Guvernér ČNB Zdeněk Tůma považuje maastrichtská pravidla pro vstup do eurozóny za zastaralá a neodpovídající dnešním podmínkám. Dodal, že to ale nic nemění na tom, že vstupující země by neměly mít makroekonomické nerovnováhy. Pakt stability by ovšem český guvernér neměnil.
(podrobněji
ZDE)
Zaměstnanost v Německu se v loňském roce poprvé po třech letech zvýšila. Počet pracujících vzrostl o 0,3 %, tj. o 128.000 osob, na 38,4 milionu osob. Ke konci roku se ovšem situace na německém trhu práce začala opět zhoršovat, a to i po odhlédnutí os sezónních pohybů.
Elektronické mýtné pro kamiony v Německu spuštěno. Řidiči nákladních automobilů s hmotností nad 12 tun zaplatí v Německu průměrně 12,4 eurocentu, tj. cca a čtyři koruny na kilometr. Je pravděpodobné, že dále stoupne tranzitní doprava v okolních zemích, včetně ČR.
Euro na Slovensku za čtyři roky. Čerstvý guvernér Národní banky Slovenska Ivan Šramko se přihlásil k cíli dohodnutému vládou a centrální bankou vstoupit do eurozóny v roce 2009. O rok dříve by mělo Slovensko plnit všechna předepsaná kritéria. Bez nákladů na penzijní reformu by maastrichtské podmínky Slovensko plnilo již příští rok.
Schodek státního rozpočtu Slovenska se v loňském roce zvýšil na 70,3 miliardy slovenských korun z 56,0 miliard Sk v roce 2003. Rozpočet schválený na letošní rok počítá se schodkem 61,5 miliardy Sk.
Souhrn ekonomických zpráv a zpráv o dění na trhu dluhopisů v předcházejícím dni spolu s přehlednými grafy a tabulkami naleznete ZDE.