Hledat v komentářích
Investiční doporučení
Výsledky společností - ČR
Výsledky společností - Svět
IPO, M&A
Týdenní přehledy
 

Detail - články
Summary: General Motors už doplácí na vyšší ceny hliníku a oceli

Summary: General Motors už doplácí na vyšší ceny hliníku a oceli

25.07.2018 16:25
Autor: Branislav Soták, Patria Finance

Dnešní odpoledne nepřeje automobilovému sektoru. Poté, co dopoledne přeletěla médii zpráva o skonání jedné z ikon automobilového průmyslu Sergia Marchionneho, dokonaly černou středu pro světové automobilky snížené výhledy od Fiatu a GM.

General Motors: 2Q18

Přestože americká automobilová jednička GM ještě stačila překonat tržní odhady na úrovni EPS díky daňové reformě (1,81 USD vs 1,79 USD), jádrovým operacím se to již nepovedlo. Navíc došlo na snížení výhledu napříč výsledovkou. Na vině jsou měnové vlivy (silnější dolar) a vyšší ceny komoditních výrobních vstupů (na nichž se již podepisují zavedená cla na hliník a ocel).

Provozní zisk v Severní Americe (2,7 mld. USD vs konsenzus na úrovni 3,1 mld. USD) utrpěl ve 2Q18 pod tíhou méně příznivého produktového mixu (menší podíl pickupů s vyšší marží) a vyšších nákladů, v zahraničí zase vstoupily do hry měnové vlivy (především slábnoucí měny Latinské Ameriky). Provozní marže klesla na 9,4 % oproti očekávaným 11,4 %. Hotovost na účtech automobilové divize tudíž nepřesáhla 16 mld. USD (cca -2 mld. USD oproti cíli).

Výhled pro celoroční EPS klesl na 5,8-6,2 USD (původně 6,3-6,6 USD), pro FCF na 4 mld. USD (původně 5,2 mld. USD).

Akcie reagují poklesem o 6 %. Nákladové tlaky jsou obzvláště nepříjemné vzhledem k blízkosti vrcholu automobilového cyklu. Americký automobilový trh se na vrchol podíval již před cca třemi lety. Od té doby kolem něho osciluje, v poslední době však už v čím dál tím větší míře kvůli citelným cenovým pobídkám pro distribuční síť.


Fiat Chrysler: 2Q18

Americko-italský koncern trápí kromě smrti dlouholetého CEO Marchionneho i sázka na čínský automobilový trh. Dlouhodobý cíl pro zdvojnásobení zisku do roku 2023 totiž záleží do velké míry na úspěchu Jeepu na největším automobilovém trhu světa. 2Q18 zatím tyto ambice spíše chladí. Tržby na asijských trzích v 2Q18 meziročně klesly, a to i přes představení modelu Jeep Grand Commander, který byl šitý na míru právě čínským zákazníkům. Asijská divize ve výsledku zaknihovala 98 mil. EUR ztrátu. Obdobně si vedlo i Maserati.

Výhled pro celoroční tržby klesl na 115-118 mld. EUR z původních 125 mld. EUR. Provozní zisk by se měl pohybovat v intervalu 7,5-8 mld. EUR oproti původním 8,7 mld. EUR. Čistá hotovost, jeden z klíčových pilířů investiční teze, by měla končit letošek na metě 3 mld. EUR, přičemž dříve se počítalo se 4 mld. EUR.

Akcie reagují 11% propadem.

 

Čtěte více:

Alphabet dostál slibům, reakce trhu je však lehce přehnaná (komentář analytika)
24.07.2018 15:26
S dubnovým zveřejněním výsledků za 1Q18 trh úspěšně odignoroval všechn...
Summary: UBS zahájila ve velkém stylu, ale výsledky Peugeotu jsou opravdu bombou
24.07.2018 16:11
Druhý den týdne přináší v Evropě pozitivní korporátní překvapení, kter...
Deutsche Bank: Buy the rumour, sell the news (komentář analytika)
25.07.2018 15:29
Buy the rumour, sell the news. I tak by se dala označit dnešní reakce ...

Váš názor
Na tomto místě můžete zahájit diskusi. Zatím nebyl zadán žádný názor. Do diskuse mohou přispívat pouze přihlášení uživatelé (Přihlásit). Pokud nemáte účet, na který byste se mohli přihlásit, registrujte se zde.
Aktuální komentáře

Související komentáře
Nejčtenější zprávy dne
Nejčtenější zprávy týdne
Nejdiskutovanější zprávy týdne
Kalendář událostí
Nebyla nalezena žádná data