Hledat v komentářích
Investiční doporučení
Výsledky společností - ČR
Výsledky společností - Svět
IPO, M&A
Týdenní přehledy
 

Detail - články
Google v Česku ve vyhledávání poprvé předstihl jedničku Seznam.cz

Google v Česku ve vyhledávání poprvé předstihl jedničku Seznam.cz

11.1.2011 15:22
Autor: ČTK

Americký internetový vyhledávač Google (614,21 USD, -0,36%) poprvé překonal v podílu na českém trhu Seznam.cz. Jeho souhrnný podíl ve vyhledávání na českých serverech, bez ohledu na geografický původ uživatelů, vystoupal v lednu na téměř 51 procent, což je o 14 procentních bodů více než před rokem. Seznam má nyní kolem 49 procent proti téměř 60 procentům před rokem. Seznam nadále před Googlem vede ve vyhledávání mezi pouze českými uživateli. Vyplývá to z údajů statistiky Toplist. Ta měří počet kliknutí, která odesílají jednotlivé vyhledávače na české weby.

Podíl Google zahrnuje nejen přístupy z jeho domovské stránky v ČR, na Slovensku nebo z globální stránky, ale i z ostatních webů, které využívají jeho vyhledávání, tedy například ze stránek Centrum Holdings. Podobně do čísel Seznamu se započítává i podíl Firmy.cz nebo Zboží.cz. Podíly na trhu měří i další aplikace, například Navrcholu.cz, její lednové údaje využívající jinou metodologii ale zatím nejsou k dispozici.

"Jedná se o chybnou interpretaci statistik Toplistů, kdy je navíc třeba zohlednit součet tří jazykových mutací," uvedla mluvčí Seznamu Veronika Rozumková. Pokud by se podle mluvčí vzaly pouze přístupy českých uživatelů přes vyhledávače podle Toplistu, byl by podíl Seznamu téměř 58 procent a Google 42 procent. Tyto údaje ale naopak nezahrnují přístupy českých uživatelů z vyhledávačů na zahraniční weby.

Podle internetového odborníka Daniela Dočekala jsou zatím výsledky velmi těsné, navíc Toplist měří jen omezený vzorek českého internetu. "Google dlouhodobě míří vzhůru a rozhodně Seznam, co se podílu ve vyhledávání týče, dříve nebo později předstihne, pokud se tomu tak už opravdu nestalo. Bohužel dokud NetMonitor bude odmítat přizpůsobit metodiku realitě a měřit opravdu český internet, tak bude vše jenom ve fázi dohadů," dodal.

Česko je první ze skupiny pěti zemí, kde Google musel bojovat o postavení jedničky internetového vyhledávání a předstihl dominantního domácího hráče. Americký gigant oficiálně vstoupil na český trh v září 2006. Tehdy měl podíl kolem 15 procent. Jedničkou na trhu není Google v Rusku, Japonsku, Číně a Koreji.

"Věříme, že jde o kombinaci dvou faktorů. Na jedné straně k tomu přispěl organický růst uživatelské báze, za nímž stojí neustálý vývoj, zlepšení a inovace ve vyhledávaní. Na straně druhé pak vzdělávací reklamní kampaň v offline mediích, jež nám umožnila oslovit i dříve méně dostupné uživatele. Je to ale jen další milník, na straně uživatelů i firem nás čeká ještě hodně práce," řekl ČTK marketingový ředitel českého Googlu Luděk Motyčka.

Google, který po svém vstupu na český trh téměř vůbec neinzeroval, spustil v závěru loňského roku masivní reklamní kampaň. Ta zahrnuje televizní spoty, billboardy i reklamní nálepky v pražském metru.

Seznam má přijít s reklamní ofenzivou v tomto týdnu. S pozměněným sloganem "Najdu tam, co hledám" a televizním spotem chce podle mluvčí Rozumkové prohloubit vztah se stávajícími uživateli a poukázat na rozsah služeb, které každý den poskytuje tuzemské internetové populaci.

Z pohledu velikosti tržeb zůstává Seznam podle Dočekala výrazně nad Googlem. "Google má, a ještě dlouho bude mít, ve srovnání se Seznamem neporovnatelně nižší tržby, ale je potřeba si uvědomit, že Google se pohybuje takřka výhradně na poli PPC a textové reklamy, zatímco Seznam využívá všech možností, které internetový inzertní trh nabízí," dodal. PPC reklamu její zadavatelé platí podle počtu jejích prokliknutí.

Google v současnosti nabízí přes 60 lokalizovaných služeb pro české uživatele a asi dvě desítky služeb pro podnikatele a firmy. Vedle vyhledávače jsou to například mapy včetně fotografických náhledů StreetView nebo videoserver YouTube.

Seznam.cz, který majoritně vlastní jeho zakladatel Ivo Lukačovič, je dlouhodobě nejnavštěvovanějším portálem na českém internetu.


Reklama
Nově na Patria.cz - obchodní signály na forexu podle technických indikátorů ADX, Williams R% a klouzavých průměrů!
Váš názor
Na tomto místě můžete zahájit diskusi. Zatím nebyl zadán žádný názor. Do diskuse mohou přispívat pouze přihlášení uživatelé (Přihlásit). Pokud nemáte účet, na který byste se mohli přihlásit, registrujte se zde.
Aktuální komentáře
27.3.2017
19:17Vyplatí Philip Morris dividendu 950 korun na akcii? (odhad výsledků 2016)  
19:12Akcie jsou podhodnocené? Model Fedu se mýlí!
17:31První ze tří chemických megatransakcí dostala zelenou v Evropě
17:27Vlk: ČNB ve čtvrtek ještě nejspíš nepřekvapí
17:21Trumpova prohra mění optimismus v nejistotu, doléhá nejen na dolar  
17:18Philip Morris před výsledky odepsal procento. Pokles burzy brzdila Moneta
16:39Technická analýza: Dolar vůči jenu ustupuje, nejistota přetrvává
16:17Železná ruda: Klíčová surovina pro výrobu oceli rychle klesá
14:55Model 3 Tesla Motors rok od představení: Smělé plány s ještě odvážnějším pozadím
13:47Týdenní výhled: Přijde z ČNB nápověda k exitu? Pro ECB může být nápovědou euroinflace  
12:46Zákaz elektronických zařízení v letadlech může omezit jeden typ teroristických útoků, nikoli výkonnost dopravců
12:12Rusko v neděli zažilo jednu z největších opozičních akcí od roku 2011
11:18Letečtí obři z Číny a Ameriky jednají o spojení
11:00Prohra Trumpa posílá do ztrát akcie v Evropě i dolar. Trpí také těžaři  
10:54Eurodolar dál svižně roste. Podporou jsou Trump, data i volby  
10:42Ifo téměř na šestiletém maximu
9:56Pražská burza vstupuje do nového týdne poklesem
9:16Rozbřesk: OPEC a spol. v dubnu zhodnotí možnost prodloužení dohody
9:05Technická analýza: Euro nadále rozšiřuje zisky, dolar v defenzivě
8:55Burzy začnou nový týden poklesem? Ve čtvrtek zasedne ČNB  

Související komentáře
Nejčtenější zprávy dne
Nejčtenější zprávy týdne
Nejdiskutovanější zprávy týdne
Denní kalendář hlavních událostí
ČasUdálost
10:00DE - Index podnikatelského klimatu Ifo