Hledat v komentářích
Investiční doporučení
Výsledky společností - ČR
Výsledky společností - Svět
IPO, M&A
Týdenní přehledy
 

Detail - články
Bloomberg: Znudění, izolovaní lidé jsou pro Facebook výhrou

Bloomberg: Znudění, izolovaní lidé jsou pro Facebook výhrou

01.04.2020 12:11
Autor: Redakce, Patria.cz

Boj o pozornost uživatelů – taková je dlouhodobá charakteristika boje mezi médii a technologickým odvětvím. Čím je tato pozornost větší, tím větší je šance prodat jim nové produkty a služby. Miliony lidí jsou teď doma a chrání se izolací před šířením nového typu koronaviru. Reklamní a technologičtí giganti Facebook a Google by tak mohli mít víc příležitostí, jak uchvátit jejich pozornost, napsal sloupkař Bloombergu Alex Webb. Doba by mohla přát Facebooku, pro který je nástrojem k získávání pozornosti...propojování lidí. A v době izolace mohou být internetová spojení spásou.

Háček je v tom, že když firmám nastanou těžké časy, rozpočty na reklamu jsou tím prvním, kde se škrtá. Pociťují to již vysílací stanice. Před negativním dopadem varovala společnost Comcast, matka americké NBC. Prognózu pro zisk na první čtvrtletí opustil i Twitter.

Takže nedávné oznámení Facebooku, že jeho podnikání je „nepříznivě zasaženo“ v důsledku oslabení v jeho reklamním byznysu, by nemělo být překvapením. Významným faktem by nicméně mohla být skutečnost, že firma zatím neupravila svoji prognózu (už tak vágní) pro první kvartál, ve kterém očekává snížení růstu tržeb „o nízké až střední jednotky procentních bodů“ v porovnání s koncem roku 2019.

Pro firmy ze Silicon Valley jsou takovéto obtíže relativní v porovnání třeba s televizním průmyslem, který je na tom hůře. Trh s reklamou by měl letos stále expandovat. Analytici Cowen & Co. očekávají, že americký reklamní trh vzroste o 7 %, jakkoli dříve se počítalo se zvýšením i o 11 %. Jestliže můžeme brát jako vodítko předešlé roky, většinu toho růstu vyluxují Facebook a Google.

Uzavírky obchodů, restaurací nebo průmyslových provozů s sebou nesou nové zvyky, které by mohly zužitkovat právě sociální platformy. Více času doma může znamenat víc času před obrazovkou. Samotný Facebook se už nechal slyšet, že v zemích nejvíce zasažených koronavirem mu textování vzrostlo o 50 %. Lidé v Itálii tráví před službami Facebooku o 70 % více času.

Lidé jako by dali stranou (opodstatněné) obavy z firemních zvyklostí, jak nakládat s daty. To, že Facebook opravdu nepostrádá dobou vůli, mohou nicméně ukazovat jeho snahy zajistit, aby se sdělení vlád a zdravotních orgánů dostala na jeho platformách na prominentní místa.

Pokud by se z nových trendů ve využívání těchto sítí udržel po krizi i jenom zlomek, nebude ani několik kvartálů pomalejšího růstu v reklamě pro generálního ředitele Facebooku Marka Zuckerberga zřejmě důvodem k obavám. Pravděpodobné není ani to, že by musel nějak sahat na čistou peněžní pozici, činící 44 miliard USD. Pokud se Zuckerbergovi něco podařilo, je to kontinuálně zvyšovat průměrný příjem na uživatele, neboť Facebook má, stejně jako Google, velkou schopnost zvyšovat náklady na reklamu.

Až se trh s reklamou otočí (což se určitě stane, je jen otázkou, zda za 3, 9 nebo 12 měsíců), mohl by mít Facebook jednoduše víc aktivních uživatelů.

Víc aktivních uživatelů znamená víc pozornosti. A to nakonec znamená víc peněz.

Zdroj: Bloomberg

 
 
 

Čtěte více:

Facebook koupil české herní studio Beat Games, tomu to pomůže k rychlému růstu
27.11.2019 9:36
Americká internetová společnost Facebook koupila české studio Beat Gam...
Čtvrtletní zisk Facebooku vzrostl, akcie však oslabily
29.01.2020 23:20
Americká internetová společnost Facebook ve čtvrtém čtvrtletí zvýšila ...
Šéf Facebooku Zuckerberg: Potřebujeme regulaci, abychom získali důvěru
18.02.2020 6:04
Po celé roky lobboval Facebook u vlád proti zavedení přísných předpisů...
Víkendář: Kdo platí za dominanci Googlu a Facebooku
29.02.2020 9:42
Podle britské British Competition and Markets Authority (CMA) jsou bar...

Váš názor
Na tomto místě můžete zahájit diskusi. Zatím nebyl zadán žádný názor. Do diskuse mohou přispívat pouze přihlášení uživatelé (Přihlásit). Pokud nemáte účet, na který byste se mohli přihlásit, registrujte se zde.
Aktuální komentáře
21.12.2025
9:17Víkendář: Prudký nárůst cen domů pozorovaný za poslední půlstoletí není velkým překvapením…
20.12.2025
9:12Víkendář: Nelze očekávat, že by ceny domů ve velkých městech v dohledné době klesly
0:16Česká zbrojovka získala zakázku od německé armády, vybrala si její pistoli jako novou služební zbraň
19.12.2025
23:03HARDWARIO očekává za letošek překročení 100 milionů korun tržeb. Zásadně tak překoná plán
22:01S&P 500 pokračoval v růstu na „Triple Witching“ den  
17:36Tentokrát stejně?
16:37J&T ARCH INVESTMENTS SICAV, a.s.: Záznam z konference pro investory
15:43Marks: Dva druhy bublin a zdraví současného akciového trhu
13:42ČNB: Bankám za tři čtvrtletí stoupl čistý zisk o 9,4 miliardy na 100 miliard Kč
13:35Mraky nad Vestas se rozfoukaly. Výrobce větrných turbín míří k nejlepšímu roku za dekádu
12:50První dodávky H200 na obzoru? Trumpova administrativa přezkoumává prodeje AI čipů Nvidie do Číny
12:07Perly týdne: Na dům nemáme, tak nakoupíme akcie?
11:04Kecky Nike v Číně neletí. Výrazný propad tamních prodejů posílá akcie o 10 procent dolů
10:23BoJ zvýšila sazby na nejvyšší úroveň za 30 let. Další růst může přijít do půl roku
9:51UNICAPITAL Invest VI a.s.: Oznámení o čtvrté výplatě úrokového výnosu, ISIN CZ0003557159
9:45UNICAPITAL Invest VI a.s.: Oznámení o čtvrté výplatě úrokového výnosu, ISIN CZ0003557167
9:29USA v roce 2026: Stabilní inflace, nižší sazby a otazníky nad Fedem
9:05Rozbřesk: Koruna zastavila oslabování. Americká inflace spadne v lednu k cíli, Fed bude pokračovat v redukci sazeb
8:54EU schválila půjčku Ukrajině, japonská centrální banka zvýšila sazby a německá spotřebitelská důvěra prudce klesá  
8:50J&T Global Finance XI., s.r.o: Oznámení o deváté výplatě úrokového výnosu

Související komentáře
Nejčtenější zprávy dne
Nejčtenější zprávy týdne
Nejdiskutovanější zprávy týdne
Kalendář událostí
Nebyla nalezena žádná data