Hledat v komentářích
Investiční doporučení
Výsledky společností - ČR
Výsledky společností - Svět
IPO, M&A
Týdenní přehledy
 

Detail - články
Ferrari nebude nikdy samořízené, říká šéf automobilky. Nová strategie sází na elektrická a hybridní auta

Ferrari nebude nikdy samořízené, říká šéf automobilky. Nová strategie sází na elektrická a hybridní auta

16.06.2022 18:03
Autor: ČTK

Elektrické a hybridní modely by se měly do roku 2030 ve společnosti Ferrari na celkovém prodeji aut podílet z 80 procent. Italská automobilka uvedla, že do roku 2026 plánuje investovat 4,4 miliardy eur (108,9 miliardy Kč), převážně do vývoje nových produktů. Italský výrobce luxusních sportovních vozů dnes investorům představil svůj nový strategický plán. Šéf automobilky při té příležitosti řekl, že vozy Ferrari nikdy nebudou samořízené.

"Věříme, že můžeme využít elektrický motor ke zvýšení výkonu našich aut," konstatoval šéf společnosti Benedetto Vigna. Potvrdil, že italská automobilka plánuje uvést na trh svůj první elektrický model v roce 2025. V letech 2023 až 2026 představí 15 nových modelů a předseda správní rady John Elkann uvedl, že přechod na vozy poháněné elektřinou firmě umožní vyrábět ještě jedinečnější auta.

Ferrari očekává, že v roce 2025 budou plně elektrické vozy tvořit pět procent prodeje aut, v roce 2030 by to mělo být 40 procent, uvedl Vigna. Podíl hybridních modelů by se měl z 20 procent v roce 2021 zvýšit na 55 procent v roce 2025 a poté klesnout na 40 procent v roce 2030. Do roku 2026 hodlá společnost dosáhnout zisku před úroky, zdaněním a odpisy (EBITDA) 2,5 až 2,7 miliardy eur.

Automobilka bude pro své elektrické modely vyvíjet a vyrábět vlastní elektromotory, elektronické střídače a baterie na nové montážní lince ve svém závodě v italském Maranellu. Ty z komponentů, které nepovažuje za klíčové, bude zadávat partnerům.

Zdroje z odvětví odhadují, že hlavní automobilky se vzhledem k regulaci spalovacích motorů v Evropě a Číně zavázaly do roku 2025 investovat na přechod na elektrický pohon přes 250 miliard dolarů (téměř šest bilionů Kč).

Značka Ferrari, která auta dodává zejména bohatým zákazníkům, obnáší kromě designu i zážitek spojený se silným motorem. Zatím jsou investoři a klienti s vozy italského výrobce spokojeni, jeho kniha objednávek je plná, uvedla agentura Reuters. Cena aut začíná na 200.000 eur (téměř pět milionů Kč).

Italská automobilka nedávno ve své centrále ve městě Maranello v severní Itálii hostila několik odborníků na umělou inteligenci, kteří chtěli Ferrari přesvědčit o tom, proč by mělo vzít autonomní řízení na milost. Vigna je místo toho pozval, aby se projeli ve Ferrari na závodním okruhu Fiorano, kde firma testuje své vozy.

"Svezli se s naším testovacím jezdcem, a když z Ferrari vystoupili, řekli mi 'OK, Benedetto, naše prezentace je k ničemu'," řekl novinářům Vigna.

Dodal, že Ferrari bude ve svých vozech i nadále používat technologii asistence řidiče, ale nikdy nenasadí funkce pátého stupně automatizace, kdy vozy mohou fungovat bez zásahu člověka. "Žádný zákazník nebude utrácet peníze za počítač v autě, aby si užil jízdu," uvedl Vigna v rozhovoru s televizí Bloomberg.

Cena akcií Ferrari se za poslední rok téměř nezměnila. Index evropského automobilového průmyslu za tu dobu odepsal 18 procent, zatímco index luxusních aut v tomto období klesl o 13 procent.

 

Čtěte více:

Evropské akcie, Ferrari a 50% korekce
17.02.2022 17:42
Hovory o tom, že hodnotové akcie konečně začnou mít navrch nad akciemi...
Rusko patrně zakáže vývoz některých výrobků a surovin. Z Ruska odchází McDonald’s, Coca-Cola, Pepsi, Starbucks a L'Oréal
08.03.2022 23:00
Ruský prezident Vladimir Putin dnes podepsal výnos, který umožní zaká...
Písek, skály a srovnání Polarisu s Fordem a Ferrari
13.04.2022 18:16
V americkém Utahu mají hodně skal a písku a na nich tam rádi dovádí ři...

Váš názor
Na tomto místě můžete zahájit diskusi. Zatím nebyl zadán žádný názor. Do diskuse mohou přispívat pouze přihlášení uživatelé (Přihlásit). Pokud nemáte účet, na který byste se mohli přihlásit, registrujte se zde.
Aktuální komentáře
07.11.2025
13:17Proč drží Čína s USA krok v závodě umělé inteligence? Masivní čipové klastry od Huawei a levné energie
11:45Perly týdne: Máme pomýlené představy o umělé inteligenci?
11:20RMS Mezzanine, a.s.: Vnitřní informace
11:05Akcie pevnou půdu zatím nenacházejí. Slibný úvod v Evropě rychle vyprchal  
10:23Bureš: Maloobchod zvolňuje, spotřeba i tak zůstane hlavním “motorem” ekonomiky
9:22Zbrojní gigant Rheinmetall zvýšil zisk o 18 % a staví nové továrny. Akcie stagnují
8:54Evropa míří k pozitivnímu zahájení, daří se německému vývozu  
8:53Rozbřesk: Koruna nereagovala na zasedání ČNB, slabší trh práce v USA posunul eurodolar výše
8:32Bude Musk prvním bilionářem? Akcionáři Tesly mu přiklepli rekordní plán odměn
6:01Morgan Stanley: Známky spekulace, ale čas na odchod z akciového trhu ještě nenastal
06.11.2025
22:01Výsledková sezona pokračuje s technologiemi centru pozornosti  
17:29Od roku 1950 po současnost: „pravidla“ podle kterých trhy (ne)fungují
17:10ČNB ponechává sazby beze změny, pro nejbližší měsíce potvrzuje stabilitu
15:43Meta je nejlevnější akcií z Magnificent Seven. Příležitost, nebo varovný signál?  
14:30ČNB ponechala sazby beze změny
13:56Bank of England drží sazby na 4 procentech Těsné hlasování naznačuje možný brzký cut
13:16Dominik Rusinko je novým hlavním ekonomem Patria Finance
12:59Boom emisí dluhopisů: AI, akvizice a vládní deficity ženou trh na maxima  
11:38Challenger: Americké firmy propouštějí nejvíce za 20 let. Nasazují AI a snaží se šetřit
10:38Jan Bureš: Průmysl v září nad očekáváním, vyhlídky však zůstávají nejisté

Související komentáře
Nejčtenější zprávy dne
Nejčtenější zprávy týdne
Nejdiskutovanější zprávy týdne
Kalendář událostí
ČasUdálost
Čína - Obchodní bilance, mld. USD
9:00CZ - Maloobchodní tržby, y/y
14:30USA - Míra nezaměstnanosti, s.a.
14:30USA - Průměrná hodinová mzda, m/m
14:30USA - Změna počtu prac. míst
16:00USA - Index spotř. důvěry Mich. university