Strach z prohry je důvod často zmiňovaný proč nezačít svoje vlastní podnikání. Čtvrtka všech nových společností v USA ukončí svojí čínnost v prvním roce života. V technologických start-upech a jejich komunitách po celém světě se ovšem selhání stalo normou, dokonce oslavovanou. Někteří si však už uvědomují, že to zašlo příliš daleko, tahle obsese prohrou. Například Flowtab založený v roce 2011 si myslel, že přišli s převratnou myšlenkou, kdy si zákazník bude moci objednat drink v baru pomocí svého smartphonu a chytré aplikace.
„Po dvou letech, pěti zaměstnancích, třech aplikacích a nabídce na převzetí jsme to vzdali, ale ne potichu. Uvědomili jsme si, že to čím jsme si prošli, by mohlo být extrémně přínosné pro ty, kteří teprve tápají a přemýšlí o svém vlastním start-upu.“ řekl jeden ze zakladatelů Townsend CNBC.
Rozhodli se zveřejnit podrobnou detailní časovou osu života Flowtab od absolutních začátků až po jeho odchod. Tato forma otevřenosti je pro většinu lidí z oboru jaksi nová. Přiznání si, že myšlenka selhala je těžké. Toho využil zakladatel FailConu, konference pro startupisty o selhání. Na konferencích se většinou mluví jen o tom dobrém a o tom co se vám daří, ale pro investory je neméně a možná ještě více důležité vědět o tom co se firmě prostě nedaří a jak se to snaží vyřešit nebo jak to vyřešila.
Problém může nastat, pokud se prohra stane standardem a lidé začnou „selhávat“ příliš brzy. Nevydrží prvotní nápor a vzdají to i přes slibnou byznys myšlenku. Prohra je zcela v pořádku, lidé by měli zkoušet nové věci, ale neznamená to, že by neměli uspět. A hlavně neměla by to být výmluva, nedat tomu absolutních 100 % výkonu.
Zdroj: CNBC