Skupina Kofola oznámila, že v roce 2018 utržila 7,12 mld. Kč, meziročně o 2,2 % více. Zisk EBITDA společnosti stoupl o 6,4 % na 1,01 mld. Kč, ukazatel EBIT pak o 15,3 %. Tržby rostly v Česku, na Slovensku i v Adriatickém regionu. Pozitivní hospodářský výsledek udržela navzdory situaci na polském trhu, kde donedávna působila zejména prostřednictvím společnosti Hoop Polska. Tu v březnu 2019 prodala, na polském trhu zůstane přítomna prostřednictvím výrobce ovocných a bylinných šťáv Premium Rosa. Čistý zisk připadající na akcionáře mateřské společnosti meziročně vzrostl o 33,2 % na 316,8 milionu korun.
Tržby skupiny bez započtení společnosti Hoop Polska vzrostly meziročně o 7,2 % (bez efektu nedávných akvizic o 4,1 %). Nárůst EBITDA byl tažen velmi pozitivním výsledkem v České republice, který byl zapříčiněn zejména vyšším objemem tržeb a nižší cenou cukru. Růst táhly především značky , Vinea, Rajec a Rauch. Na českém a slovenském trhu vzrostly v roce 2018 tržby meziročně o 7,3 % (bez efektu nedávných akvizic o 4,3 %), dařilo se zejména v segmentu HoReCa i v impulsním prodeji.
V samotném čtvrtém čtvrtletí dosáhly tržby společnosti 1,64 mld. Kč, meziročně o 2 % více. Zisk EBIDTA ve 4Q meziročně poklesl o 27,5 % na 177 mil. korun.

Výrazně rostly i tržby v segmentu zdravého stravování. Osm desítek UGO Freshbarů a Salaterií v roce 2018 vykázalo meziročně vyšší tržby o 7 %. Tržby za celou společnost UGO trade, bez tržeb franšízového segmentu, ale včetně prodeje čerstvých šťáv v lahvičkách a balených salátů dosáhly výše 452 mil. Kč.
Skupina ve Slovinsku a Chorvatsku vykázala růst o 2,6 %, přičemž tržby rostly v obou zmíněných zemích. V regionu spotřebitelé nejvíce kupovali značku Radenska, přínosem byly i tržby z výroby a distribuce značky .

„S hospodářským výsledkem jsme velmi spokojeni,“ říká Jannis Samaras, generální ředitel skupiny . „Přálo nám počasí, ale přeje nám i poptávka po zdravějších potravinách s vyšší přidanou hodnotou. Je radost vidět, že naše značky Premium Rosa, Titbit nebo LEROS se těší zájmu našich zákazníků, za rok 2018 do tržeb skupiny přispěly téměř 300 miliony korun. Ukazuje to, že náš odhad poptávky byl už před lety správný. Zároveň jsme velmi rádi, že se nám podařilo předat do dobrých rukou polskou společnost Hoop Polska. To nám uvolnilo ruce a můžeme náš čas a energii soustředit na růstové trhy a aktivity, které umíme a chceme dále rozvíjet,“ uzavírá Jannis Samaras.
Na základě výsledků roku 2018 bude představenstvo Kofoly akcionářům navrhovat výplatu dividendy ve výši 13,5 Kč/akcie. Konferenční hovor k výsledkům pořádá Kofola v úterý 26. března v 9:30.
Zdroj: Kofola, Reuters