Hledat v komentářích
Investiční doporučení
Výsledky společností - ČR
Výsledky společností - Svět
IPO, M&A
Týdenní přehledy
 

Detail - články
Firmě Home Credit už úvěry nestačí. Kvůli rostoucí konkurenci se pouští i do e-shopů a mobilů

Firmě Home Credit už úvěry nestačí. Kvůli rostoucí konkurenci se pouští i do e-shopů a mobilů

11.8.2014 15:20
Autor: IHNED.cz

Trh poskytování spotřebitelských půjček je velmi konkurenční. Společnost Home Credit se proto snaží postavit nový pilíř byznysu. Zavádí nové služby jako například financování mobilů nebo odložené platby e-shopům.

Home Credit míří na nové zákazníky. Oslovit chce například fanoušky iPhonů. Rozjíždí proto novou službu, kdy si člověk může koupit telefon na splátky a po roce jej automaticky vyměnit za nový model. Splátky přitom běží podle ceny prvního telefonu.

To je jedna z novinek, jak si Home Credit hledá nové příležitosti na trhu. Konkurence v poskytování úvěrů je totiž stále větší. Kromě úvěrových společností, jakou je třeba další velký hráč na trhu Cetelem, stále razantněji do byznysu pronikají i banky.

"Musíme proto být vynalézavější a inovace musí jít mnohem rychleji než dřív," říká generální ředitel společnosti David Bystrzycki.

Některé z novinek už Home Credit, jehož největším akcionářem je skupina PPF, testuje. "Nedávno jsme spustili například službu Kup najisto, kde člověk za zboží z e-shopu zaplatí až 14 dnů potom, co si ho objedná a obdrží ho," vysvětluje Bystrzycki. Firma tak chce k nákupům přes internet získat nově lidi, kteří se obávají, že objednané zboží nebude ve skutečnosti vypadat tak, jak si představovali, nebo se bojí, že zaplatí a zásilka jim nepřijde vůbec.

Home Credit tak vstupuje do nového segmentu, kde nejde ani tak o úvěr, ale spíš o službu, za kterou si (pokud klient zaplatí včas) účtuje 39 korun. Vzorem bylo Švédsko, kde takto probíhá zhruba pětina všech e-shopových transakcí.

"Český trh je tu sice velice konkurenční, ale příležitosti jsou pořád. Hodně nám otevřelo oči, když jsme se pořádně podívali do zahraničí," říká Bystrzycki.

Výsledky chtějí do pěti let

Jde o výsledky inspirace, kterou firma hledá ve startupovém prostředí. Slibuje si od toho nový pohled na šance na trhu i rychlejší zavádění novinek. Na začátku roku tak začala spolupracovat s lidmi, kteří mají zkušenosti s vyvíjením start-upů. Z této "dílny" pocházejí i další čtyři nové projekty, které chce představit do konce letošního roku.

Půjde nejprve o menší služby, které ale mají jasný cíl: rozšířit záběr firmy a získat zcela nové klienty. Se svými "start-upy" chce společnost vybudovat nový pilíř byznysu, který jí má zaručit dlouhodobý růst. "Věci, které nyní vyvíjíme, budou v pětiletém horizontu generovat zhruba 20 až 25 procent našeho byznysu," předpokládá Bystrzycki.

Jak Bystrzycki přiznává, sám zatím nedokáže přesně říct, který z nových projektů bude ve výsledku nejpřínosnější. "Máme zcela nový přístup. Snažíme se testovat nejrůznější věci, dělat je rychle. Nejprve je dáme na trh a pak uvidíme," dodává Bystrzycki.

Stále ale bude platit, že nejdůležitějším byznysem Home Creditu bude poskytování hotovostních úvěrů a spotřebitelských půjček. V posledních letech půjčuje v Česku ročně necelých devět miliard korun. A v této oblasti se v letošním roce společnosti daří – objem nově poskytnutých úvěrů v prvním pololetí vzrostl v meziročním srovnání o víc než čtvrtinu. Na letošních výsledcích se pozitivně projevuje zlepšující se ekonomika, lidé například více utrácejí za elektroniku, což je pro splátkové firmy klíčový segment maloobchodního trhu.

Firma nárůst zdůvodňuje právě i důraznější orientací na e-shopy. Spoléhat se jen na spotřebitelskou náladu obyvatelstva podle Bystrzyckého totiž nejde. I proto chystá nové produkty.

Česko navíc v tomto směru funguje i jako jakási "laboratoř" pro další země, kde Home Credit působí. Inovace, které tu vzniknou a osvědčí se, mají být postupně zaváděny i v zahraničí. Jak rychle to půjde, ovšem závisí i na legislativě na konkrétních trzích.

Konec outsourcingu

Součástí nové strategie Home Creditu je kromě vývoje „start-upů“ i snaha o zlepšení vnímání jeho značky. Dva roky firma proto investovala do analýzy procesů nebo spokojenosti zákazníků. A jedním z výsledků je například to, že Home Credit ruší outsourcing řady služeb a například servisní call centra převádí zpět do struktury firmy. "Například u telemarketingu se počet interních úvazků za poslední rok zvedl dvojnásobně na osm desítek lidí. Zároveň nyní nabíráme další lidi. Do budoucna by se jejich počet měl ještě zvýšit o dalších čtyřicet," říká Bystrzycki.

Především komunikaci s klienty chce dostat co nejvíc pod kontrolu firmy. Tím se podařilo i snížit náklady. "Paradoxně to není dražší. Zjistili jsme, že efektivita například podle prodejů nebo rychlosti vyřizování požadavků je u nás zhruba dvakrát vyšší," dodal Bystrzycki.

iHNed

IHNED.cz dále doporučuje

Home Credit vychovává manažery do Asie: Mám až dvě školení denně, říká absolvent

Kellnerův a Šmejcův Home Credit loni takřka zdvojnásobil objem půjček v Číně




Reklama
Nově na Patria.cz - obchodní signály na forexu podle technických indikátorů ADX, Williams R% a klouzavých průměrů!
Váš názor
Na tomto místě můžete zahájit diskusi. Zatím nebyl zadán žádný názor. Do diskuse mohou přispívat pouze přihlášení uživatelé (Přihlásit). Pokud nemáte účet, na který byste se mohli přihlásit, registrujte se zde.
Aktuální komentáře

Související komentáře
Nejčtenější zprávy dne
Nejčtenější zprávy týdne
Nejdiskutovanější zprávy týdne
Denní kalendář hlavních událostí
ČasUdálost
PL - Jednání NBP, základní sazba
8:00DE - Průmyslová výroba, m/m
9:00CZ - Obchodní bilance - nár. pojetí, mld. Kč
9:00CZ - Průmyslová výroba, y/y
10:30UK - Průmyslová výroba, m/m