Zisky amerických nápojářů na akcii by v tomto kvartále mohly klesnout o 14 %, a ještě o více u tabáku, s tím, že se mohou velice lišit napříč společnostmi. Konkrétní výsledky budou záviset mimo jiné i na prodejní expozici na prodejny uzavřené v rámci karantény, tvrdí Bloomberg Intelligence.
Finanční výsledky předních amerických nápojových společností v USA by mohly být ve druhém čtvrtletí velmi slabé, odhadují analytici. Medián poklesu zisku na akcii činí 14 % oproti loňskému roku. Poklesům vévodí pivovary Craft Brew Alliance a , které se při prodeji spoléhají zejména na místa přímé konzumace. Naopak producentům, kteří se více spoléhají na domácí spotřebu, by se podle Bloombergu mohlo dařit mnohem lépe. Mezi tyto společnosti patří National Beverage, Boston Beer a Keurig Dr Pepper.
Kvůli omezeným příležitostem zapálit si během karantény utrpí také americké tabákové společnosti. Analytici u nich počítají v průměru s 25% poklesem u zisku na akcii oproti loňským číslům. O tuto cifru může v zisku na akcii klesnout i lídr International.
Na horších číslech se podle Bloombergu podepíše i menší mobilita kuřáků během daného období a slabé hospodářské podmínky na klíčových světových trzích, které obsluhuje. Zatímco v 1Q se lidé zásobovali na dlouhodobý pobyt doma, ve 2Q a 3Q dopadne na spotřebitele slabý trh práce a přetrvávající omezení společenských příležitostí. Podobné nákupní chování se mohlo objevit i u bezdýmného tabáku a e-cigaret.
Zdroj: Bloomberg Intelligence