Aktualizováno Ačkoli celkový pokles o 14,4 procenta není nic pěkného, březen ještě neukázal plošné škrtání objednávek v zámoří. Objednávky zboží dlouhodobé spotřeby bez dopravních prostředků klesly jen o 0,2 procenta, zatímco se čekal 6,5procentní pád. Velmi podobné to bylo u očištěných objednávek kapitálového zboží.
Březnový report pro nás tedy není špatný tím, co ukazuje, jak spíš tím, co naznačuje do budoucna. Na jedné straně vidíme poměrně slušná čísla - růst objednávek komunikační techniky či elektrického vybavení, jen lehký pokles objednávek strojů nebo počítačů. Naproti tomu ale stojí drtivý propad objednávek u dopravních prostředků.

Aut se za březen objednalo o 18,4 pct méně než v předchozím měsíci. V civilním leteckém průmyslu dokonce vidíme další bizarnost současné koronakrize - výrazně převládlo rušení objednávek a nové objednávky tak byly záporné v objemu toho, co přinesly předchozí dva měsíce (respektive méně, své udělalo i sezónní očištění). Naproti tomu strmě rostly zakázky na vojenská letadla, které však byly jen částečnou kompenzací.
Doprava, a zvláště ta letecká, dostala ránu jako první v radě, a to dosti velkou. Ostatní sektory na tom byly v březnu poměrně dobře, ale propad poptávky se spíše přesunul do dalšího měsíce, než aby vůbec nenastal - to je dost nepravděpodobné. Proto také trhy přijaly nová čísla jen nevýraznou pozitivní reakcí.