Hledat v komentářích
Investiční doporučení
Výsledky společností - ČR
Výsledky společností - Svět
IPO, M&A
Týdenní přehledy
 

Detail - články
Virtuální realita má pomoci Cadillacu změnit zažitý obchodní model prodeje luxusních aut

Virtuální realita má pomoci Cadillacu změnit zažitý obchodní model prodeje luxusních aut

07.06.2016 16:35
Autor: Pavel Daniel

Kupující luxusních vozů Cadillac, které patří do portfolia automobilky General Motors Co., najdou v blízké budoucnosti novou tvář autosalonů – prázdné místnosti. Jak zjistil deník The Wall Street Journal (WSJ) Cadillac sází na to, že část svých 925 prodejen v USA převede do módu virtuální reality, prostřednictvím které zákazník získá stejně kvalitně obsahové a vizuální informace o vybraném modelu auta, jako kdyby ho viděl naživo na vlastní oči. Automobilka si od tohoto kroku slibuje nejen zatraktivnění podmínek prodeje pro dealerskou síť, ale hlavně zvýšení prodejů své luxusní značky.

Statistiky jsou neúprosné – Cadillac, jako luxusní divize General Motors Co., sice má v USA asi třikrát tolik zastoupení, ve srovnání například s jejími německými konkurenty v luxusním segmentu aut, či divizí Lexux automobilky Toyota Motor Co., jenže prodejní výkony tomu neodpovídají. Jak zjistil deník WSJ prodal Lexus za rok 2015  344 601 aut, BMW prodala v USA 346 023 aut, Mercedes 372 977 aut, zatímco Cadillac 188 794 aut. Kvůli přísným franšízovým zákonům a pravidlům o finančních platbách pro obchodní zástupce a zvýšení prodejnosti luxusní značky Cadillac chce proto GM převést část ze svých 925 prodejen na systém virtuálního prodeje a změnit tak zásadním způsobem zavedený obchodní model. Johan de Nysschen, prezident Cadillacu proto začne během června 2016 roadshow, kterou chce dealery automobilky s plány firmy detailně seznámit, připravit je na změnu a vyjasnit nedořešené výtky.

Virtuální dealerství jsou podle deníku WSJ součástí projektu „Pinnacle", rozsáhlé změny maloobchodní strategie Cadillacu, která byla vedením firmy prodejcům představena před několika měsíci. Roadshow má přitom odstranit právě kritické ohlasy prodejců, kteří tvrdí, zvláště ti menší, že je nová strategie chce dostat pryč z businessu. Johan de Nysschen ale sází na luxusní značky GM a od svého příchodu do firmy pro ně, podle komentáře WSJ, dělá maximum. Kromě změny obchodního modelu Cadillac mají být obchodníci nově přehodnoceni v pěti stupňové úrovni obchodních zastoupení a má ustat i praktika, kdy výrobce aut zaplavoval dealery množstvím modelů kvůli dvěma důvodům: výrobce si tak mohl zaúčtovat výnos za produkty vlastní výroby a nikoli za retailové prodeje.

Projekt „Pinnacle“ navíc počítá s tím, že i menší prodejci už nebudou muset do svých showroomů nakupovat auta, udržovat tak zásoby na skladě a spoléhat se na to, že vybrané modely jsou ty správné, které zákazník nakonec koupí. Podle Briana Hamiltona, ředitele společnosti Midway Auto Dealerships v Kearney, v Nebrasce, je projekt na přeměnu autosalonů krokem vpřed, neboť snížit počet aut, coby stálých zásob na skladě, je nezbytné a je to správný krok pro změnu tradičního prodejního modelu aut.


Čtěte více:

Varování pro globální akciové trhy i ekonomiku
07.06.2016 11:00
Rozdíl mezi výnosem desetiletých vládních dluhopisů a krátkodobými saz...
Technická analýza - Euro se dnes může pokusit překonat včerejší maximální hodnoty na 1,1325 EURUSD
07.06.2016 9:44
EURUSD: Měnový pár se pohybuje u denního pivotu. Oscilátor relativní ...
9 top citátů od lidí, kteří formují budoucnost
07.06.2016 13:45
“Vaši nejvíce nešťastní zákazníci jsou vaším nejúžasnějším zdrojem uče...

Váš názor
Na tomto místě můžete zahájit diskusi. Zatím nebyl zadán žádný názor. Do diskuse mohou přispívat pouze přihlášení uživatelé (Přihlásit). Pokud nemáte účet, na který byste se mohli přihlásit, registrujte se zde.
Aktuální komentáře
09.02.2025
9:00Víkendář: K Číně už nelze přistupovat jako před pár desetiletími
08.02.2025
14:45Český expert k DeepSeek: Koluje spousta polopravd. Pro využívání ve firmách je však určitě hodně rizikový
9:00Víkendář: Současné obchodní tenze a jedna hypotetická otázka - šlo kdysi obchodně spolupracovat se Sovětským svazem?
07.02.2025
17:37Rozpor mezi optimismem na trzích a fází cyklu, ve které se americké firmy skutečně nachází?
16:55Technologie táhnou trhy dolů, přitížila jim i data  
16:07Názory odborníků z Invesca – „Jak jsme se ponořili do DeepSeek“
15:47Trh práce USA: Ochlazení se nepotvrzuje, data jsou protichůdná a revize velké
14:25Goolsbee: Za 12 – 18 měsíců budou sazby americké centrální banky pravděpodobně výrazně níž
14:09Německý průmysl i vývoz loni klesly, přebytek v obchodu s USA byl ale rekordní
13:53Technologičtí giganti letos investují do AI přes 320 miliard dolarů
12:45Perly týdne: Google černou skříňkou, na trhu namístě určitá rezervovanost
11:25Komentář analytika: Amazon nestíhá uspokojovat poptávku po AI  
10:56DeepSeek láká investory zpět do čínských technologií
10:31S&P500 otevírá blízko historických maxim  
9:05Rozbřesk: ČNB snížila sazby, předpokládá již jen opatrný pokles
8:43Akcie Amazonu klesly po slabých prognózách, Kanaďané podporují vývozní daně na ropu jako odpověď Trumpovi a evropské futures jsou smíšené  
8:24ČEZ, a.s.: Vnitřní informace - Skupina ČEZ dokončila prodej svých polských uhelných aktiv společnosti ResInvest Group
6:06Studie Fidelity International ukazuje, že investoři zůstávají oddaní „E“, „S“ i „G“, nicméně přetrvávají překážky
06.02.2025
22:01Daří se lékům na hubnutí, ale technologie pokulhávají  
17:26ČNB i BoE snížily sazby, Apple v centru geopolitického boje. Trhy v zámoří hledají jasný směr před pátečními makrodaty  

Související komentáře
Nejčtenější zprávy dne
Nejčtenější zprávy týdne
Nejdiskutovanější zprávy týdne
Kalendář událostí
Nebyla nalezena žádná data