Hledat v komentářích
Investiční doporučení
Výsledky společností - ČR
Výsledky společností - Svět
IPO, M&A
Týdenní přehledy
 

Detail - články
Bloomberg: Znudění, izolovaní lidé jsou pro Facebook výhrou

Bloomberg: Znudění, izolovaní lidé jsou pro Facebook výhrou

01.04.2020 12:11
Autor: Redakce, Patria.cz

Boj o pozornost uživatelů – taková je dlouhodobá charakteristika boje mezi médii a technologickým odvětvím. Čím je tato pozornost větší, tím větší je šance prodat jim nové produkty a služby. Miliony lidí jsou teď doma a chrání se izolací před šířením nového typu koronaviru. Reklamní a technologičtí giganti Facebook a Google by tak mohli mít víc příležitostí, jak uchvátit jejich pozornost, napsal sloupkař Bloombergu Alex Webb. Doba by mohla přát Facebooku, pro který je nástrojem k získávání pozornosti...propojování lidí. A v době izolace mohou být internetová spojení spásou.

Háček je v tom, že když firmám nastanou těžké časy, rozpočty na reklamu jsou tím prvním, kde se škrtá. Pociťují to již vysílací stanice. Před negativním dopadem varovala společnost Comcast, matka americké NBC. Prognózu pro zisk na první čtvrtletí opustil i Twitter.

Takže nedávné oznámení Facebooku, že jeho podnikání je „nepříznivě zasaženo“ v důsledku oslabení v jeho reklamním byznysu, by nemělo být překvapením. Významným faktem by nicméně mohla být skutečnost, že firma zatím neupravila svoji prognózu (už tak vágní) pro první kvartál, ve kterém očekává snížení růstu tržeb „o nízké až střední jednotky procentních bodů“ v porovnání s koncem roku 2019.

Pro firmy ze Silicon Valley jsou takovéto obtíže relativní v porovnání třeba s televizním průmyslem, který je na tom hůře. Trh s reklamou by měl letos stále expandovat. Analytici Cowen & Co. očekávají, že americký reklamní trh vzroste o 7 %, jakkoli dříve se počítalo se zvýšením i o 11 %. Jestliže můžeme brát jako vodítko předešlé roky, většinu toho růstu vyluxují Facebook a Google.

Uzavírky obchodů, restaurací nebo průmyslových provozů s sebou nesou nové zvyky, které by mohly zužitkovat právě sociální platformy. Více času doma může znamenat víc času před obrazovkou. Samotný Facebook se už nechal slyšet, že v zemích nejvíce zasažených koronavirem mu textování vzrostlo o 50 %. Lidé v Itálii tráví před službami Facebooku o 70 % více času.

Lidé jako by dali stranou (opodstatněné) obavy z firemních zvyklostí, jak nakládat s daty. To, že Facebook opravdu nepostrádá dobou vůli, mohou nicméně ukazovat jeho snahy zajistit, aby se sdělení vlád a zdravotních orgánů dostala na jeho platformách na prominentní místa.

Pokud by se z nových trendů ve využívání těchto sítí udržel po krizi i jenom zlomek, nebude ani několik kvartálů pomalejšího růstu v reklamě pro generálního ředitele Facebooku Marka Zuckerberga zřejmě důvodem k obavám. Pravděpodobné není ani to, že by musel nějak sahat na čistou peněžní pozici, činící 44 miliard USD. Pokud se Zuckerbergovi něco podařilo, je to kontinuálně zvyšovat průměrný příjem na uživatele, neboť Facebook má, stejně jako Google, velkou schopnost zvyšovat náklady na reklamu.

Až se trh s reklamou otočí (což se určitě stane, je jen otázkou, zda za 3, 9 nebo 12 měsíců), mohl by mít Facebook jednoduše víc aktivních uživatelů.

Víc aktivních uživatelů znamená víc pozornosti. A to nakonec znamená víc peněz.

Zdroj: Bloomberg

 
 
 

Čtěte více:

Facebook koupil české herní studio Beat Games, tomu to pomůže k rychlému růstu
27.11.2019 9:36
Americká internetová společnost Facebook koupila české studio Beat Gam...
Čtvrtletní zisk Facebooku vzrostl, akcie však oslabily
29.01.2020 23:20
Americká internetová společnost Facebook ve čtvrtém čtvrtletí zvýšila ...
Šéf Facebooku Zuckerberg: Potřebujeme regulaci, abychom získali důvěru
18.02.2020 6:04
Po celé roky lobboval Facebook u vlád proti zavedení přísných předpisů...
Víkendář: Kdo platí za dominanci Googlu a Facebooku
29.02.2020 9:42
Podle britské British Competition and Markets Authority (CMA) jsou bar...

Váš názor
Na tomto místě můžete zahájit diskusi. Zatím nebyl zadán žádný názor. Do diskuse mohou přispívat pouze přihlášení uživatelé (Přihlásit). Pokud nemáte účet, na který byste se mohli přihlásit, registrujte se zde.
Aktuální komentáře
24.04.2024
21:44Preview výsledků Moneta Money Bank za první čtvrtletí 2024  
17:47Jaké výnosy dluhopisů by dolehly na akcie?
17:34Růst výnosů stupňuje důraz na dobré firemní výsledky. Na slábnoucím jenu roste napětí  
16:34Valná hromada akcionářů Komerční banky schválila hrubou dividendu 82,66 Kč na akcii
14:57Komentář analytika: AT&T překonává odhady zisku díky nárůstu počtu předplatitelů bezdrátového připojení  
14:30Boeing už nejde na přistání. Propad tržeb brzdí a krize kolem 737 MAX polevuje
13:34Technická analýza Netflix: Morning Star formace může odhalovat návrat k růstu  
13:043M FUND MSI SICAV a.s: Výroční finanční zpráva za rok 2023
12:58SAB Finance a.s.: Oznámení o výplatě podílu na zisku
11:46Obrovský zájem investorů o technologické IPO: Na trh jde Rubrik s Microsoftem v zádech
11:45Braňo Soták: ASM International překonala očekávání na všech úrovních a dává polovodičům tolik potřebnou vzpruhu  
11:34Muskovy plány zlepšily sentiment na trzích, další na řadě Meta  
11:09Jakub Blaha: Otřesné výsledky Tesly zažehnány zprávami o autonomii a cenově dostupném modelu  
10:37Komentář: Spotřebitelská nálada na vzestupu
9:18Komentář analytika: Spotify se "prošetřilo" k rekordnímu zisku  
9:11Rozbřesk: Proč Čína prudce zvyšuje zásoby kritických komodit?
9:06Evropa zahájí zeleně, akcionáři KB rozhodnou o dividendě  
8:29Tržby Tesly (+13 %) poprvé za čtyři roky klesly, zisk se snížil o 55 procent
6:15Invesco: Neobvyklé pravdy – Německá želva a americký zajíc
23.04.2024
22:02Wall Street má za sebou druhou rally v řadě; je to již definitivní návrat k růstu?  

Související komentáře
Nejčtenější zprávy dne
Nejčtenější zprávy týdne
Nejdiskutovanější zprávy týdne
Kalendář událostí
ČasUdálost
10:00DE - Index podnikatelského klimatu Ifo
14:30USA - Objednávky zboží dlouh. spotřeby, m/m