Hledat v komentářích
Investiční doporučení
Výsledky společností - ČR
Výsledky společností - Svět
IPO, M&A
Týdenní přehledy
 

Detail - články
Google v Česku ve vyhledávání poprvé předstihl jedničku Seznam.cz

Google v Česku ve vyhledávání poprvé předstihl jedničku Seznam.cz

11.1.2011 15:22
Autor: ČTK

Americký internetový vyhledávač Google (614,21 USD, -0,36%) poprvé překonal v podílu na českém trhu Seznam.cz. Jeho souhrnný podíl ve vyhledávání na českých serverech, bez ohledu na geografický původ uživatelů, vystoupal v lednu na téměř 51 procent, což je o 14 procentních bodů více než před rokem. Seznam má nyní kolem 49 procent proti téměř 60 procentům před rokem. Seznam nadále před Googlem vede ve vyhledávání mezi pouze českými uživateli. Vyplývá to z údajů statistiky Toplist. Ta měří počet kliknutí, která odesílají jednotlivé vyhledávače na české weby.

Podíl Google zahrnuje nejen přístupy z jeho domovské stránky v ČR, na Slovensku nebo z globální stránky, ale i z ostatních webů, které využívají jeho vyhledávání, tedy například ze stránek Centrum Holdings. Podobně do čísel Seznamu se započítává i podíl Firmy.cz nebo Zboží.cz. Podíly na trhu měří i další aplikace, například Navrcholu.cz, její lednové údaje využívající jinou metodologii ale zatím nejsou k dispozici.

"Jedná se o chybnou interpretaci statistik Toplistů, kdy je navíc třeba zohlednit součet tří jazykových mutací," uvedla mluvčí Seznamu Veronika Rozumková. Pokud by se podle mluvčí vzaly pouze přístupy českých uživatelů přes vyhledávače podle Toplistu, byl by podíl Seznamu téměř 58 procent a Google 42 procent. Tyto údaje ale naopak nezahrnují přístupy českých uživatelů z vyhledávačů na zahraniční weby.

Podle internetového odborníka Daniela Dočekala jsou zatím výsledky velmi těsné, navíc Toplist měří jen omezený vzorek českého internetu. "Google dlouhodobě míří vzhůru a rozhodně Seznam, co se podílu ve vyhledávání týče, dříve nebo později předstihne, pokud se tomu tak už opravdu nestalo. Bohužel dokud NetMonitor bude odmítat přizpůsobit metodiku realitě a měřit opravdu český internet, tak bude vše jenom ve fázi dohadů," dodal.

Česko je první ze skupiny pěti zemí, kde Google musel bojovat o postavení jedničky internetového vyhledávání a předstihl dominantního domácího hráče. Americký gigant oficiálně vstoupil na český trh v září 2006. Tehdy měl podíl kolem 15 procent. Jedničkou na trhu není Google v Rusku, Japonsku, Číně a Koreji.

"Věříme, že jde o kombinaci dvou faktorů. Na jedné straně k tomu přispěl organický růst uživatelské báze, za nímž stojí neustálý vývoj, zlepšení a inovace ve vyhledávaní. Na straně druhé pak vzdělávací reklamní kampaň v offline mediích, jež nám umožnila oslovit i dříve méně dostupné uživatele. Je to ale jen další milník, na straně uživatelů i firem nás čeká ještě hodně práce," řekl ČTK marketingový ředitel českého Googlu Luděk Motyčka.

Google, který po svém vstupu na český trh téměř vůbec neinzeroval, spustil v závěru loňského roku masivní reklamní kampaň. Ta zahrnuje televizní spoty, billboardy i reklamní nálepky v pražském metru.

Seznam má přijít s reklamní ofenzivou v tomto týdnu. S pozměněným sloganem "Najdu tam, co hledám" a televizním spotem chce podle mluvčí Rozumkové prohloubit vztah se stávajícími uživateli a poukázat na rozsah služeb, které každý den poskytuje tuzemské internetové populaci.

Z pohledu velikosti tržeb zůstává Seznam podle Dočekala výrazně nad Googlem. "Google má, a ještě dlouho bude mít, ve srovnání se Seznamem neporovnatelně nižší tržby, ale je potřeba si uvědomit, že Google se pohybuje takřka výhradně na poli PPC a textové reklamy, zatímco Seznam využívá všech možností, které internetový inzertní trh nabízí," dodal. PPC reklamu její zadavatelé platí podle počtu jejích prokliknutí.

Google v současnosti nabízí přes 60 lokalizovaných služeb pro české uživatele a asi dvě desítky služeb pro podnikatele a firmy. Vedle vyhledávače jsou to například mapy včetně fotografických náhledů StreetView nebo videoserver YouTube.

Seznam.cz, který majoritně vlastní jeho zakladatel Ivo Lukačovič, je dlouhodobě nejnavštěvovanějším portálem na českém internetu.


Váš názor
Na tomto místě můžete zahájit diskusi. Zatím nebyl zadán žádný názor. Do diskuse mohou přispívat pouze přihlášení uživatelé (Přihlásit). Pokud nemáte účet, na který byste se mohli přihlásit, registrujte se zde.
Aktuální komentáře
19.11.2017
16:45Šéf Morgan Stanley: Revoluce ve finančnictví? Pořád je potřeba mozek
9:46Víkendář: Proč průmyslová revoluce nepřišla už do Říma?
18.11.2017
20:02Za pár let se ukáže, jak dobře na tom USA jsou
14:34Revoluční změny v dopravě a pravý důvod zájmu automobilek o Uber a spol.
8:04Víkendář: Nová hedvábná stezka mění globální ekonomiku, vše je přitom jen na začátku
0:38Vyhrajte vstupenku za 4 999 Kč na největší konferenci o akciích v ČR!
17.11.2017
22:3617. listopad ŽIVĚ: Pocta na Národní, Koncert pro budoucnost, akce v Česku i na Slovensku
22:04Závěr týdne ve znamení mírného poklesu, Tesla představila svůj truck
18:26Totální dno. Co přijde nyní?
17:11CVVM: Většina Čechů daním nerozumí. Chtějí ale víc zdanit bohaté
16:57Summary: Na aktiva Twenty-First Century se těší kupci, Applied Materials zveřejnil výborné výsledky
16:35Americký dolar nezabral ani na příznivá makro data, ani na daňové změny  
16:30Perly týdne: Silná značka ČR, vodní nafta od Audi a kladivo od Tesly
15:59Tencent může předběhnout Facebook. V tržní kapitalizaci prý do konce roku
15:14Týden technicky: Euro se bez boje nevzdává
14:47Celosvětový objem aktiv pod správou se zdvojnásobí, pro jejich manažery je to výzva
14:46Spanilá jízda Applied Materials v číslech hospodaření pokračuje
13:59Ziskovost čtveřice největších bank v ČR je velmi dobrá. Pozor ale musejí dávat na náklady
12:55Rozdílné ceny práce v Evropě a brexit. Klíčové body summitu EU ve Švédsku
12:30ČR je třetí v Evropě v online nakupování potravin

Související komentáře
Nejčtenější zprávy dne
Nejčtenější zprávy týdne
Nejdiskutovanější zprávy týdne
Denní kalendář hlavních událostí
Nebyla nalezena žádná data