v nezam.