Hledat v komentářích
Investiční doporučení
Výsledky společností - ČR
Výsledky společností - Svět
IPO, M&A
Týdenní přehledy
 

Detail - články
Google pracuje na nové podobě mobilních výsledků vyhledávání a hledá cesty k další monetizaci

Google pracuje na nové podobě mobilních výsledků vyhledávání a hledá cesty k další monetizaci

20.05.2016 14:00
Autor: Pavel Petr, Patria Online

Google chce svým uživatelům zpříjemnit užívání mobilních telefonů a uvědomuje si, že to pro něj může být prakticky klíčové zařízení, protože se řada vyhledávání přesouvá právě na mobil.

Google již v minulosti přinesl úpravy svého vzhledu pro mobil. Například na PC v klasickém prohlížeči je vždy dostupných například deset výsledků vyhledávání a na konci stránky je klasické číselné stránkování a tlačítko další stránka.

Na mobilech Google toto měl jen ze začátku, než si uvědomil, že stránkování pomocí čísel se moc na mobily nehodí, protože tlačítka byla malá a těžko se ovládala prsty. Proto místo složitého stránkování představil velké tlačítko jen pro další stránku.

Nyní se ovšem chystá nový formát přímo výsledku vyhledávání. Nejdříve na mobilu byly dostupné standardní textové výsledky, následovaly tzv. „Rich Snippets“ s náhledovým obrázkem a úryvkem samotného textu.

snippets

Novou podobou, kterou bude Google testovat budou tzv. „Rich Cards“. Pokročilé a větší karty, které se nebudou rolovat shora dolů, ale swipovat (rolovat vodorovně zprava doleva). Jejich výhodou má být větší důraz na vizuální rozpoznání toho, co hledající skutečně hledá. Proto se bude testování týkat přesně takových kategorií, kde vizuální podoba hraje roli – typicky recepty na určité pokrmy.

Testování bude probíhat zatím jen v anglickém jazyce a na vybraných typech příspěvků jako jsou recepty a filmy. Tyto kategorie plně splňují požadavek na jasnou rozpoznatelnost z obrázkového náhledu.

Google tento krok promítá i do interface pro tvůrce obsahu, kde jim pomocí značek umožňuje přímo Google upozornit, aby daný obsah zobrazil právě stylem „Rich Cards“.

Reklama v mobilech
Google o reklamě v Rich Cards mlčí a tak můžeme jen spekulovat, jak tento formát na mobilu bude monetizovat. Hned první možností co se nabízí je, nabídnout mezi organickými výsledky vyhledávání Rich Cards také ty sponzorované, jinými slovy placené zobrazení Rich Cards.

Myslím si, že na monetizaci dojde v okamžiku, kdy si Google ověří, že se formát chytl u uživatelů. Logicky nedává smysl monetizovat co není příliš užívané uživateli.

Google pracuje na monetizaci i jiných částí vyhledávání. Před pár dny představil také možnosti reklamy ve výsledcích vyhledávání u obrázků. Google tak dává nástroj zejména retailerům. Sám Google uvedl, že ho překvapuje, jak roste podíl nákupů na mobilu a očekává, že v roce 2016 bude nadále pokračovat velmi solidním tempem růstu o 34 % (růst v USA).

Retaileři říkali už nějakou dobu, že potřebují nástroj jak oslovit lidi, kteří hledají nějaký produkt, neví přesně jaký a chtějí se inspirovat. Tací většinou hledají podle obecného vyhledávacího termínu ve výsledcích vyhledávání obrázků.

snippets

To je důvod, proč se bude brzy pravděpodobně všude zobrazovat, i určitý objem sponzorovaných obrázků ve výsledcích vyhledávání v sekci obrázky. Ty povedou rovnou na stránky retailera, který tak bude získávat další objednávky na nabízené zboží.

Zdroj: Google Blog

Foto: Spiros Vathis - CC BY-ND 2.0

Váš názor
Na tomto místě můžete zahájit diskusi. Zatím nebyl zadán žádný názor. Do diskuse mohou přispívat pouze přihlášení uživatelé (Přihlásit). Pokud nemáte účet, na který byste se mohli přihlásit, registrujte se zde.
Aktuální komentáře
18.11.2025
22:03Negativní nálada na Wall Street: trh vyčkává na výsledky Nvidia, downngraded u akcií Amazonu či Microsoftu  
17:35PODCAST Týdenní výhled: Nvidia pod drobnohledem, trhy zůstávají nervózní  
17:16Valuace a desetiletá návratnost amerických akcií: tentokrát jinak?
16:57Anthropic uzavřel dohodu s Nvidií a Microsoftem. Koupí kapacitu Azure za 30 miliard dolarů
15:49Bank of America: Nízké pozice na hotovosti spouští varování pro akciové trhy  
14:54Raiffeisenbank a.s.: Výplata úrokového výnosu dluhopisů XS2821764326, XS2821774390 a XS2406886973
14:28CEO Alphabetu: Žádná společnost není proti prasknutí AI bubliny imunní
12:16Amazon a Microsoft čelí vyšetřování Evropské komise. Hrozí jim přísnější regulace
12:02V Evropě pokračuje akciový výprodej, futures však naznačují odpolední zklidnění  
10:29Japonské trhy pod tlakem. Napětí s Čínou, výprodej na AI i obavy o domácí finance  
10:15Ceny průmyslových výrobců klesají devátý měsíc. Zemědělství a služby zdražují
9:23AkzoNobel a Axalta se spojují. Vzniká lídr s hodnotou 25 miliard USD
8:58Rozbřesk: Proč rostoucí nezaměstnanost zatím nebrzdí mzdovou dynamiku?
8:56Globální trhy v červených číslech, Bitcoin i AI tituly pod tlakem a Novo Nordisk zahajuje cenovou válku s Eli Lilly  
6:04Očekávaní jsou vysoká. Investoři vyhlížejí středeční výsledky Nvidie
17.11.2025
17:11Goldman Sachs nově čeká, že akcie v následujících 10 letech vynesou 7,7 procenta ročně
15:35J&J koupí vývojáře léků na rakovinu Halda Therapeutics za 3,05 miliardy dolarů
15:08Rozmach AI vyvolává nedostatek levných paměťových čipů
13:01Evropská komise zlepšila odhad růstu české i unijní ekonomiky
10:27EPH a TotalEnergies zakládají společný podnik za 10,6 miliardy eur

Související komentáře
Nejčtenější zprávy dne
Nejčtenější zprávy týdne
Nejdiskutovanější zprávy týdne
Kalendář událostí
ČasUdálost
8:00UK - Harmonizovaný CPI, y/y
11:00EMU - CPI, y/y
20:00USA - Zápis z jednání FOMC