Britský internetový prodejce módy Asos, podobně jako mnoho dalších internetových firem, zvýšil díky koronaviru tržby. Ve čtyřměsíčním období do konce června meziročně vzrostly o deset procent na 1,01 miliardy liber (29,7 miliardy Kč), informovala dnes agentura Reuters. Firma, která dodává i do České republiky, těžila z toho, že konkurence z kamenných obchodů musela mít kvůli šíření nového koronaviru zavřeno.
Za koronaviru se obecně více dařilo firmám, které prodávají přes internet. Vyšší tržby tak hlásil například i čínský prodejce Alibaba nebo americký . Ale například v České republice se zákazníci podle údajů společnosti Global Payments už v polovině května začali vracet do kamenných obchodů a na internetu nakupovali méně než v dubnu, tedy v době, kdy vrcholila omezující opatření zavedená proti šíření koronaviru.
Tržby v Británii se firmě Asos v uvedeném čtyřměsíčním období zvýšily o jedno procento, v zahraničí pak stouply o 17 procent. Aktivních zákazníků firmy, která se zaměřuje především na mladou klientelu kolem 20 let, přibylo o 16 procent na 23 milionů a počet prodaných položek vzrostl o 15 procent.
Asos očekává, že letošní zisk před zdaněním by se měl pohybovat na horním konci pásma, s kterým počítá trh. V krátkodobém až střednědobém výhledu poptávky však firma zůstává opatrná vzhledem k nejistému výhledu ekonomiky. Uvedla také, že vrátí vládní podporu určenou na zachování pracovních míst, o kterou dříve zažádala.