Zapomeňte na aféru Dieselgate, milí zákazníci a investoři. AG chce své americké zákazníky, kteří ji opustili právě kvůli tomu, že jim firma lhala o emisích dieselových motorů, zpět. A nebojí se proto sáhnout k netradičním nabídkám.
Německá automobilka AG připouští, že se chce rychle zotavit z průšvihu, který vypukl v roce 2015 instalací tajného softwaru do řídících jednotek dieselových motorů, jenž poté umožnil zkreslovat testy emisí. Proto nyní přichází s akčními kroky, které mají americké zákazníky přesvědčit o tom, že mohou firmě věřit. Pilířem nabídky jsou garanční podmínky, které jsou dvakrát tak delší oproti stávajícím a absolutně nejdelší na americkém trhu.
Na autosalonu v New Yorku firma oznámila, že hodlá zákazníkům nabízet až šestiletou záruku v kombinaci s garancemi pro ujetí 72 000 mílí, tedy necelých 116 tisíc kilometrů pro modely z výrobní série roku 2018 Atlas a Tiguan. Ty by měly přijít do prodejní sítě během roku 2017. Srovnání garančních podmínek s konkurencí podle agentury Reuters vyznívá nyní ve prospěch značky .
Ostatní automobilky totiž nabízejí na americkém trhu pro modely sportovně užitkových aut (SUV), do které modely Tiguan a Atlas patří, většinou horší podmínky. Jde totiž jen o tříleté záruky s garancí na 36 000 ujetých mil, tedy necelých 58 tisíc kilometrů. Zatím nejdelší garance užívají v USA zákazníci Hyundai Motor Co a Kia Motors Corp. kteří mohou počítat s pětiletou zárukou či ujetím 60 000 mil.
A jak se plánované kroky projeví v účetních knihách ? Americká pobočka plánuje navýšení tržeb z prodejů aut v tomto roce v meziročním srovnání o 10 procent vyšší, když za rok 2016 došlo k poklesu o 8 procent na 323 000 vozů a propadu o 5 procent v roce 2015.
Podle oslovených analytiků, které citovala agentura Reuters, je současná nabídka automobilky pro zákazníky lákavá. „Američané jsou lidé, kteří rádi odpustí. Ale musíte jim říct, že litujete předchozích špatných kroků a dát jim novou, lepší nabídku,“ citovala agentura Reuters Mika Jacksona, generálního ředitele AutoNation Inc, největšího amerického dealera značky . Na nákladech za urovnání aféry ovšem zaplatí až 25 miliard amerických dolarů, jen ve Spojených státech amerických.