Hledat v komentářích
Investiční doporučení
Výsledky společností - ČR
Výsledky společností - Svět
IPO, M&A
Týdenní přehledy
 

Detail - články
Virtuální realita má pomoci Cadillacu změnit zažitý obchodní model prodeje luxusních aut

Virtuální realita má pomoci Cadillacu změnit zažitý obchodní model prodeje luxusních aut

7.6.2016 16:35
Autor: Pavel Daniel

Kupující luxusních vozů Cadillac, které patří do portfolia automobilky General Motors Co., najdou v blízké budoucnosti novou tvář autosalonů – prázdné místnosti. Jak zjistil deník The Wall Street Journal (WSJ) Cadillac sází na to, že část svých 925 prodejen v USA převede do módu virtuální reality, prostřednictvím které zákazník získá stejně kvalitně obsahové a vizuální informace o vybraném modelu auta, jako kdyby ho viděl naživo na vlastní oči. Automobilka si od tohoto kroku slibuje nejen zatraktivnění podmínek prodeje pro dealerskou síť, ale hlavně zvýšení prodejů své luxusní značky.

Statistiky jsou neúprosné – Cadillac, jako luxusní divize General Motors Co., sice má v USA asi třikrát tolik zastoupení, ve srovnání například s jejími německými konkurenty v luxusním segmentu aut, či divizí Lexux automobilky Toyota Motor Co., jenže prodejní výkony tomu neodpovídají. Jak zjistil deník WSJ prodal Lexus za rok 2015  344 601 aut, BMW prodala v USA 346 023 aut, Mercedes 372 977 aut, zatímco Cadillac 188 794 aut. Kvůli přísným franšízovým zákonům a pravidlům o finančních platbách pro obchodní zástupce a zvýšení prodejnosti luxusní značky Cadillac chce proto GM převést část ze svých 925 prodejen na systém virtuálního prodeje a změnit tak zásadním způsobem zavedený obchodní model. Johan de Nysschen, prezident Cadillacu proto začne během června 2016 roadshow, kterou chce dealery automobilky s plány firmy detailně seznámit, připravit je na změnu a vyjasnit nedořešené výtky.

Virtuální dealerství jsou podle deníku WSJ součástí projektu „Pinnacle", rozsáhlé změny maloobchodní strategie Cadillacu, která byla vedením firmy prodejcům představena před několika měsíci. Roadshow má přitom odstranit právě kritické ohlasy prodejců, kteří tvrdí, zvláště ti menší, že je nová strategie chce dostat pryč z businessu. Johan de Nysschen ale sází na luxusní značky GM a od svého příchodu do firmy pro ně, podle komentáře WSJ, dělá maximum. Kromě změny obchodního modelu Cadillac mají být obchodníci nově přehodnoceni v pěti stupňové úrovni obchodních zastoupení a má ustat i praktika, kdy výrobce aut zaplavoval dealery množstvím modelů kvůli dvěma důvodům: výrobce si tak mohl zaúčtovat výnos za produkty vlastní výroby a nikoli za retailové prodeje.

Projekt „Pinnacle“ navíc počítá s tím, že i menší prodejci už nebudou muset do svých showroomů nakupovat auta, udržovat tak zásoby na skladě a spoléhat se na to, že vybrané modely jsou ty správné, které zákazník nakonec koupí. Podle Briana Hamiltona, ředitele společnosti Midway Auto Dealerships v Kearney, v Nebrasce, je projekt na přeměnu autosalonů krokem vpřed, neboť snížit počet aut, coby stálých zásob na skladě, je nezbytné a je to správný krok pro změnu tradičního prodejního modelu aut.


Čtěte více:

Varování pro globální akciové trhy i ekonomiku
7.6.2016 11:00
Rozdíl mezi výnosem desetiletých vládních dluhopisů a krátkodobými saz...
Technická analýza - Euro se dnes může pokusit překonat včerejší maximální hodnoty na 1,1325 EURUSD
7.6.2016 9:44
EURUSD: Měnový pár se pohybuje u denního pivotu. Oscilátor relativní ...
9 top citátů od lidí, kteří formují budoucnost
7.6.2016 13:45
“Vaši nejvíce nešťastní zákazníci jsou vaším nejúžasnějším zdrojem uče...

Váš názor
Na tomto místě můžete zahájit diskusi. Zatím nebyl zadán žádný názor. Do diskuse mohou přispívat pouze přihlášení uživatelé (Přihlásit). Pokud nemáte účet, na který byste se mohli přihlásit, registrujte se zde.
Aktuální komentáře
24.9.2018
6:02Fidelity International: Vládní dluhopisy ovlivní geopolitická nejistota
23.9.2018
17:38NYT: Miliardáři mediální domy možná zachraňují, ale s riziky
11:40Víkendář: Jsme nejzelenější ze všech, ale na auta nám nesahejte
22.9.2018
16:52Volnotržní argument proti daňovému soupeření
8:18Víkendář: Život bez „Made in China“ možná není zase tak špatný nápad
21.9.2018
22:02Unikátní quadruple witching day žene trhy do závratných objemů
18:52Co brání evropským akciím v rozletu?
17:25Pražská burza končí v červeném. Kofola ani KB neudržely dřívější růst  
17:08Plán pro brexit se rozpadl a libra s ním  
16:49Jakub Lukáš: KB je teď na zajímavých úrovních (video)
16:45Technická analýza: Dolar v hluboké defenzivě a výběr zisků z koruny
16:14Kdy poptávka po ropě dosáhne svého vrcholu?
16:06Jednání OPEC+ by nemělo přinést nové rozhodnutí o zvýšení těžby
15:26Micron (-3 %) zklamal výhledem (komentář analytika Patrie)  
14:59Zajímá vás herní průmysl? Nakoukněte pod pokličku Electronic Arts
13:53Erste (-4 %) sráží pražskou burzu, akcie ve střední Evropě cítí i slabý dolar
13:00Hypoteční banka, a.s. - Oznámení o výplatě úrokových výnosů HZL HB VAR2037
12:30Perly týdne: Valuace extrémní, Amazon rozdělený a ČR populárním cílem ekonomické migrace ze Západu
11:07Reuters: V odhadovaném růstu 10letých výnosů vedou ty české
10:47Pokud padnu já, padne i akciový trh

Související komentáře
Nejčtenější zprávy dne
Nejčtenější zprávy týdne
Nejdiskutovanější zprávy týdne
Denní kalendář hlavních událostí
ČasUdálost
10:00DE - Index podnikatelského klimatu Ifo