Hledat v komentářích
Investiční doporučení
Výsledky společností - ČR
Výsledky společností - Svět
IPO, M&A
Týdenní přehledy
 

Detail - články
Adidas - přehnaná touha po tržním podílu může ohrozit ziskový plán

Adidas - přehnaná touha po tržním podílu může ohrozit ziskový plán

25.6.2015 16:36
Autor: Jan Šumbera, Patria Research

Výrobce sportovních potřeb Adidas dnes nastínil na setkání s investory pár dalších bodů ze svého již dříve představeného programu. V rámci dominantní fotbalové divize společnost vyhlíží roční růst o střední jednotky procent (ex-FX) s dalším posílením tržního podílu. Důraz má být kladen především na oblast obuvi. V běžecké divizi hodlá společnost zvýšit do roku 2020 tržby na dvojnásobek (ex-FX). Hlavní pozornost bude věnována severoamerickému trhu, a to s cílem výrazně navýšit tržní podíl (aktuálně okolo 5 %), k čemuž mají přispět dvě nově utvářená vývojová střediska a nové obchody. Divize adidas Originals pak plánuje navýšení tržeb do roku 2020 o 50 %. Pomoci má kromě nových poboček také zrychlení systému na doplňování zboží, které umožní promptnější reakci na měnící se tržní trendy.

Celkově mají tržby adidas růst do roku 2020 o vyšší jednotky procent (ex-FX)a čistý zisk by měl v následujících pěti letech stoupat v průměru o 15 %. Obě hodnoty jsou v souladu s dříve představenými záměry. I proto dnešní oznámení na trzích nevyvolává žádné vzrušení. Klíčové otázky totiž i nadále zůstávají nezodpovězeny. Růst tržeb společnost v minulosti v zásadě podmínila očekáváným růstem tržního podílu, s nímž i s ohledem na dnešní oznámení jaksi automaticky počítá. Nicméně adidas čeká několik nástrah, a to v podobě konkurenčních Under Armour (především na americkém trhu) a Nike, která má na klíčovém severoamerickém trhu výrazně hustší a propracovanější prodejní síť. Jinými slovy tak v cestě za naplněním cílů pro tržby bude adidas možná nucen k nemalým investicím/marketingovým nákladům. Ty se mohou negativně promítnout do profitability podnikání a ohrozit tak vytyčené cíle na ziskové úrovni. Právě neustálá koncentrace na růst tržního podílu (patrná z dříve oznámeného plánu i dnešní zprávy) tak nezodpovídá příliš otázku transformace vyššího obratu v rychlejší růst zisku. Adidas avizoval, že růst tržního podílu je de facto jedinou nutnou podmínkou, neboť akceleraci tempa růstu zisků zařídí provozní páka. Jenže komplexní plán počítá s decentralizací asijské výroby směrem do jednotlivých států (například dnes zmiňované otevírání nových středisek). Tím se výrazně zvýší nejen fixní (pronájem budov, skladů), ale také variabilní náklady (práce, řízení zásob) a efekt provozní páky tak může být tlumený.

I proto nadále zůstáváme ve vztahu k akciím adidas rezervovaní. Výsledky za první čtvrtletí byly solidní, nicméně dlouhodobý plán i přes smělé cíle zůstává zahalen do rizik. Ani v případě úspěšného naplnění plánu na navýšení tržního podílu nemusí společnost dosáhnout vytyčených ziskových cílů, a to s ohledem na slabší efekt provozní páky.


Čtěte více:

Summary: adidas, HSBC, Walt Disney, UBS, Deutsche Lufthansa
5.5.2015 17:14
Evropa:Německá adidas v prvním čtvrtletí hospodařila s tržbami ve výši...

Váš názor
Na tomto místě můžete zahájit diskusi. Zatím nebyl zadán žádný názor. Do diskuse mohou přispívat pouze přihlášení uživatelé (Přihlásit). Pokud nemáte účet, na který byste se mohli přihlásit, registrujte se zde.
Aktuální komentáře

Související komentáře
Nejčtenější zprávy dne
Nejčtenější zprávy týdne
Nejdiskutovanější zprávy týdne
Denní kalendář hlavních událostí
Nebyla nalezena žádná data