Ratingové agentury se nacházejí „za křivkou“, oslabení je velmi křehké, strategie „koupit a držet“ ale mrtvá není. Pro CNBC to uvedl Michael Yoshikami, prezident a hlavní investiční stratég společnosti YCMNet Advisors.
„Když trh zkolabuje, je snadné říci, že zkolaboval. Pro mě není jejich přístup dostatečně proaktivní a lze tam nalézt takový konflikt zájmů, že je možné, že se snížením ratingů úmyslně váhají,“ uvedl Yoshikami a dodal: „Pokud si filmové studio zaplatí za recenzi svého filmu, jaká asi ta recenze bude?“ Stratég tak považuje za překvapivé, že není patrné větší rozhořčení nad tím, jak systém ratingu funguje.
„Pokud se zamyslíme nad tím, co skutečně potopilo finanční systém, byly to deriváty s ratingem trojitého A. Asi nerozumím tomu, co trojité A znamená, protože miliardy aktiv s tímto ratingem měly hodnotu nula,“ sdělil Yoshikami, který se domnívá, že je třeba změnit práci ratingových agentur.
Akcie budou podle stratéga nadále „slabé“ až do doby, kdy se usadí prach a získáme větší transparentnost ohledně toho, co se vlastně stalo. Oživení je podle Yoshikamiho stále velmi křehké a investoři musí být velmi opatrní. Nicméně si nemyslí, že by strategie „koupit a držet“ byla mrtvá, jen by ji reformuloval na strategii „koupit a neustále sledovat, zda se něco nezměnilo“.
Yoshikami míní, že bude velmi zajímavé vidět, zda se Řecku podaří implementovat jím navrhovanou „masivní změnu“; byl by ale „šokován, pokud by ji řecká vláda přežila“. Program úspor bude pro tuto zemi velkou brzdou a jeho vliv se přelije i do jiných zemí; celá Evropa tak před sebou má těžké časy. Součástí jejího problému však není jen fundament, ale také fakt, že finanční trhy na některé země útočí a regulátoři tak „musí dát pozor, aby se neopakovala minulost“.
(Zdroj: CNBC)