Hledat v komentářích
Investiční doporučení
Výsledky společností - ČR
Výsledky společností - Svět
IPO, M&A
Týdenní přehledy
 

Detail - články
Philip Morris ČR dál ztrácí tržní podíl. Ve 3Q ale stouply domácí tržby i celkový trh (+komentář)

Philip Morris ČR dál ztrácí tržní podíl. Ve 3Q ale stouply domácí tržby i celkový trh (+komentář)

15.11.2013 9:01, aktualizováno: 15.11. 9:28
Autor: Josef Němeček, Patria Finance

Aktualizováno

Tuzemský tabákový producent Philip Morris ČR ve třetím čtvrtletí roku snížil meziročně konsolidované tržby bez spotřební daně a DPH o 1,3 % na 3,3 miliardy , zejména v důsledku nižšího objemu prodejů a míry zastoupení jednotlivých značek v prodejích v ČR, i nižšího objemu vývozů jiným společnostem ve skupině PMI. Objem dodávek v ČR klesl o 3,0 % (za devět měsíců o 6,9 %), tržní podíl se snížil o 2,5 % (za devět měsíců o 1,7 %).

"Pokles tržeb zvolňuje oproti předchozím čtvrtletím, v souladu s našimi očekáváními. Celkově hodnotíme výsledky ve 3Q jako neutrální pro obchodování s akciemi Philip Morris ČR,“ uvedl analytik Patria Direct Tomáš Sýkora.

Akcie Philip Morris ČR na pražské burze aktuálně rostou o 1,36 procenta k 10694 Kč.

Tuzemský trh

Tržby Philip Morris ČR v tuzemsku bez spotřební daně a DPH za třetí čtvrtletí roku 2013 meziročně stouply o 0,2 %. Za vývojem stojí příznivý vývoj cen ve výši 73 milionů Kč, částečně eliminován nižším objemem prodejů a míry zastoupení jednotlivých značek v prodejích ve výši 70 milionů Kč z důvodu zvýšení cen společností Philip Morris ČR a.s. v roce 2013 v návaznosti na zvýšení spotřební daně a DPH, uvedla firma. Čisté tržby za prvních devět měsíců roku 2013 poklesly o 6,3 %.

Celkový trh cigaret v České republice vzrostl za třetí čtvrtletí roku 2013 meziročně o odhadovaných 2,0 % na 5,4 miliardy kusů cigaret. To je dle Philip Morris ČR důsledkem příznivého vlivu odhadnutého předzásobení obchodních partnerů konkurencí a výraznější sezónnosti, což bylo částečně eliminováno vlivem zvýšení cen v roce 2013 z důvodu zvýšení spotřební daně a DPH. Za prvních devět měsíců roku 2013 poklesl celkový trh cigaret o odhadovaných 1,8 % na 14,9 miliardy kusů.

Podle maloobchodního průzkumu agentury ACNielsen Czech Republic s.r.o. poklesl tržní podíl společnosti Philip Morris ČR a.s. o 2,5 % na 48,1 % za třetí čtvrtletí roku 2013. Za vývojem dle firmy stojí pokračující pokles tržního podílu u místních značek a značky Red & White, který byl částečně vykompenzován vyšším podílem značek L&M, Philip Morris a Chesterfield. „Růst značek L&M a Chesterfield byl podpořen úspěšným uvedením nové varianty L&M Forwardve středním cenovém segmentu v lednu 2013 a varianty Chesterfield C-Press v levném cenovém segmentu v červnu 2013,“ uvedl Philip Morris ČR. Tržní podíl za prvních devět měsíců roku 2013 poklesl o 1,7 procentního bodu na 49,1 %.

Objem domácího odbytu společnosti Philip Morris ČR a.s. se za třetí čtvrtletí roku 2013 v porovnání se stejným obdobím roku 2012 snížil o 3,0 %. Za prvních devět měsíců roku 2013 poklesl objem domácího odbytu o 6,9 %.

Slovensko

Tržby společnosti Philip Morris Slovakia s.r.o. bez spotřební daně a DPH za třetí čtvrtletí roku 2013 se v místní měně meziročně zvýšily o 23,5 %, zejména v důsledku příznivého vývoje cen cigaret ve výši 2,7 milionů eur vlivem zvýšení cen v průběhu roku 2013. V prvních devíti měsících roku 2013 vzrostly čisté tržby o 11,9 %.

Celkový trh cigaret na Slovensku vzrostl za třetí čtvrtletí roku 2013 meziročně o odhadovaných 9,0 % na 1,9 miliardy kusů cigaret, zejména v důsledku vyčerpání obchodních zásob ve třetím čtvrtletí roku 2012, které bylo částečně eliminováno nepříznivým dopadem zvýšení cen cigaret. Za prvních devět měsíců roku 2013 celkový trh cigaret vzrostl o 0,5 % na 5,2 miliard kusů.

Podle maloobchodního průzkumu agentury ACNielsen Slovakia s.r.o. se tržní podíl společnosti Philip Morris Slovakia s.r.o. zvýšil ve 3Q o 0,5 procentního bodu na 51,6 %. „Toto zvýšení bylo způsobeno výrazným nárůstem značek Marlboro, L&M a Philip Morris, a bylo částečně eliminováno poklesem tržního podílu u místních značek a značky Red & White,“ uvedla firma. Za prvních devět měsíců roku 2013 se tržní podíl zvýšil o 0,9 procentního bodu na 51,6 %.

Objem domácího odbytu společnosti Philip Morris Slovakia s.r.o. vzrostl o 10,6 % za třetí čtvrtletí roku 2013, resp. o 2,5 % za prvních devět měsíců roku 2013, v obou případech v důsledku vyššího celkového trhu cigaret a tržního podílu.

Vývoz

Tržby z vývozu za třetí čtvrtletí roku 2013 meziročně poklesly o 12,7 %, jde zejména o důsledek nižšího objemu prodeje cigaret jiným společnostem ve skupině PMI. „Tento pokles byl částečně kompenzován vyšším objemem prodejů ostatních tabákových výrobků jiným společnostem ve skupině PMI a příznivým vývojem měnového kurzu,“ uvedla firma. Tržby z vývozu poklesly o 6,2 % za prvních devět měsíců roku 2013. Při vyloučení příznivého vlivu měnového kurzu celkové tržby z vývozu poklesly o 15,4 % ve třetím čtvrtletí 2013, resp. o 8,4 % za prvních devět měsíců roku 2013.


Váš názor
Na tomto místě můžete zahájit diskusi. Zatím nebyl zadán žádný názor. Do diskuse mohou přispívat pouze přihlášení uživatelé (Přihlásit). Pokud nemáte účet, na který byste se mohli přihlásit, registrujte se zde.
Aktuální komentáře

Související komentáře
Nejčtenější zprávy dne
Nejčtenější zprávy týdne
Nejdiskutovanější zprávy týdne
Denní kalendář hlavních událostí
Nebyla nalezena žádná data