Výrobce sportovních potřeb dnes nastínil na setkání s investory pár dalších bodů ze svého již dříve představeného programu. V rámci dominantní fotbalové divize společnost vyhlíží roční růst o střední jednotky procent (ex-FX) s dalším posílením tržního podílu. Důraz má být kladen především na oblast obuvi. V běžecké divizi hodlá společnost zvýšit do roku 2020 tržby na dvojnásobek (ex-FX). Hlavní pozornost bude věnována severoamerickému trhu, a to s cílem výrazně navýšit tržní podíl (aktuálně okolo 5 %), k čemuž mají přispět dvě nově utvářená vývojová střediska a nové obchody. Divize adidas Originals pak plánuje navýšení tržeb do roku 2020 o 50 %. Pomoci má kromě nových poboček také zrychlení systému na doplňování zboží, které umožní promptnější reakci na měnící se tržní trendy.
Celkově mají tržby adidas růst do roku 2020 o vyšší jednotky procent (ex-FX)a čistý zisk by měl v následujících pěti letech stoupat v průměru o 15 %. Obě hodnoty jsou v souladu s dříve představenými záměry. I proto dnešní oznámení na trzích nevyvolává žádné vzrušení. Klíčové otázky totiž i nadále zůstávají nezodpovězeny. Růst tržeb společnost v minulosti v zásadě podmínila očekáváným růstem tržního podílu, s nímž i s ohledem na dnešní oznámení jaksi automaticky počítá. Nicméně adidas čeká několik nástrah, a to v podobě konkurenčních Under Armour (především na americkém trhu) a , která má na klíčovém severoamerickém trhu výrazně hustší a propracovanější prodejní síť. Jinými slovy tak v cestě za naplněním cílů pro tržby bude adidas možná nucen k nemalým investicím/marketingovým nákladům. Ty se mohou negativně promítnout do profitability podnikání a ohrozit tak vytyčené cíle na ziskové úrovni. Právě neustálá koncentrace na růst tržního podílu (patrná z dříve oznámeného plánu i dnešní zprávy) tak nezodpovídá příliš otázku transformace vyššího obratu v rychlejší růst zisku. avizoval, že růst tržního podílu je de facto jedinou nutnou podmínkou, neboť akceleraci tempa růstu zisků zařídí provozní páka. Jenže komplexní plán počítá s decentralizací asijské výroby směrem do jednotlivých států (například dnes zmiňované otevírání nových středisek). Tím se výrazně zvýší nejen fixní (pronájem budov, skladů), ale také variabilní náklady (práce, řízení zásob) a efekt provozní páky tak může být tlumený.
I proto nadále zůstáváme ve vztahu k akciím adidas rezervovaní. Výsledky za první čtvrtletí byly solidní, nicméně dlouhodobý plán i přes smělé cíle zůstává zahalen do rizik. Ani v případě úspěšného naplnění plánu na navýšení tržního podílu nemusí společnost dosáhnout vytyčených ziskových cílů, a to s ohledem na slabší efekt provozní páky.