Vedení Pivovarů Lobkowicz je s výsledky hospodaření za první pololetí 2014 spokojeno. „Ukazuje se, že zaměření našich pivovarů na vaření poctivého piva řemeslným způsobem (tzv. „craft beer“) se vyplácí a konzumenti to oceňují,“ řekl k výsledkům hospodaření Zdeněk Radil, generální ředitel a předseda představenstva společnosti Pivovary Lobkovicz.
Patria Online: Čemu nejvíce vděčí firma za to, že mohla oznámit ziskovost ve výši 30,3 procenta?
Daří se nám posilovat prodeje na domácím trhu a díky většímu zaměření na podporu exportu i na zahraničních trzích. Dokázali jsme zvýšit i výnos na hektolitr piva.
Patria Online: A jak chtějí dál Pivovary Lobkowicz udržet ziskovost?
Budeme se i nadále zaměřovat na piva s vyšší přidanou hodnotou, především na pivní speciality a prémiová piva (Lobkowicz a Merlin).
Patria Online: Můžeme čekat uvedení nějaké nové značky na trh?
Pivovary Lobkowicz ve svých sedmi pivovarech pracují na dalších novinkách. Letos jsme na trh uvedli např. na třikrát chmelený světlý ležák z Pivovaru Černá Hora s názvem Matouš, světlé výčepní nefiltrované pivo Rychtář Fojt nebo nový ležák Pivovaru Uherský Brod s názvem Respekt. Informaci o budoucích novinkách s ohledem na konkurenci nebudeme ale zveřejňovat.
Patria Online: A jak hodnotíte rostoucí konkurenci, zvláště mini a malých pivovarů?
Je pravdou, že se pohybujeme na vysoce konkurenčním trhu a konkurenci pečlivě sledujeme. Nicméně se domníváme, že naše společnost dokáže nabídnout nejširší paletu pivních výrobků sahajících od klasicky výčepních piv a ležáků, nealkoholická piva přes speciály, piva kvasnicová, pšeničná až po ochucená piva, včetně nealkoholických nápojů z Pivovaru Černá Hora.
Analýzu hospodářských výsledků Pivovarů Lobkowicz za 1. pol. 2014, si můžete přečíst ZDE.