Hledat v komentářích
Investiční doporučení
Výsledky společností - ČR
Výsledky společností - Svět
IPO, M&A
Týdenní přehledy
 

Detail - články
Google pracuje na nové podobě mobilních výsledků vyhledávání a hledá cesty k další monetizaci

Google pracuje na nové podobě mobilních výsledků vyhledávání a hledá cesty k další monetizaci

20.05.2016 14:00
Autor: Pavel Petr, Patria Online

Google chce svým uživatelům zpříjemnit užívání mobilních telefonů a uvědomuje si, že to pro něj může být prakticky klíčové zařízení, protože se řada vyhledávání přesouvá právě na mobil.

Google již v minulosti přinesl úpravy svého vzhledu pro mobil. Například na PC v klasickém prohlížeči je vždy dostupných například deset výsledků vyhledávání a na konci stránky je klasické číselné stránkování a tlačítko další stránka.

Na mobilech Google toto měl jen ze začátku, než si uvědomil, že stránkování pomocí čísel se moc na mobily nehodí, protože tlačítka byla malá a těžko se ovládala prsty. Proto místo složitého stránkování představil velké tlačítko jen pro další stránku.

Nyní se ovšem chystá nový formát přímo výsledku vyhledávání. Nejdříve na mobilu byly dostupné standardní textové výsledky, následovaly tzv. „Rich Snippets“ s náhledovým obrázkem a úryvkem samotného textu.

snippets

Novou podobou, kterou bude Google testovat budou tzv. „Rich Cards“. Pokročilé a větší karty, které se nebudou rolovat shora dolů, ale swipovat (rolovat vodorovně zprava doleva). Jejich výhodou má být větší důraz na vizuální rozpoznání toho, co hledající skutečně hledá. Proto se bude testování týkat přesně takových kategorií, kde vizuální podoba hraje roli – typicky recepty na určité pokrmy.

Testování bude probíhat zatím jen v anglickém jazyce a na vybraných typech příspěvků jako jsou recepty a filmy. Tyto kategorie plně splňují požadavek na jasnou rozpoznatelnost z obrázkového náhledu.

Google tento krok promítá i do interface pro tvůrce obsahu, kde jim pomocí značek umožňuje přímo Google upozornit, aby daný obsah zobrazil právě stylem „Rich Cards“.

Reklama v mobilech
Google o reklamě v Rich Cards mlčí a tak můžeme jen spekulovat, jak tento formát na mobilu bude monetizovat. Hned první možností co se nabízí je, nabídnout mezi organickými výsledky vyhledávání Rich Cards také ty sponzorované, jinými slovy placené zobrazení Rich Cards.

Myslím si, že na monetizaci dojde v okamžiku, kdy si Google ověří, že se formát chytl u uživatelů. Logicky nedává smysl monetizovat co není příliš užívané uživateli.

Google pracuje na monetizaci i jiných částí vyhledávání. Před pár dny představil také možnosti reklamy ve výsledcích vyhledávání u obrázků. Google tak dává nástroj zejména retailerům. Sám Google uvedl, že ho překvapuje, jak roste podíl nákupů na mobilu a očekává, že v roce 2016 bude nadále pokračovat velmi solidním tempem růstu o 34 % (růst v USA).

Retaileři říkali už nějakou dobu, že potřebují nástroj jak oslovit lidi, kteří hledají nějaký produkt, neví přesně jaký a chtějí se inspirovat. Tací většinou hledají podle obecného vyhledávacího termínu ve výsledcích vyhledávání obrázků.

snippets

To je důvod, proč se bude brzy pravděpodobně všude zobrazovat, i určitý objem sponzorovaných obrázků ve výsledcích vyhledávání v sekci obrázky. Ty povedou rovnou na stránky retailera, který tak bude získávat další objednávky na nabízené zboží.

Zdroj: Google Blog

Foto: Spiros Vathis - CC BY-ND 2.0

Váš názor
Na tomto místě můžete zahájit diskusi. Zatím nebyl zadán žádný názor. Do diskuse mohou přispívat pouze přihlášení uživatelé (Přihlásit). Pokud nemáte účet, na který byste se mohli přihlásit, registrujte se zde.
Aktuální komentáře
03.10.2025
22:31Volby v poločase: Vysoká účast, problém s eDoklady i manévry na pražském letišti
22:06Americké akciové indexy oslabují své momentum  
17:36I příští rok stále „přechodná“ inflace?
16:34Reuters: Ocenění start-upů zaměřených na AI často neodpovídá tržbám
15:59Perly týdne: Vrchol technologického cyklu na akciích ještě nebyl dosažen
14:58Jeff Bezos: Umělá inteligence je v "sektorové bublině", ale je skutečná a změní každé odvětví
14:00Volební místnosti se otevřely
12:54ČEZ, a.s.: Oznámení o výplatě úrokového výnosu
12:16Úvahy o zvýšení úrokových sazeb jsou předčasné, plyne ze záznamu jednání ČNB
12:16Raketový růst Alibaby ještě nemusí být u konce, tvrdí manažeři fondů  
11:46FAO: Světové ceny potravin mírně klesly, hlavně kvůli cukru a mléčným výrobkům
11:42Data nejsou rizikem, takže akcie pokračují v postupném nárůstu  
10:27PODCAST Trhy & Bohatství: Svět je plný konfliktů. Rusko musíme plácnout přes prsty, říká Romancov
8:52V Česku začíná volební víkend, Francie řeší rozpočtovou krizi a evropské futures jsou v zeleném  
8:42Rozbřesk: Strany se před volbami vesměs vyhýbají otázce vyšších daní
6:06Evropské banky rostou už dvanáct čtvrtletí v řadě. Analytici čekají další zisky  
02.10.2025
22:01Americké trhy na historických maximech i přes shutdown  
17:02Americká ekonomika ne tak daleko potenciálu, ale bez investic blízko recesi
16:31Wall Street dál roste, ale Evropa jí dnes utíká  
16:20Odbyt Tesly výrazně překonal odhady, Evropa zůstává slabým místem

Související komentáře
Nejčtenější zprávy dne
Nejčtenější zprávy týdne
Nejdiskutovanější zprávy týdne
Kalendář událostí
Nebyla nalezena žádná data