Hledat v komentářích
Investiční doporučení
Výsledky společností - ČR
Výsledky společností - Svět
IPO, M&A
Týdenní přehledy
 

Detail - články

Výzkum: Internetové bankovnictví používá 2krát více uživatelů než telefonické

22.8.2006 14:55
Autor: 

Internetové bankovnictví je užíváno denně nebo týdně internetovou populací dvakrát více než telefonické. Jedním z hlavních důvodů popularity internetového bankovnictví je, že 71 % internetové populace jej považuje za bezpečné nebo spíše bezpečné.

Výzkum zaměřený na využívání bankovních služeb internetovou populací zrealizovala v červnu 2006 výzkumná agentura Mediaresearch na reprezentativním e-panelu internetové populace ČR starší 15 let o velikosti 1008 respondentů. Výzkum byl proveden prostřednictvím internetového sběru dat na webovém serveru Mediaresearch.

Internetová populace představuje v České republice 3,5 milionů osob (ve věku 12+), jak vyplývá z výsledků výzkumu NetMonitor, červen 2006 (výzkum návštěvnosti českého internetu a sociodemografie návštěvníků českého internetu), který pro SPIR (Sdružení pro internetovou reklamu) realizuje Mediaresearch ve spolupráci se společností Gemius.

Jak jsou banky využívány internetovou populací?

K hlavním výsledkům výzkumu se řadí informace o tom, že pouze 8 % internetové populace starší 15 let nevyužívá služeb žádného peněžního ústavu. Jde zejména o mladé lidi ve věku 15 – 19 let.

Výzkum ukázal, že téměř polovina internetových uživatelů v naší zemi využívá více než jednu banku (1,7). Jak dále vyplývá z výzkumu, nejvíce je internetovou populací využívána Česká spořitelna, Komerční banka a ČSOB.

Jaké bankovní produkty internetová populace využívá?

Mezi bankovními produkty používanými internetovou populací vedou platební karty a internetové bankovnictví. Následují spořící, pojišťovací a úvěrové produkty, telefonické bankovnictví a investiční produkty. Frekvence používání internetového bankovnictví v denním nebo týdenním intervalu je dvojnásobně vyšší než u telefonického bankovnictví.

S vyšším věkem a vzděláním se frekvence používání internetového bankovnictví zvyšuje.

Jak je internetové bankovnictví bezpečné?

71 % internetové populace uvádí zabezpečení internetového bankovnictví jako bezpečné nebo spíše bezpečné. Nadprůměrně bezpečně se cítí klienti GE Money Bank. 40 % internetové populace je ochotno si za větší bezpečí internetového bankovnictví připlatit.

(zdroj: tisková zpráva Mediaresearch)


Váš názor
  • bezpečnost x dostupnost
    22.8.2006 16:48

    Nedivím se tomu. Koho baví domlouvat se s nějakým bankéřem stylem: 3. a 5. znak hesla... , 2. a 4. číslo pinu... - připadáte si potom jako ten největší hlupák. Smůla je, že v případě KB se tomu nevyhnete, protože jejich internet banking neumí udělat takové základní věci jako svolení k inkasu. S jejich způsobem zabezpečení je to vražedná kombinace. Instalace java apletů (musíte mít na to práva) + nutnost mít sebou klíč v souboru (případně na kartě - čtečku sebou) vašemu pohodlí nepřidá. Bye bye KB, nic ve zlém ale tahle komedie už pomalu končí...
    mgns
Aktuální komentáře

Související komentáře
Nejčtenější zprávy dne
Nejčtenější zprávy týdne
Nejdiskutovanější zprávy týdne
Denní kalendář hlavních událostí
Nebyla nalezena žádná data