Hledat v komentářích
Investiční doporučení
Výsledky společností - ČR
Výsledky společností - Svět
IPO, M&A
Týdenní přehledy
 

Detail - články  
Výsledky Google (DIP) ve 2Q15 (komentář analytika + doporučení)

Výsledky Google (DIP) ve 2Q15 (komentář analytika + doporučení)

17.7.2015 18:24
Autor: Branislav Soták, Patria Finance

g 

• Výsledky za 2Q15 oznámil už i internetový gigant Google (DIP). Výsledky hodnotíme pozitivně hlavně díky nově přítomnému důrazu na kontrolu nákladů a disciplinované investování. Nová CFO Ruth Porat mimo to na konferenčním hovoru naznačila i pragmatičtější přístup k rozvaze, kde se postupně hromadí hotovost. V budoucnu tedy můžeme velmi pravděpodobně počítat s dividendou a/nebo zpětným odkupem akcií.

• Naproti tomu ovšem stále chybí přesvědčivý důkaz, že by mělo docházet ke kýženému obratu negativního trendu posledních kvartálů/let, kdy migrace uživatelů k mobilním výpočetním platformám (a posléze inzerentů k obecně levnější mobilní reklamě) podkopává růst tržeb a profitabilitu jádrových reklamních příjmů. Oslavná reakce trhu se nám tak jeví poněkud přehnaná.

• Růst tržeb dále zpomaluje i přes akceleraci agregovaného počtu placených kliků. Na vině jsou měnové vlivy a pokračující (ve 2Q15 dokonce akcelerující) pokles cen za doručenou reklamu (cost per click – CPC). Celkové tržby, stejně jako celkové reklamní příjmy, tak narostly meziročně „jen“ o 11 % (+13 % yoy ex-TAC), což je zhruba v souladu s tržním očekáváním. Jde tak o poměrně výrazné ochlazení loňského tempa, které dosahovalo v průměru +19 % yoy (v 1Q15 +12 % yoy). Nominálně jsou pod zpomalením do velké míry podepsané i nepříznivé měnové vlivy (rozuměj silnější dolar), bez nichž by meziroční růst tržeb dosáhl +18 % (v 1Q15 +17 % yoy).

• Reálně ovšem tempo růstu tržeb brzdí i další nečekaně prudký pokles cen za doručenou reklamu (CPC). CPC zaknihovaly ve 2Q15 -11 % yoy (-4 % qoq), zatímco trh počítal jen s -5 % yoy (v 1Q15 -7 % yoy). Dynamika CPC očištěná od měnových vlivů nebyla společností tentokrát sdělena.

• Domníváme se tedy, že pozitivní reakce trhu se mimo nově nalezeného důrazu na kontrolu nákladů odvíjí primárně od akcelerace meziročního růstu agregovaného počtu placených kliků, kterou navíc táhly Googlem vlastněné weby, nikoliv partnerská síť*. Reklamní příjmy z vlastních webů jsou přitom tou výnosnější složkou podnikání díky absenci TAC. Celkový počet placených kliků narostl meziročně o 18 % (v 1Q15 +13 % yoy) a po čtyřech slabších kvartálech tak konečně překonal tržní odhady na úrovni +14 %. Vlastní weby vygenerovaly až 30procentní yoy nárůst, zatímco partnerská síť pokles o -9 % yoy! Z produktového hlediska se růst opírá o mobilní reklamu (resp. Android) a YouTube.

• Výsledkem výše uvedeného je faktická stagnace TAC (21 % z celkových reklamních tržeb ve srovnání s 23 % ve 2Q14) na yoy bázi i přes pokračující nárůst tržeb.

• Stagnující TAC v kombinaci se zmiňovaným důrazem na kontrolu nákladů vedly k nárůstu provozní marže (non-GAAP) na 33,6 %, což je 160 bps nad tržním konsenzem. Provozní náklady (non-GAAP) rostly po dlouhé době tempem alespoň srovnatelným s růstem tržeb, -1 % qoq a +11 % yoy, zatímco trh počítal s +4 % qoq a +17 % yoy. Nárůst celkové profitability (resp. provozního cash flow) je ostatně také nejsvětlejší částí celého oznámení.

• Rozvaha je stabilně světlým bodem, hotovostní zůstatky dosahují již 70 mld. USD. Čtvrtletní FCF (čistý provozní cash flow – capex) dosáhl 4,5 mld. USD (+50 % yoy), provozní cash flow bezmála 7 mld. USD (+24 % yoy).

Akcie prozatím ponecháváme v seznamu DIP; doporučení snižujeme na držet (z koupit), když je většina střednědobého výnosového potenciálu dle našeho názoru realizována dnešním až 16procentním nárůstem. Členství v seznamu revidujeme.

*jen tak na okraj, nedávné změny v některých prvcích business modelu (např. u výsledků vyhledávání, nebo ukončení partnerství s Mozillou pro vyhledávání v amerických prohlížečích) byly již v době představení zřejmě zacíleny na podporu vlastních webů (některé výsledky vyhledávání např. favorizují Googlem vlastněné weby), načež se vlastně ani není čemu divit, že reklamní příjmy z partnerské sítě rostou o poznání pomaleji než z vlastních webů (v 2Q15 +2 % yoy vs +13 % yoy).


Čtěte více:

TopFiveTech - sektor Tech ovládly korporátní výsledky
17.7.2015 17:00
Výsledky Google (DIP) - ve čtvrtek po uzavření americké obchodní seanc...
Summary: GE, Schlumberger, Honeywell
17.7.2015 17:16
USA:GE ve druhém čtvrtletí hospodařila se ziskem na akcii ve výši 28c ...

Váš názor
Na tomto místě můžete zahájit diskusi. Zatím nebyl zadán žádný názor. Do diskuse mohou přispívat pouze přihlášení uživatelé (Přihlásit). Pokud nemáte účet, na který byste se mohli přihlásit, registrujte se zde.
Aktuální komentáře
24.7.2017
12:22Letecké nebe patří Ryanairu. Kromě Alitalie chce konkurenty vytlačit cenovou válkou
11:12Týdenní výhled: Americké HDP, záplava firemních výsledků, Fed i ČNB. Naznačí něco?  
10:36Euro lehce zklamala data. Zlotý ocenil prezidentské NE kontroverzním zákonům  
8:59Evropské trhy v úvodu mohou hledat směr. ArcelorMittal prodává válcovnu v Česku (E15)  
8:50Rozbřesk: Letošní druhé nejnapínavější zasedání ČNB na obzoru
8:45Japonské akcie klesly na dvoutýdenní minimum, trhy se chystají na Fed a další výsledky  
23.7.2017
18:36Po 25 letech nepřetržitého růstu může kvůli dluhům a realitám „padnout“ i Austrálie
16:53Nově technické analýzy či sloupky, měny na jednom místě na Patria.cz
12:33Víkendář: Měl by Putin větší radost z Clintonové?
22.7.2017
20:16Děsí ještě někoho geopolitická rizika? Spíš ne, za stabilitu vděčíme i jaderným bombám
16:09Víkendář: Na čem se Německo a Francie shodnou jen těžko
10:09Trump odrazuje technologické talenty od práce v USA. Proč se jim ale nechce ani do Evropy?
21.7.2017
22:01Výsledky firem zatím Wall Street nepřesvědčily
19:16Kam investovat na následujících deset let
18:06S&P potvrdila ratingy České republiky. Státní dluh podle ní zůstane nízký
17:11Pražská burza končí relativně úspěšný týden v červeném, Unipetrol po výsledcích +1 %
17:08Tři potenciální bubliny, před kterými by se investoři nyní měli mít na pozoru
17:00Koruna na závěr týdne znovu útočí. Eurodolar své zisky drží  
16:40Summary: Microsoft dokazuje, že zvládá přechod na cloudový byznys
15:16Týden technicky: Euro Draghimu nevěří

Související komentáře
Nejčtenější zprávy dne
Nejčtenější zprávy týdne
Nejdiskutovanější zprávy týdne
Denní kalendář hlavních událostí
ČasUdálost
2:30JP - PMI v průmyslu
9:30DE - PMI v průmyslu
10:00EMU - PMI v průmyslu
16:00USA - Prodeje starších domů