Mladí spotřebitelé začínají spoluutvářet tvář americké ekonomiky, a zatímco některé společnosti mají dobrou pozici měnících se vzorců utrácení využít, některé stálice ekonomické krajiny budou muset o své místo na slunci zabojovat. Podle ekonomů poskytnou mileniálové a Generace Z (lidé narození po roce 2000) v horizontu příštích 20 až 30 let ekonomice USA nadprůměrnou vzpruhu a analytici společnosti se zamysleli nad tím, které akcie budou z nadcházejících změn těžit nejvíce.
Velké banky mohou trpět odsunem nejmladší skupiny zákazníků, kteří v prostředí digitálního a mobilního bankovnictví vyrůstali, k fintechovým firmám a technologickým gigantům jako jsou PayPal, a Google, myslí si analytici . V současné chvíli pak vidí největší pokrok v mobilním bankovnictví u , nejlepší služby určené skupině mladší 18 let u Capital One Financial, u mileniálů pak podle vede Bank.
Mezi produkty a službami, za něž mladí Američané utrácí disproporční podíl svého příjmu, jsou telefony, oblečení a stravování mimo domov. Když pak analytici vztáhly trendy převládající mezi mladými generacemi k demografickému vývoji, mezi možnými vítězi jim vzešly společnosti jako Chipotle Mexican Grill, , a .
Další společností dobře postavenou společností je , a to díky své nabídce zdravotnických služeb provázaných s technologiemi. Dařit by se mělo také firmám navázaných na mobilitu zaměstnanců a zvýšení efektivity pracovníků. Mezi ty patří například vývojáři softwaru Saleforce.com nebo , uvádí analytici .
Měnící se preference ovšem spotřebitelů nebudou hrát do karet každému. Spediční firmy, které v uplynulých letech zaznamenaly výrazný růst podnícený rozvojem e-commerce, budou muset čelit pobídkám retailerů k vyzvedávání objednaného zboží na prodejnách a snahy maloobchodníků využít své stávající logistiky k doručování zboží z kamenných obchodů.
Zdroj: Bloomberg