Automobilka (DIP) dnes oznámila, že v následujících třech letech ušetří zhruba 5,5 mld. USD díky zefektivnění svých výrobních procesů a úspoře administrativních nákladů. Ušetřené peníze použije na financování investičních záměrů (technologie, síla značky). zároveň hodlá posílit své jádrové operace skrze nové růstové iniciativy a agresivní uvádění nových vozidel. Mezi nimi by v budoucnu nemělo chybět také samořídící vozidlo, které výrobce designuje ve svém technickém centru. Technologie, testovaná již od roku 2012, by měla být součástí vybavení Cadillacu CT6, který na trhy zamíří v roce 2017. Americký gigant zároveň hodlá rozšířit spolupráci v podobě sdílení technologií s dalšími společnostmi (prozatím kooperuje například s Googlem). Nadále pak pracuje taktéž na rozvoji vozidel poháněných vodíkem. První takové zařízení by mělo na silnice zamířit v roce 2020 (spolupracuje na něm s Hondou). Vývojové středisko také již vyvinulo systém na odlehčování vozidel za pomoci sváření hliníku a oceli. Využit by měl být v již jednou zmiňovaném Cadillacu CT6. Celkově pak jednotlivé body zapadají do hlubší strategie. Ta počítá se zvýšením podílu nových či „refreshovaných“ modelů na celkových prodejích z letošních 26 % na 39 % v příštím a 40 % v popříštím roce.
V americkém automobilovém sektoru zůstaneme i nadále. Dnes totiž byla zveřejněna čísla o prodejích za září jednotlivých výrobců. Automobilka zvýšila prodeje meziročně o 12 % a překonala tak konsensuální očekávání (+9,5 %). Ještě lépe si vedl konkurenční . Ten meziročně prodeje zvýšil dokonce o 23 %, zatímco odhady počítaly s 19 %. Zářijové prodeje Fiat stouply v souladu s odhady o 14 %. Americko – italský koncern na sebe v minulých dnech upozornil zprávami o možném ohlášení IPO Ferrari v průběhu zítřejšího dne. Obsáhlejší povídání o akciích Fiat a potenciálu plynoucího z plánované emise akcií luxusního italského výrobce si zájemci mohou přečíst ZDE.