Hledat v komentářích
Investiční doporučení
Výsledky společností - ČR
Výsledky společností - Svět
IPO, M&A
Týdenní přehledy
 

Detail - články
Volkswagen vyšetří případ zatajování emisí u vozů v USA; titul padá o 16 %!

Volkswagen vyšetří případ zatajování emisí u vozů v USA; titul padá o 16 %!

21.9.2015 9:18
Autor: Redakce, Patria Online

Německá automobilka Volkswagen nechá nezávisle vyšetřit zjištění amerických úřadů, že do svých dieselových automobilů nainstalovala software zatajující skutečné množství emisí. Oznámil to dnes šéf skupiny Martin Winterkorn. Dodal, že celého případu "hluboce lituje".

"Osobně je mi hluboce líto, že jsme porušili důvěru našich zákazníků a veřejnosti," citovala Winterkorna agentura Reuters. "Netolerujeme a nebudeme tolerovat porušování žádných našich vnitřních předpisů ani zákonů," uvedl šéf skupiny, jejíž součástí je i mladoboleslavská Škoda Auto. Dodal, že Volkswagen plně spolupracuje s příslušnými americkými úřady.

Americká federální Agentura pro ochranu životního prostředí (EPA) Volkswagen v pátek obvinila, že do svých vozidel instaloval software, který umožňuje skrýt skutečnou hladinu vypouštěných emisí, a tím se snažil obejít zákony na ochranu ovzduší. Volkswagen musí kvůli tomu v USA stáhnout do servisů půl milionu aut a hrozí mu pokuta v úhrnné částce až 18 miliard dolarů.

Skandál se týká dieselových modelů Jetta, Brouk, Audi A3 a Golf vyrobených v letech 2009-2014 a vozů Passat z let 2014-2015. Všechna tato auta mají nainstalovaný počítačový program, který zjistí okamžik, kdy je vozidlo testováno na emise, a v té chvíli zapne systém pro kontrolu emisí. Při běžném provozu je tento systém vypnutý, což vede k tomu, že vozidla vypouštějí do ovzduší 40krát víc škodlivých exhalací, než je limit, uvedla EPA. Firmě nařídila, aby dala na vlastní náklady vozy do pořádku.

Volkswagen je největším výrobcem aut v Evropě a do roku 2018 se chce stát největším producentem automobilů na světě. V prvním pololetí se skupině navzdory poklesu prodeje podařilo překonat v prodeji vozů japonskou Toyotu a vůbec poprvé se stát největším světovým prodejcem automobilů.

Akcie aktuálně ztrácí kolem 16 procent.

dfesdf

Zdroj: ČTK, BBG


Čtěte více:

Summary: Peklo na akciových trzích
18.9.2015 17:13
Evropa:Akciové trhy dnes prudce oslabují. Reagují tak na včerejší zase...
Šečteno je 99,49 % hlasů - vítězem je Syriza a v koalici se stranou Nezávislí Řekové povede Řecko; jaké jsou implikace?
20.9.2015 22:57
Po sečtení 99,49 % hlasů se pozice jednotlivých stran ani počty získan...

Váš názor
  •  
    21.9.2015 11:28

    kde vzali těch 40x vyšší než je limit. To by se musel z výfuků těch aut linout hulán jak z parní lokomotivy :-). Nejdřích bych doporučil přetestovat ty testery :-)
    studentxxx
    •  
      21.9.2015 22:38

      Je to opravdu správně, tedy přesněji EPA udává rozmezí 10x až 40x. Jde o oxidy dusíku především - ty moc vidět nejsou, nejde o saze ty veme filtr pevných částic. Bohužel US limity na NOx jsou tak přísné že je VW mohl splnit zřejmě právě jen podvodem pomocí chytrého softwaru řídící jednotky (hacknutí velmi dobře chráněného systému nebylo snadné, EPA zřejmě musela najmout nejschopnější hackery). Reálné řešení dosažení US limitů by asi bylo jen vstřikování močoviny před katalyzátor - tak jsem zvědav jak teď VW půl miliónu vozů stáhne a předělá na AdBlue.
      karel304
  • nestačim se divit
    21.9.2015 11:16

    a to si mysleli že se na to nepřijde, jo?
    Bo
    • Re: nestačim se divit
      21.9.2015 11:40

      Tak 5 let jim to vycházelo. // Zajímavý je, jak se vedení firmy tváří, že o tom slyší zcela poprvé. Jako by to tam nainstaloval natajňačku nějakej dělník od pásu a nikomu o tom neřekl...
      qwer
  •  
    21.9.2015 11:06

    Tak to je hodně tvrdá rána pro VW. To může poslat kurz na třetinu. Sankce jsou obrovský, následná oprava bude taky mega vysoká a o pošramocené pověsti, poklesech prodejů netřeba mluvit. To jsem zvědavej, jestli to vůbec ustojí...
    qwer
  • Angela
    21.9.2015 10:46

    ... jak zareaguje kancléřka Německa ? Německá pýcha automobilový průmysl dostal "ránu". Energetiky v Německu byli poškozeny kvůli čistějšímu životnímu prostředí a snu tamní vlády o rychlém přechodu k OZ. Automobilový provoz je pro životní prostřdí mnohem horší než údajná teorie o velkém třesku někde v severním moří a následném tsunami, které by "odpálila" JE. Pokud Angela nevystoupí, neodsoudí tento počin s tím, že byli porušeny zákony a předpisy Německa a nesjedná nápravu s řádně tučnou pokutou v řádech miliard, tak tato země je pro mě dále právně / politicky nevyspytatelná tj. "junk" v portfoliu bude zařazena mezi rozvíjející se ekonomiky tj. OUT ! USA se povedl husarský kousek, správně načasovaná zpráva v době kdy Německo začíná lézt více zemím na nervy, popíchli zlobu o další kousek výše :)). Německo za poslední rok předvedlo jak je neschopno čelit / řešit problémy, jak na domácí půdě ( především energetiku ) a posléze zahraniční záležitosti viz. imigrace do Evropy po zaslání "letenek" syřanům samotnou Angelou ... smutné !!! Angel Merkel je to nejhorší co postihlo Německo po A.H. Naprosto nepředvidatelná politička !!! :((
    medvědKodiak
  •  
    21.9.2015 10:02

    VW jsou starý lháři. Mám vyzkoušené, že palubní počítač mé Toyoty ukazuje dlohodobě průměrnou spotřebu 5,9 litru, ale skutečnost (podle tankování a ujetých kilometrů) je jen 5,5 litru. Měl jsem předtím oktávku, kde počítač ukazoval dlouhodobě 4,9, ale realita byla 5,7. Stejně lže i bráchovi jeho dva roky stará A6.
    ..
    •  
      21.9.2015 12:14

      ...palubní počítač mého renaultu ukazuje 7,3.....skutečná spotřeba paliva na 100 km je taky 7,3....
      keris
    • To se vi uz davno, ale tutla, nebo mlci se o tom, az ted amici vytekli...
      21.9.2015 11:18

      Mam ve firme mnoho aut Skoda a VW, pocitac ale udava vždy spotřebu v poradku, pocitaci se da verit, ale ve velkym TP všechny udaje o spotrebe lzou, cca nekdy je namerena spotřeba i o 30% vyssi nez udavana, to se amikum (i mne) samozrejme taky nelibi a chteji, aby se zmenila cela metodika mereni spotreby aut v Evrope ( ted je uplne nesmyslna, auto se meri odlehcene, s upravenym palivem, v aerodynamickem tunelu bez odporu vzduchu, na rovine, jen se zahratym motorem, bez rozjezdu atdatd. ), v americe se meri podle jiné metodiky a vychazi to podle ni podobneji jako je namerena. Mnoho lidi si mysli o nemcich něco, ale nikdo na hlas se neodvazuje nic rikat nebo psat, podle hesla..."Koho chleba jis, toho pisen zpivej..."
      Kat
      • Kate
        21.9.2015 21:05

        jsi vedle jak ta jedle. Emisní předpis je věcí státu, kterým chrání své obyvatelstvo a někdy též své výrobce nikoliv výrobce zahraniční. TVšichni se mu musí podřídit. Co je divného na tom, že výrobce seřídí řídící jednotku tak, aby motor v testu uspěl co nejlépe? Naprogramovat řídící jednotku tak, aby rozpoznala že je motor v režimu testu je celkem jednoduché, protože test je velmi přesně popsán, ale také jednoduše zjistitelné. Nevěřím, že by ve VW, nota bene v AUDI někdo použil tuto metodu. Jde o to, že pokud je motor provozován v režimu, který nemá v testu velkou váhu, upřednostní se jiná hlediska - např. životnost a cena některých dílů motoru, na které by v exhalačně výhodném režimu byly kladeny vysoké nároky. Lze uvést ventily, rozvody, součásti výfukového systému (katalyzátory) ap. V některých jízdních režimech je dokonce preferováno chlazení motoru přebytkem paliva ve směsi jako skoro jediný možný způsob i přes negativní vliv na spotřebu.
        lime
      • Re: To se vi uz davno, ale tutla, nebo mlci se o tom, az ted amici vytekli...
        21.9.2015 12:32

        Celkem by mě zajímalo, jak se u mnoha služebních aut dá zajistit, aby se daly rozumně ověřit údaje palubního počítače. To se jako zaměstnancům zakáže manipulovat po dobu jednoho roku s palubním počítačem? A to předpokládám, že nikdo ze zaměstnanců benzín nekrade a nikdo taky netankuje za vlastní.
        ..
        •  
          21.9.2015 14:56

          ??? jak se takhle někdo muze hloupe ptat ? manipulovat s tachometrem uz davno nejde, pocitac si udaj pamatuje, proc by někdo tankoval za vlastní, každý rád tankuje na ucet za firemni peníze a mimoto s auty mnohdy jedu taky a vim kolik mi to vzalo
          Kat
          •  
            21.9.2015 15:47

            Vynulovat údaj o průměrné spotřebě opravdu není u škodovek žádná věda, mají to zaměstnanci zakázané? Jak dodržování zákazu kontrolujete? Ono vymýšlet si na anonymní diskuzi že provozuji MNOHO aut a VŽDY mají údaje z palubního počítače v pořádku je tak snadné... A proč tankovat za vlastí, napadá mě třeba aby zaměstnavatel nevěděl, že jsem v době nemoci tankoval někde v Alpách 600 km od místa bydliště.
            ..
Aktuální komentáře
12.12.2017
18:18Evropa má skrytého technologického šampiona, vydělává až moc
17:08Praha zpět v zeleném, pomohl ČEZ a KB
17:07Odpoledne patří dolaru a zlepšení tržního sentimentu  
15:50Česká zbrojovka a.s.: Oprava notářského zápisu o průběhu schůze vlastníků dluhopisů konané 21. 11. 2017
15:48ZEW: Pokles důvěry v německou ekonomiku překonal odhady
15:43ČEZ, a.s. - Zápis z valné hromady ČEZ OZ UIF 16.8.2017
15:30Tesla dostala největší objednávku na svůj Semi, Pepsi jich koupí 100
15:26Výbuch rakouského plynového terminálu odřízl Itálii, Slovinsko a Chorvatsko. Ceny komodity prudce rostou
14:32Polovodiče, mikročipy a Micron: stojí ještě za to? (pohled analytika)  
14:13Maloja Investment SICAV a.s.: Výroční zpráva za období 1. 11. 2016 - 31. 8. 2017
13:34Česká exportní banka, a.s.: Informace o vyplacení úrokových výnosů z emisí dluhopisů
13:09Tenoučká prasklina zalomcovala trhy s ropou
12:26Americká studie: Brexit oslabí Velkou Británii i vliv USA v Evropě
11:56Nové byty v Praze meziročně zdražily o 15 procent, tvrdí analýza Deloitte
11:32Přichází přelomový rok pro fúze a akvizice
11:11Evropské indexy mírně rostou, Gemalto +33 %
10:19Koruna kvůli pomalejší inflaci už tolik neláká, dražší ropa má omezený vliv na komoditní měny  
9:28V areálu v Záluží hořelo, Unipetrol omezil provoz
9:13Rozbřesk: Inflace nahrává jen pomalému růstu sazeb, koruna postrádá jestřábí hlas
8:53Evropské futures v zeleném, asijské trhy v červeném. Kam se přidá Praha?  

Související komentáře
Nejčtenější zprávy dne
Nejčtenější zprávy týdne
Nejdiskutovanější zprávy týdne
Denní kalendář hlavních událostí
Nebyla nalezena žádná data