Německý výrobce sportovních potřeb adidas ve druhém čtvrtletí hospodařil s tržbami ve výši 3,91 mld. EUR, což představuje meziroční nárůst o 14,9 % (ex FX +5 %). Jedná se zároveň o lepší číslo, než které vyhlížel konsensus (3,8 mld. EUR). Hlavní míra růstu očištěného o měnové vlivy je soustředěna v oblasti Velké Číny (+19,3 %), společnosti se daří i v klíčové Západní Evropě (+12 %). Severoamerický trh pak víceméně stagnuje a jeho příspěvek k reportovaným číslům plyne z příznivého měnového vlivu (posilující dolar). Zhoršení hlásí především ruský trh.
Divize s produkty značky adidas zvýšila tržby očištěné o kurzové vlivy o 8,2 %, což je pomalejší tempo než v prvním čtvrtletí. Stejně tak mezikvartální ochlazení dynamiky hlásí Reebok (y/y +6,4 %). Na druhou stranu musíme připomenout, že srovnávací báze minulého roku je poměrně robustní, což souvisí s konáním světového fotbalového šampionátu. Jako už tradičně hlásí pokles TaylorMade-adidas Golf.
Právě s ní je pak spojen nový plán, který adidas představil. Jeho součástí má být komplexní struktura nástrojů s cílem zlepšit nacenění produktů, optimalizovat dodavatelský cyklus a snížit náklady. I proto německý výrobce najal nejmenovanou investiční banku s cílem analyzovat možnosti především pro partikulární značky (Adams, Ashworth).
Provozní zisk adidas vzrostl o 7,6 % na 234 mil. EUR. Jeho pomalejší růstové tempo ve srovnání s tržbami souvisí s faktorem, na který jsme v minulosti upozorňovali. v rámci svého střednědobého plánu v červnu oznámil, že hodlá tržby zvyšovat o vyšší jednotky procent (ex FX), k čemuž má dopomoci především nárůst tržního podílu. Ten je však spojen s vyššími marketingovými náklady a zlepšováním prodejní sítě. Právě tyto nákladové položky pak ve druhém čtvrtletí stouply meziročně o 13 % a stály za pomalejším nárůstem provozního zisku. Provozní marže tak klesla y/y o 40 bps na 6 %.
Čistý zisk meziročně vzrostl o procento a pů na 146 mil. EUR a lehce zaostal za očekáváním. V červnu představený plán pak počítá s průměrným ročním růstem zisku do roku 2020 o 15 %. Prozatím se tak potvrzují naše obavy o schopnost adidas získat tržní podíl a zároveň udržet atraktivní provozní čísla. Na druhou stranu je potřeba dodat, že je společnost v rámci svých představených snah na začátku a v případě úspěchu při získání tržního podílu může skrze provozní páku postupně čísla vylepšovat. Akcie přidávají 2 %.