Statistika maloobchodních tržeb v Německu za měsíc leden přináší positivní pohled na kondici spotřebitelů. Oproti prosinci se reálné útraty v (malo)obchodě zvýšily o 0,7 % (SA), což představuje zrychlení o 0,1 p.b. vůči poslednímu měsíci loňského roku a současně jde o nejvyšší tempo růstu za posledního půl roku. Konsensus trhu (agentura BBG) byl nastaven na 0,3procentní růst.
S výjimkou informačních technologií (-1,8 % m/m) si všechny ostatní hlavní kategorie zboží připsaly v lednu solidní zisky. Nejvíce se m/m zvýšila poptávka po oblečení a obuvi, solidní zájem rovněž přetrval u vybavení pro domácnost a do plusu se dostaly i farmaceutické výrobky. průměrné reálné tržby očištěné o volatilní automobily v lednu přidaly rovné procento a vylepšily tak prosincový výsledek (0,3 %). Meziroční srovnání potvrzuje positivní m/m výsledky. Maloobchodní tržby (SA) bez aut v lednu vzrostly o 2,6 % a drží si i na začátku nového roku slušné růstové tempo.
Dnešní data potvrzují pokračující dobrou kondici německého spotřebitele, jehož nákupní apetit bude klíčový pro vývoj v největší evropské ekonomice i zbytku EU. První letošní maloobchodní data přinášejí dobré zprávy, ochota utrácet se mírně zvýšila. Rizikem zůstávají externí rizika (Čína) a řešení uprchlické krize, které s sebou postupně přináší změnu (hospodářské) politiky nejen u našeho severního souseda. Indikace přicházející z indexů Ifo a ZEW pak naznačují, že vyhlídky německé ekonomiky se kvůli výše zmíněným rizikům zhoršují (a stahují s sebou rovněž inflační očekávání).