Včera večer po uzavření amerického trhu oznámila společnost Inc. svoje kvartální a celoroční výsledky.
Podle konsensu analytiků dotázaných Bloomberg se zisk na akcii očekával ve výši 0,444 USD na jednu akcii, když reálně předvedl 0,72 USD na jednu akcii. Takže tu máme poměrně značné překvapení a má hodnotu 62 %. Ve srovnání se stejným obdobím minulého roku se jedná o pokles o 9 % a proti 3Q o pokles o 25 %. V celoročním pojetí předvedl 3,42 USD na akcii což představuje růst proti 2013 o 85 %.
Očekávaná ztráta mimo USA kvůli expanzi na nové trhy ve výši 95 milionů nakonec nebyla tak hluboká, když firma vykázala ztrátu ve výši 79 milionů dolarů.
Hlavním motorem dobrého výsledku vs. očekávání v posledním čtvrtletí roku 2014 byla rychlá expanze na nové trhy a nový obsah v nabídce . Co se týče tržeb tak tam splnil co se čekalo ( konsensus Bloomberg 1,485 mld. USD) a dosáhl tržeb na úrovni 1,484 mld. USD (+26 % yoy, proti 3Q +5 %).
Velmi sledovaným parametrem je i počet nových členů a tentokrát výsledky nezklamaly. Na domácím trhu přibylo 1,9 milionu uživatelů (vs. konsensus 1,8 mil.) zatímco mimo USA přibylo 2,4 milionu uživatelů (vs. konsensus 2,2 mil.). Očekávání pro další čtvrtletí 1Q15 jsou následující - by měl na domácím trhu získat 1,8 mil. a mimo USA 2,3 milionů uživatelů.
Za celý rok získal 13 milionů nových členů a to dohromady dává počet uživatelů na celém světě ve výši 57,4 milionů. očekává, že na konci prvního čtvrtletí roku 2015 bude mít světově celkem 61,4 milionu.
Plány do budoucna jsou velmi smělé, když ohlásil, že hodlá vstoupit na trhy všech 200 zemí během následujících dvou let. To bude mít pozitivní dopad na dlouhodobou profitabilitu, ale krátkodobě negativní dopad na marži a po několik let by tak investoři měli tolerovat horší výkon. Upravená EBITDA marže yoy poklesla na 7,4 % právě kvůli pokračujícím investicím do obsahového materiálu, marketingu a mezinárodní expanze.
Contribution margin v prvním čtvrtletí 2015 by měla podle očekávání Netflixu překročit 30 %, v 1Q16 32 % a na konci 1Q17 34 %. V delším horizontu si stanovil cíl do roku 2020 dotáhnout margin na 40 %, což by společnosti umožnilo větší investice do obsahu.
Netflixu se velmi dobře osvědčilo využití svojí vlastní produkce obsahu v roce 2014 a proto v následujících letech zvýší objem prostředků alokovaných na produkci vlastního materiálu.
Management společnosti rozhodl v roce 2015 připravit 320 hodin originálního obsahu, což představuje trojnásobek objemu roku 2014. S tím ruku v ruce jde rozhodnutí o navýšení dlouhodobého dluhového financování až na 1 mld. USD v tomto roce pro zajištění přípravy a produkce nového obsahu.
Firma očekává, že bude schopná v 1Q15 předvést čistý zisk ve výši 37 mil. USD (vs. Bloomberg konsensus 45,975 mil. USD).
Cena akcie Netflixu na zveřejněné výsledky zareagovala pozitivně když v after-hours (poobchodní části) přidala 16,02 % na 404 USD, když už během běžné obchodní seance také poměrně slušně posilovala v očekávání dobrých výsledků.
Zdroj: firemní data, Bloomberg,