Je to poměrně jednoduchý rébus. ač se nezdá tak je velkým autem a to nemusí prostě vyhovovat všem. Na trhu v Norsku, který je asi největším na evropském kontinentu, je nejoblíbenějším vozem Golf od , takže určitě velikost hraje roli při rozhodování.
Druhým důvodem je prostě a jednoduše cena tohoto vozu. Model S stojí 81 800 EUR a za osm měsíců jich byl prodáno v Německu jen 958 kusů. Což je strašně malé číslo ve srovnání například s výkonem Mercedesu, který dokázal prodat 5149 kusů svého elektronického sedanu S-Class. Stejně tak i prodeje i3 předčily Teslu Model S.
Třetím důvodem je nízký počet dobíjecích stanic. V Evropě není takový počet dobíjecích stanici pro pohodlné dobíjení vozů a tak se stává běžná operace spíše bojem o dojetí. Relativně hodně jich je v Německu, ale neplánuje se rozšiřování jejich počtu, takže to stále není příliš komfortní.
Čtvrtým důvodem je silná konkurence zavedených značek na evropském kontinentu. , Mercedes, již svoje elektromobily mají. A další na něj velmi rychle chystají. V USA má výhodu domácího hřiště.
Pátým důvodem je ještě markantnější projev malinkého trhu. má malý trh v USA a ještě menší trh v Evropě. Částečně to může také souviset s pomalou adopcí nových technologií na starém kontinentě. bojuje s větším počtem konkurentů, na menším trhu o konzervativnějšího zákazníka. Může tak trvat roky než získá většího významu v Evropě.
Reálná šance v Evropě pro Teslu přídě až s příchodem modelu 3, ten by měl sát podstatně méně a měl by stát mezi 30 a 55 tisíci dolarů. Což je příjemné zlepšení pro 130 000 USD za Model S.