Hledat v komentářích
Investiční doporučení
Výsledky společností - ČR
Výsledky společností - Svět
IPO, M&A
Týdenní přehledy
 

Detail - články
Proč se výrobci sportovního vybavení tlačí do sport trackerů

Proč se výrobci sportovního vybavení tlačí do sport trackerů

03.06.2016 15:47
Autor: Pavel Petr, Patria Online

V poslední době se i v České republice stal například běh relativně populární sportem. Řadu běžců tak můžete potkat v parcích třímající v jedné ruce telefon, eventuálně s připevněným telefonem na paži.

Důvodem je mnohdy to, že na telefonu běží nějaká aplikace, která podle GPS a BTS kontroluje pohyb běžce a měří základní metriky o běhu jako délka, rychlost, tempo, typ aktivity a další parametry pohybu a výkonu lidského těla. Při běžné aktivitě počet kroků, uraženou vzdálenost nebo spánkové fáze. V kombinaci s chytrými hodinkami nebo jiným zařízením na těle může běžet sledovat i svůj tep.

Po těchto datech baží celá řada firem, které jsou orientovány na výrobu sportovních potřeb – určitě společnost Nike Inc., rival Under Armour a nesmíme zapomenout na Adidas. Někteří pouze vyrábí přístroje právě pro měření jako Fitbit, nevyrábí oblečení pro sport.

Důvodem proč se všichni a zejména pak Under Armour realizují v tom, aby uživatelům přinesli tyto technologie je to, že očekávají do několika let příchod tkanin, které budou sami o sobě sledovat to, na co dnes potřebujeme telefony nebo hodinky.

Společnosti si tak připravují pole pro příchod těchto materiálů, které budou chtít zapracovat i do svých kolekcí a k nim nabídnout již zaběhnutý „eko-systém“ pro ukládání, sbírání a vyhodnocování dat.

Druhým důvodem je to, že data se stávají v 21. století velmi důležitá. Aplikace vám mohou dávat chytré tipy, jak zlepšit svůj výkon, čeho už jste dosáhli. V dalších etapách se mohou dokonce zaměřit i na sledování spánku pro lepší výkon apod. Pokud budou společnosti schopné solidně pracovat s daty. Jejich schopnost vlastně téměř „koučovat“ každého sportovce bude velmi rychle růst.

Není to vůbec nereálné. Už dnes Under Armour spolupracuje s IBM a využívá jeho technologii Watson, což je velmi silná kognitivní výpočetní síla schopná odpovídat na normálně lidsky položené otázky.

Under Armour patří dozajista mezi společnosti, které se tomuto trendu věnují nejvíce. V minulosti koupili sportovní tracker Endomondo za 85 milionů dolarů, mají vlastní UA Record a také vlastní MyFitnessPal, který je vhodný pro sledování stravování a přijatých hodnot do těla. Pokud to někdo myslí se sportovním stravováním opravdu vážně.

Under Armour patří co do velikosti „komunity“ používající jejich technologie na samotný vrchol. V roce 2015 měl MyFitnessPal přes 80 milionů uživatelů a Endomondo používá přes 20 milionů uživatelů.

Co je ještě nedořešené, je pravděpodobně model spojení nových typů oblečení se samotným účtem. Bude se platit pouze za běžecké triko a veškeré statistiky budou již zahrnuty v ceně. Nebo nás čeká obchodní model, kdy za oblečení bude zákazník vydávat jednu platbu a za zpřístupnění svých statistik další platbu.

Otázkou zůstává, jestli do budoucna nebude potřeba v rámci kupní smlouvy na daný produkt uživatel také schvalovat automatické ukládání dat o jeho výkonech i jen v anonymizované formě. To jsou ještě otázky, na které nám pravděpodobně odpoví až samotná budoucnost.

Akcie Under Armour nedávno spadla z 85 USD na 43 USD ze sedmého dubna na osmého dubna. U této akcie došlo ke štěpení akcií typu C v poměru 1 – 2. Tato akce ovšem nebyla příliš komunikována a tak řadu obchodníků zaskočila.

Zdroj: Motley Fool, Bloomberg

Foto: Health Gauge - CC BY 2.0


Čtěte více:

Nákupy spotřebitelů v eurozóně zvolňují
03.06.2016 11:18
Větší chuť nakupovat mají spotřebitelé mimo eurozónu. Alespoň tak lze ...
Má OPEC ještě vůbec smysl a udrží ropa hranici 50 USD? Odpověděl nám analytik Petr Báča (Video)
03.06.2016 15:28
Petr Báča, analytik ČSOB, se dnes stal hostem v Patria Online. Kristýn...

Váš názor
Na tomto místě můžete zahájit diskusi. Zatím nebyl zadán žádný názor. Do diskuse mohou přispívat pouze přihlášení uživatelé (Přihlásit). Pokud nemáte účet, na který byste se mohli přihlásit, registrujte se zde.
Aktuální komentáře
25.05.2025
14:59Fidelity: Investoři do ETF reagují na celní konflikt odklonem od USA
8:13Víkendář: Reklamu jen tak nepoznáme?
24.05.2025
14:33Fidelity International: Jak mohou neutrální akciové strategie využít sílu volatility
8:10Víkendář: Svět, kde předvídatelnost je slabostí a cla jsou nejkrásnějším slovem ve slovníku
23.05.2025
22:03Americké trhy krvácí po hrozbách cel vůči EU a Applu  
17:44Traders Talk: Trump rozbouřil trhy, Colt potěšil výsledky a UnitedHealth v problémech
17:17PwC: Prodej elektromobilů v 1. čtvrtletí stoupl o 42 procent na 2,7 milionu
15:57Jednání s EU podle Trumpa nikam nevedou, chce clo 50 procent. Akcie klesají
15:49Půjde to k normálu bez cenového šoku?
14:26Pivo s Patrií ve Zlíně - s analytikem a makléřem o trzích i novinkách ve světě investic
13:03Perly týdne: Googlu a Applu se změnily časy
13:01Italská banka UniCredit soudně napadne podmínky převzetí konkurenční Banco BPM
11:00M2C míří na burzu: Český lídr v péči o nemovitosti sází na technologie a globální expanzi
10:30Tlak na dluhopisy polevil a ulevilo se i akciím  
10:13Do Česka dorazily první dodávky nového jaderného paliva od Westinghouse
8:56Německo hlásí růst HDP o 0,4 pct, ale celoroční stagnace zůstává ve hře
8:46Rozbřesk: Zhoršená nálada v eurozóně. Ale z jiného důvodu, než byste čekali
8:45Erste a VIG dnes naposledy s dividendou, růst HDP v Německu a další várka celního napětí mezi USA a EU  
22.05.2025
22:01Zámořské akcie se stabilizují, nárůstům vévodí Advanced Auto Parts  
17:20Výjimečný celý svět

Související komentáře
Nejčtenější zprávy dne
Nejčtenější zprávy týdne
Nejdiskutovanější zprávy týdne
Kalendář událostí
Nebyla nalezena žádná data