Internetové bankovnictví je užíváno denně nebo týdně internetovou populací dvakrát více než telefonické. Jedním z hlavních důvodů popularity internetového bankovnictví je, že 71 % internetové populace jej považuje za bezpečné nebo spíše bezpečné.
Výzkum zaměřený na využívání bankovních služeb internetovou populací zrealizovala v červnu 2006 výzkumná agentura Mediaresearch na reprezentativním e-panelu internetové populace ČR starší 15 let o velikosti 1008 respondentů. Výzkum byl proveden prostřednictvím internetového sběru dat na webovém serveru Mediaresearch.
Internetová populace představuje v České republice 3,5 milionů osob (ve věku 12+), jak vyplývá z výsledků výzkumu NetMonitor, červen 2006 (výzkum návštěvnosti českého internetu a sociodemografie návštěvníků českého internetu), který pro SPIR (Sdružení pro internetovou reklamu) realizuje Mediaresearch ve spolupráci se společností Gemius.
Jak jsou banky využívány internetovou populací?
K hlavním výsledkům výzkumu se řadí informace o tom, že pouze 8 % internetové populace starší 15 let nevyužívá služeb žádného peněžního ústavu. Jde zejména o mladé lidi ve věku 15 – 19 let.
Výzkum ukázal, že téměř polovina internetových uživatelů v naší zemi využívá více než jednu banku (1,7). Jak dále vyplývá z výzkumu, nejvíce je internetovou populací využívána Česká spořitelna, Komerční banka a ČSOB.
Jaké bankovní produkty internetová populace využívá?
Mezi bankovními produkty používanými internetovou populací vedou platební karty a internetové bankovnictví. Následují spořící, pojišťovací a úvěrové produkty, telefonické bankovnictví a investiční produkty. Frekvence používání internetového bankovnictví v denním nebo týdenním intervalu je dvojnásobně vyšší než u telefonického bankovnictví.
S vyšším věkem a vzděláním se frekvence používání internetového bankovnictví zvyšuje.
Jak je internetové bankovnictví bezpečné?
71 % internetové populace uvádí zabezpečení internetového bankovnictví jako bezpečné nebo spíše bezpečné. Nadprůměrně bezpečně se cítí klienti GE Money Bank. 40 % internetové populace je ochotno si za větší bezpečí internetového bankovnictví připlatit.
(zdroj: tisková zpráva Mediaresearch)