Hledat v komentářích
Investiční doporučení
Výsledky společností - ČR
Výsledky společností - Svět
IPO, M&A
Týdenní přehledy
 

Detail - články
Bloomberg: Znudění, izolovaní lidé jsou pro Facebook výhrou

Bloomberg: Znudění, izolovaní lidé jsou pro Facebook výhrou

01.04.2020 12:11
Autor: Redakce, Patria.cz

Boj o pozornost uživatelů – taková je dlouhodobá charakteristika boje mezi médii a technologickým odvětvím. Čím je tato pozornost větší, tím větší je šance prodat jim nové produkty a služby. Miliony lidí jsou teď doma a chrání se izolací před šířením nového typu koronaviru. Reklamní a technologičtí giganti Facebook a Google by tak mohli mít víc příležitostí, jak uchvátit jejich pozornost, napsal sloupkař Bloombergu Alex Webb. Doba by mohla přát Facebooku, pro který je nástrojem k získávání pozornosti...propojování lidí. A v době izolace mohou být internetová spojení spásou.

Háček je v tom, že když firmám nastanou těžké časy, rozpočty na reklamu jsou tím prvním, kde se škrtá. Pociťují to již vysílací stanice. Před negativním dopadem varovala společnost Comcast, matka americké NBC. Prognózu pro zisk na první čtvrtletí opustil i Twitter.

Takže nedávné oznámení Facebooku, že jeho podnikání je „nepříznivě zasaženo“ v důsledku oslabení v jeho reklamním byznysu, by nemělo být překvapením. Významným faktem by nicméně mohla být skutečnost, že firma zatím neupravila svoji prognózu (už tak vágní) pro první kvartál, ve kterém očekává snížení růstu tržeb „o nízké až střední jednotky procentních bodů“ v porovnání s koncem roku 2019.

Pro firmy ze Silicon Valley jsou takovéto obtíže relativní v porovnání třeba s televizním průmyslem, který je na tom hůře. Trh s reklamou by měl letos stále expandovat. Analytici Cowen & Co. očekávají, že americký reklamní trh vzroste o 7 %, jakkoli dříve se počítalo se zvýšením i o 11 %. Jestliže můžeme brát jako vodítko předešlé roky, většinu toho růstu vyluxují Facebook a Google.

Uzavírky obchodů, restaurací nebo průmyslových provozů s sebou nesou nové zvyky, které by mohly zužitkovat právě sociální platformy. Více času doma může znamenat víc času před obrazovkou. Samotný Facebook se už nechal slyšet, že v zemích nejvíce zasažených koronavirem mu textování vzrostlo o 50 %. Lidé v Itálii tráví před službami Facebooku o 70 % více času.

Lidé jako by dali stranou (opodstatněné) obavy z firemních zvyklostí, jak nakládat s daty. To, že Facebook opravdu nepostrádá dobou vůli, mohou nicméně ukazovat jeho snahy zajistit, aby se sdělení vlád a zdravotních orgánů dostala na jeho platformách na prominentní místa.

Pokud by se z nových trendů ve využívání těchto sítí udržel po krizi i jenom zlomek, nebude ani několik kvartálů pomalejšího růstu v reklamě pro generálního ředitele Facebooku Marka Zuckerberga zřejmě důvodem k obavám. Pravděpodobné není ani to, že by musel nějak sahat na čistou peněžní pozici, činící 44 miliard USD. Pokud se Zuckerbergovi něco podařilo, je to kontinuálně zvyšovat průměrný příjem na uživatele, neboť Facebook má, stejně jako Google, velkou schopnost zvyšovat náklady na reklamu.

Až se trh s reklamou otočí (což se určitě stane, je jen otázkou, zda za 3, 9 nebo 12 měsíců), mohl by mít Facebook jednoduše víc aktivních uživatelů.

Víc aktivních uživatelů znamená víc pozornosti. A to nakonec znamená víc peněz.

Zdroj: Bloomberg

 
 
 

Čtěte více:

Facebook koupil české herní studio Beat Games, tomu to pomůže k rychlému růstu
27.11.2019 9:36
Americká internetová společnost Facebook koupila české studio Beat Gam...
Čtvrtletní zisk Facebooku vzrostl, akcie však oslabily
29.01.2020 23:20
Americká internetová společnost Facebook ve čtvrtém čtvrtletí zvýšila ...
Šéf Facebooku Zuckerberg: Potřebujeme regulaci, abychom získali důvěru
18.02.2020 6:04
Po celé roky lobboval Facebook u vlád proti zavedení přísných předpisů...
Víkendář: Kdo platí za dominanci Googlu a Facebooku
29.02.2020 9:42
Podle britské British Competition and Markets Authority (CMA) jsou bar...

Váš názor
Na tomto místě můžete zahájit diskusi. Zatím nebyl zadán žádný názor. Do diskuse mohou přispívat pouze přihlášení uživatelé (Přihlásit). Pokud nemáte účet, na který byste se mohli přihlásit, registrujte se zde.
Aktuální komentáře
17.06.2025
12:44ZEW: Důvěra investorů v německou ekonomiku v červnu stoupla více, než se čekalo
12:37Spor mezi Íránem a Izraelem zvyšuje cenu za přepravu ropy Hormuzským průlivem
11:49Průzkum: Podíl zlata v rezervách centrální bank poroste na úkor dolarů
11:41RMS Mezzanine, a.s.: Vnitřní informace
11:29Trhy se bojí kombinace Blízký východ plus Trump. Akcie dopoledne klesají  
11:25Japonská centrální banka úroky nezměnila, zpomalí snižování nákupů dluhopisů
9:56Colt CZ Group koupila amerického výrobce součástek do zbraní a svého dlouhodobého dodavatele Valley Steel Stamp
9:02Rozbřesk: Dražší potraviny na obzoru a koruna ignoruje Blízký východ
8:53Colt CZ oznámil dokončení akvizice, Trump vyzývá k evakuaci Teheránu. Futures hluboko v červeném  
5:52Kaplan: Na vrcholu celně inflační nejistoty
16.06.2025
18:05Ztráta amerického bezpečného přístavu – co o ní říkají rizikové prémie na „bezrizikovém“ aktivu
17:16Páteční nervozita je pryč. Na akciových trzích se po víkendu znovu nakupuje, zatímco ropa padá  
16:50Japonské dluhopisy hýbou světem. Trh v USA ovlivňují nejvíce za posledních pět let
14:21Ustála Čína americká cla? Maloobchodní tržby v květnu rostly nejvíce od roku 2023
12:43M2C upsala akcie za 280 Kč, burzovní debut proběhne 20. června
12:38Týdenní výhled: Efekt konfliktu Izrael–Írán odeznívá, Fed sazby nezmění  
11:31Čína hodlá zrušit cla pro téměř všechny africké země, píše Le Monde
11:19V Česku se loni postavilo 30 tisíc bytů, o 20 procent méně než v roce 2023
10:45Ochlazení paniky na akciových trzích v USA  
9:58Ceny v průmyslu v květnu opět meziročně klesly a v dalších odvětvích rostly

Související komentáře
Nejčtenější zprávy dne
Nejčtenější zprávy týdne
Nejdiskutovanější zprávy týdne
Kalendář událostí
ČasUdálost
JP - Základní O/N úroková sazba
11:00DE - Index očekávání ZEW
14:30USA - Maloobchodní tržby, m/m
15:15USA - Průmyslová výroba, m/m