Asociace komunikačních agentur (AKA) chce zachovat současnou úroveň televizní reklamy na veřejnoprávních kanálech do doby, než bude spuštěno digitální vysílání. Asociace bude lobovat za změny současného zákona, který požaduje snižování vysílání reklam na veřejnoprávních kanálech od roku 2007 a úplné zrušení jejich vysílání od roku 2008, protože to vytvoří monopol dvou televizí se všemi následky v mechanismu na stanovování cen. Antimonopolní úřad vnímá tuto snahu pozitivně, nicméně uvádí, že vše je v rukou politiků.
Náš názor: Tyto snahy vnímáme jako pochopitelnou z hlediska zachování konkurence na trhu a negativní pro CME, protože by tím byla oslabena její pozice při stanovování cen reklamy. Momentálně se ovšem žádný politik nevyjádřil v tom smyslu, že by pracoval na stejných změnách, proto zprávu hodnotíme z hlediska dnešního obchodování jako neutrální. Očekáváme, že tržby CME v České republice v příštím roce vzrostou o 22,9 %.