Hledat v komentářích
Investiční doporučení
Výsledky společností - ČR
Výsledky společností - Svět
IPO, M&A
Týdenní přehledy
 

Detail - články
CETV (-5 %) snižuje celoroční výhled tržeb o osminu, provozního zisku o třetinu, Po ČR a Slovinsku mají letos začít růst Slovensko a Chorvatsko

CETV (-5 %) snižuje celoroční výhled tržeb o osminu, provozního zisku o třetinu, Po ČR a Slovinsku mají letos začít růst Slovensko a Chorvatsko

28.7.2010 16:25
Autor: Josef Němeček, Patria Finance

Aktualizováno (15:55) Mediální společnost Central European Media Enterprises přikročila k trhem očekávané negativní úpravě celoročního finančního výsledku. Po výsledku hospodaření za druhé čtvrtletí roku (více v článku ZDE a komentáři ZDE) v rámci prezentace a konferenčního hovoru k výsledkům CETV snížila celoroční výhled tržeb z dosud uváděných 790 až 820 milionů dolarů na nových 710 až 725 milionů dolarů, posadila jej tedy řádově o osminu níže. Výhled pracuje s negativním dopadem vývoje kurzů v rozsahu 50 milionů dolarů a s poklesem trhů v rozmezí 2 až 4 procent, což se do tržeb negativně projeví v rozsahu 15 až 30 milionů dolarů. EBITDA firmy je nově cílována na 100 až 115 milionů dolarů z dosavadních 140 až 160 milionů dolarů, došlo tedy ke snížení o třetinu. Negativní očekávaný měnový vývoj má odečíst 17 milionů dolarů, 2-4% pokles trhů oněch 15 až 30 mil. USD. Na úrovni celého roku 2010 u výdajů na reklamu proti stagnaci v dubnu nyní CETV na svých trzích očekává souhrnný pokles o 2 až 4 %.

V České republice jako klíčovém trhu pro CETV má trh televizní reklamy vzrůst ve druhé polovině roku o 6 až 9 % a v rámci celého roku o jedno až tři procenta. Růstovým trhem je také Slovinsko s 3-6 % pro druhou polovinu a 3-5 % pro celý rok 2010. Ve druhé polovině roku očekává CETV obrat také na trzích Slovenska a Chorvatska, kde má dojít k růstu o 2-5 %, respektive 1-4 % ve druhé polovině roku, celoroční vývoj má ale ještě zůstat negativní s 2-4%, respektive 1-3% poklesem. Zátěží nadále zůstávají Rumunsko a akvizicí posílené Bulharsko, kde jsou očekávány pokračující poklesy reklamního trhu ve druhé polovině roku o 5-8 %, respektive 6-9 % a na úrovni celého roku další meziroční pokles reklamního trhu o 7-9 %, respektive 8-10 %. Průměr pro všechny trhu CETV pak hovoří za druhou polovinu roku 2010 o nula až 3% růstu a na úrovni celého roku o 2-4% poklesu.

CETV se soustředí na udržení sledovanosti a pozice na trhu tak, aby mohla těžit z následného oživení na trhu. Při omezení negativního dopadu na tyto dva faktory se snaží mediální společnost omezovat programové náklady udržet silné klíčové značky. „Strategií CETV je udržet sledovanost a značky s nasazením nejnižších možných nákladů,“ uvedla firma. V Bulharsku by během září měla být dokončena integrace bTV která již pozitivně přispěla do EBITDA 2Q10 v rozsahu milionu dolarů. Ve druhé polovině roku očekáváme reklamní výdaje slabší než v roce 2009 s poklesem ve 3Q a bodem obratu ve 4Q10. na rostoucích trzích chce od druhé poloviny roku CETV postupně zvyšovat ceny reklamy. Dále posilovat chce CETV také přínos z Media Pro Entertainment. Před soustředěním na snižování dluhu bude CETV preferovat udržení likvidity. Jako nejvhodnější cestu ke snížení zadlužení vidí CETV pokračující zvyšování EBITDA a investice do stávajících operací skupiny. (mezi 31.12.09 a 30.6.10 hrubý dluh poklesl na 1354,5 mil. USD z 1458,8 mil. USD. Další akvizice s pozitivním dopadem na EBITDA firma zváží, až bude jisté oživení na pokrývaných trzích.

Zatímco ráno v Praze akcie CETV na výsledky reagovaly až 4% růstem, na výhled firmy po zohlednění vývoje na Nasdaqu reagují více jak 5% poklesem k 414 . Na Nasdaqu titul ztrácí přes 5 % k 21 USD/akcie.

(Zdroj: CETV, Bloomberg)


Váš názor
Na tomto místě můžete zahájit diskusi. Zatím nebyl zadán žádný názor. Do diskuse mohou přispívat pouze přihlášení uživatelé (Přihlásit). Pokud nemáte účet, na který byste se mohli přihlásit, registrujte se zde.
Aktuální komentáře

Související komentáře
Nejčtenější zprávy dne
Nejčtenější zprávy týdne
Nejdiskutovanější zprávy týdne
Denní kalendář hlavních událostí
Nebyla nalezena žádná data