Americký internetový gigant v nedávné době přepracoval přísně střežený vzorec, na kterém funguje jeho internetový vyhledávač. Oznámila to dnes firma. Změny mají zajistit, že uživatelé budou na své stále delší a složitější dotazy dostávat lepší výsledky.
Viceprezident společnosti Amit Singhal informoval, že společnost změny v algoritmu provedla před zhruba měsícem. Úpravy se prý v současné době ovlivňují asi 90 procent vyhledávání přes na celém světě.
Podle společnosti jde o nejzásadnější změnu v algoritmu od chvíle, kdy před třemi lety upravil systém pro sledování některých charakteristik internetových stránek.
Způsob používání webových vyhledávačů se mění a se se změnami snaží držet krok, poznamenala agentura Reuters. Dotazy jsou stále složitější a systém postavený na klíčových slovech se začíná komplikovat, protože vedle slov je třeba spojovat i významy a souvislosti.
Americké úřady někdejší garážovou firmu zaregistrovaly před více než 15 lety, 4. září 1998. má nyní miliardové zisky a patří mezi nejhodnotnější značky světa. Ve svém portfoliu má kromě desítek internetových služeb také operační systém pro chytré mobily. Své první sídlo nalezla společnost v garáži v kalifornském Menlo Parku - odkud nyní změnu v důležitém algoritmu představila.