Německý automobilový koncern sníží kvůli emisnímu skandálu investice do své vlajkové značky o zhruba miliardu eur ročně oproti původnímu plánu. Vyplývá to z dnešního sdělení nového představenstva . Značka také v Evropě a v Severní Americe přejde na novou technologii týkající se emisí naftových aut.
"Značka mění strategii pro budoucnost," uvedl v prohlášení generální ředitel Herbert Diess.
Automobilka v Evropě a v Severní Americe upraví svou strategii týkající se naftových motorů. Používat v nich prý bude pouze zařízení s technologií SCR a AdBlue, aby tak snížila emise výfukových plynů. Ke změně prý přikročí "co nejdříve".
v září přiznal, že do zhruba 11 milionů aut s naftovými motory po celém světě instaloval software, který umožňuje manipulovat s výsledky měření emisí. Skandál srazil tržní hodnotu podniku o třetinu, donutil k odchodu jeho výkonného šéfa a vedl k vyšetřování po celém světě.
Nový šéf koncernu Matthias Müller tento měsíc upozornil, že finanční následky skandálu zatím nejsou zřejmé a firma přezkoumá všechny plánované investice.
Akcie po poledni odepisovaly necelá 2 procenta.
Zdroj: ČTK, BBG