Šéf Philipa Morrise komentoval výsledky za 1H06. Nemohl však odpovídat na otázky kolem dividendové politiky, obchodování akcií nebo výhledu tržeb. Kromě finančních výsledků ředitel PMČR zmínil vývoj na českém a slovenském trhu. V obou zemích nabral na významu nejlevnější segment trhu, což poškozuje tradiční “startky” v levném segmentu. Střední cenový segment stále představuje kolem 1/3 celkových prodejů PMČR. Prémiový segment, který poskytuje nejvyšší marže, je pod tlakem. Na Slovensku PMČR uvedl na trh produkty na vlastní balení cigaret, aby tak bojoval proti možnému nebezpečí nelegálních produktů po zvýšení spotřební daně v lednu 2006. Dopad zvýšení daně v SR byl mírný. PMČR má nyní dobrou pozici se svým sortimentem na všech segmentech českého i slovenského trhu.
Náš názor: Konferenční hovor příliš neosvětlil další vývoj aktivit PMČR. Stále předpokládáme, že tržby v 2H budou pod tlakem, hlavně kvůli promítnutí zvýšení spotřební daně v ČR a SR. Přesto očekáváme pouze nevýrazný dopad úpravy daní a větší přesun na spotřebitele ne pouze v levnějším segmentu, ale také ve středním a prémiovém. Nyní revidujeme cílovou cenu pro PMČR, výsledek bude brzy znám.