Hledat v komentářích
Investiční doporučení
Výsledky společností - ČR
Výsledky společností - Svět
IPO, M&A
Týdenní přehledy
 

Detail - články
Průlomový verdikt? Placení influenceři v Německu musejí příspěvky na síti označit jako reklamu

Průlomový verdikt? Placení influenceři v Německu musejí příspěvky na síti označit jako reklamu

09.09.2021 13:02
Autor: ČTK

Influenceři, kteří v Německu za propagaci zboží na sociálních sítích dostávají od výrobců zaplaceno, musejí své příspěvky jasně označovat jako reklamu. Rozhodl o tom dnes německý nejvyšší soud. Ten posuzoval případy tří influencerů ze sociální sítě Instagram, která patří americké společnosti Facebook.

Jestliže influenceři žádné peníze nedostávají, mohou zboží na síti ukazovat i bez toho, aby příspěvek označili za reklamu. Influenceři, kteří mají tisíce sledujících, mohou od výrobců nejrůznějšího zboží za propagaci na instagramu získat nemalé částky, poznamenala agentura Reuters.

Soud uvedl, že jedna influencerka z fitness centra měla jasně oznámit, že jde o reklamu, když dostala za placeno za propagaci určité značky. Tuto povinnost ale podle soudu neměla televizní moderátorka a influencerka Cathy Hummelsová, jejíž příspěvek s hračkou její stoupence z instagramu přivedl na stránky výrobce. Za propagaci totiž nedostala zaplaceno.

Instagram se loni dohodl s britským antimonopolním úřadem, že bude na své platformě účinněji odhalovat skrytou reklamu influencerů.


Čtěte více:

Nablýskané nic
07.05.2021 18:32
Je to již nějaký čas, co jsem se tu věnoval ESG investicím, tedy inves...
Nová pravidla WhatsAppu: Otevřená cesta vašich dat do Facebooku?
12.05.2021 9:47
Komunikační aplikace WhatsApp začne od soboty uplatňovat nové podmínky...
Twitter zpět v černých číslech. Lepší výsledky nenechaly chladnými ani konkurenty
23.07.2021 8:36
Americká internetová společnost Twitter ve druhém čtvrtletí vydělala 6...
Majitel TikToku, firma ByteDance, obnovil plán vstupu na burzu
09.08.2021 9:35
Čínská společnost ByteDance, která je majitelem populární aplikace pro...

Váš názor
  •  
    09.09.2021 15:38

    Videa na YT, fotky na Insta.. 99% by se mělo označovat jako reklama. Takže lepší bude označovat ne-reklamu, vše se tím zásadně zjednoduší..
    bob
  •  
    09.09.2021 15:27

    Nebylo by špatný, kdyby se i takový jako x2 museli označit jako reklama, protože je také placen. Todle je také reklama, ale politická a Bureše a spol stojí nemalé peníze...
    qwer
Aktuální komentáře
13.06.2025
22:02Wall Street pod tlakem: Investoři utíkají do bezpečí, trhy ztrácejí  
17:14Obchodní války válkami třídními?
16:11Výprodej na akciových trzích v návaznosti na útok Izraele  
15:58Průzkum: Globální prodej elektromobilů v květnu meziročně vzrostl o 24 procent
15:44Británie sčítá rostoucí náklady zdanění bohatých, pro ekonomiku se může stát čistou zátěží
13:43Perly týdne: Apple mimo AI párty a čas malých firem?
12:573M FUND MSI SICAV a.s: Výplata úrokového výnosu
11:54Traders Talk: Útok na Írán otřásl trhy. Akcie padají, zlato a ropa rostou
11:51Duben přinesl pokles evropského průmyslu, Česko naopak růst zrychlilo
10:52Izraelský útok trhy zaskočil, velké drama se ale nekoná  
10:44Euro stále čeká na svůj globální moment. Válcuje ho zlato i stále odolný dolar
9:03Rozbřesk: Centrální banky nakupují zlato rekordním tempem
8:52Útok Izraele na Írán, protesty v USA proti Trumpově politice a krize na trhu elektromobilů. Dnešní futures padají do rudého  
8:40Izrael zaútočil na Írán, cena ropy prudce roste
6:11Invesco: Americká ekonomika je odolná navzdory nejistotě v obchodní politice
12.06.2025
17:35Konec obchodních deficitů USA? Takže taky konec nasávání globálních úspor
17:01Rizika spojená s plněním rozpočtu se naplňují, uvedla rozpočtová rada
16:44Trump trhy novými hrozbami nerozbořil. Boeing trpí neštěstím letounu, Oracle vzlétl na cloudu  
15:45Německá BioNTech za 1,25 miliardy USD převezme domácího konkurenta CureVac
14:59Oracle (+8 %) po výsledcích: Chtějí všechno, něco takového jsme ještě nezažili

Související komentáře
Nejčtenější zprávy dne
Nejčtenější zprávy týdne
Nejdiskutovanější zprávy týdne
Kalendář událostí
ČasUdálost
11:00EMU - Průmyslová výroba, y/y
16:00USA - Index spotř. důvěry Mich. university