podle informací médií hodlá v Číně postavit továrnu, která by do dvou nebo tří let měla být schopná vyrábět 500 000 vozů ročně. FTAlphaville tvrdí, že tato zpráva „přináší silný pocit déja vu“. jedna o továrně v Číně hovoří opakovaně již několik let. A hlavně: Číslo 500 000 se v jejím případě objevuje až podezřele často.
Banka v roce 2007 hovořila o tom, že roční prodeje elektrovozů nakonec dosáhnou 500 000. Když v roce 2008 téměř zbankrotovala, měla podle některých zpráv na účtu jen 500 000 dolarů. Ve svých plánech na vybudování továrny v San José v roce 2009 opakovala, že její rozloha by měla být 500 000 čtverečních stop. V roce 2010 její finanční ředitel Deepak Ahuja tvrdil, že nová továrna bude vyrábět 500 000 vozů ročně. V roce 2011 vydala tiskové prohlášení, že její roadstery už ušetřily 500 000 galonů paliva. V roce 2012 Elon Musk slíbil, že jeho společnost SpaceX bude nabízet cesty na Mars. Odhadovaná cena jedné letenky je 500 000 dolarů.
Když vyráběla 7 000 aut čtvrtletně, Musk začal hovořit o cíli pro rok 2020: 500 000 aut ročně. A podobných příkladů podle FTAlphaville najdeme více, a to nejen v případě Tesly či Muska. „Zdá se, že jde o magické číslo pro všechny, kteří se pohybují v oblasti vozů s jinými než spalovacími motory,“ píše FTAlphaville. Například v roce 2008 prohlašovala, že po roce 2010 bude prodávat 500 000 hybridů ročně. Carlos Ghosn z Nissanu zase tvrdil, že v roce 2013 bude jeho firma prodávat 500 000 modelů vozu Leaf a jejich výroba se tak stane ziskovou. Na konci minulého roku se připojilo německé . Jeho cílem je vyrobit do konce roku 2019 magických 500 000 elektromobilů a hybridů.
„Půl milionu je číslo, které lze dost dobře použít pro hodně hrubé odhady. A pokud začnete nějaké číslo zarputile hledat všude kolem sebe, nakonec se začne samo vynořovat. I tak ale stojí za pozornost, jak často se v různém kontextu uvedená částka objevuje,“ píše FTAlphaville. A poukazuje i na to, že v roce 2016 Electrek psal o testech baterií společnosti a tvrdil také následující:
„Na bateriích bylo simulováno ujetí 500 000 mil a stále operují na 80 % své původní kapacity.“ V polovině roku 2017 zase spekulace o počtu rezervací Modelu 3 vedly Muska k tomu, že zveřejnil „konkrétní“ číslo: O něco více než 500 000. A v minulém roce tvrdila, že o zaměstnání u ní žádá 500 000 lidí. Když se pak FTAlphaville zeptal mluvčího Tesly na toto neustále se opakující číslo, reakce zněla: „Gratuluji Financial Times k napsání 500 000. negativního článku o naší společnosti.“
Zdroj: FT