Hledat v komentářích
Investiční doporučení
Výsledky společností - ČR
Výsledky společností - Svět
IPO, M&A
Týdenní přehledy
 

Detail - články
Ankety jsou na …

Ankety jsou na …

5.4.2013 12:58
Autor: Petr Žabža, Patria Online

Jedním z nejoblíbenějších formátů velké většiny finančních médií je anketa. Slouží totiž minimálně dvěma účelům najednou a bez výjimky potěší každého, kdo je jejím aktivním účastníkem. Novinář, který dostal nevděčný úkol zaplnit určitou část tiskového prostoru, si může být zcela jistý, že se mu tento úkol prostřednictvím ankety podaří splnit. Navíc dostojí zdání objektivity a nestrannosti názorů, které jsou v takové anketě argumentovány z mnoha stran najednou. Účastníci resp. respondenti ankety zase výměnou za několik minut svého času dostanou levné PR v médiích. 

Výše uvedená slova však (paradoxně) nejsou á priori kritikou anket a autor těchto řádků rozhodně není někým, kdo by „byl bez viny a mohl házet kamenem“. Sám jsem se mnoha z nich v minulosti účastnil a je velmi pravděpodobné, že se mnoha anket ještě v budoucnu účastnit budu. Novináře, kteří ankety připravují, bych však na tomto místě rád poprosil o jednu věc – buďte na respondenty o hodně tvrdší a nenechte je z toho háčku vyvléknout za pomoci nějakých bezobsažných floskulí, kterých čteme kolem sebe dnes a denně spousty. Formát ankety totiž v poslední době zhusta (a bohužel) degradoval na jakousi mediální vatu, kterou se vycpává místo, neprodané inzertním oddělením na reklamu. A přitom jde o docela poutavé kolbiště, kde se mohou střetávat zajímavé názory na diskutované téma. 

Odběratel takové ankety – tj. čtenář – by si současně měl být vědom toho, za jakých podmínek takové ankety často vznikají. Ve spěchu, pod časovým tlakem, bez hlubšího zamyšlení, na poslední chvíli. A aby toho nebylo dost, jejich vyznění je často „one size fits all“, tj. paušální řešení pro kohokoliv. A to je v oblasti financí velmi ošidný koncept – každý z nás je jiný, má jiné finanční potřeby, jiné znalosti a zkušenosti s penězi, jinou představu o budoucnosti a o tom, jak by ji měly jím spravované peníze naplnit. Osobní finance jsou konceptem individuálním, nikoliv kolektivním a jako k takovým je k nim také potřeba přistupovat. Pamatujte na to, až zase budete nějakou anketu číst.

Hezký víkend všem, jaro (prý) přichází…


Reklama
Nově na Patria.cz - obchodní signály na forexu podle technických indikátorů ADX, Williams R% a klouzavých průměrů!
Váš názor
Na tomto místě můžete zahájit diskusi. Zatím nebyl zadán žádný názor. Do diskuse mohou přispívat pouze přihlášení uživatelé (Přihlásit). Pokud nemáte účet, na který byste se mohli přihlásit, registrujte se zde.
Aktuální komentáře

Související komentáře
Nejčtenější zprávy dne
Nejčtenější zprávy týdne
Nejdiskutovanější zprávy týdne
Denní kalendář hlavních událostí
Nebyla nalezena žádná data