Marketwatch poukazuje na to, že podle průzkumu společnosti FactSet nyní všech 45 analytiků pokrývajících akcie Amazonu doporučuje jejich nákup. „Na Wall Street existuje jedno úsloví, které říká, že pokud všichni kráčí jedním směrem, je lepší vydat se směrem opačným. A známý ekonom John Maynard Keynes údajně tvrdil, že hlavním principem investování je jít proti všeobecně uznávanému názoru. Pokud jsou totiž všichni optimisty, investice jsou nevyhnutelně předražené a tudíž neatraktivní,“ dodává Marketwatch.
Posledním analytikem, který změnil své doporučení u Amazonu na: „kupovat“, byl Edward Yruma z KeyBanc Capital. A Marketwatch poukazuje na to, že býčí pohled na není novým jevem, protože od října 2017 neklesl počet doporučení ke koupi pod 90 % všech doporučení. Zbytek doporučení přitom zněl „držet“ a ani jediný analytik nedoporučoval akcii prodávat. Art Hogan z National Securities Corp. se proto domnívá, že současné 100% doporučení ke koupi nemusí být negativním signálem, protože podle konsenzu již platí delší dobu.
Ari Wald ze společnosti Oppenheimer tvrdí, že býčí pohled na má dva hlavní důvody. První se odvíjí od makroekonomických podmínek a ploché výnosové křivky, kdy obojí favorizuje akcie velkých růstových firem. Druhý se odvíjí od technické analýzy vývoje cen akcie Amazonu včetně „býčího zlatého kříže“. Marketwatch ovšem dodává, že pokud jsou všichni optimisty, roste riziko zklamání. Wall Street se ale zřejmě nyní řídí jiným pravidlem, „které už veřejnosti tak známé není.“ Podle něj je lepší prodělávat ve chvíli, kdy prodělávají i ostatní, a ne v době, kdy ostatní vydělávají.
CNBC poukazuje na to, že řada analytiků vnímá pozitivně novou informaci, podle které by měl zkrátit dobu doručení pro členy programu prime ze dvou na jeden den. Například RBC Capital Markets tvrdí, že existuje vztah mezi tím, kolik lidé nakupují a rychlostí dodávek. Takže krok Amazonu by měl mít znatelný dopad na jeho obrat a k tomu by měl zvýšit jeho náskok před konkurencí.
JPMorgan hovoří o tom, že reaguje na stále ostřejší konkurenci v retailu a tento krok by mu měl pomoci ve zvyšování tempa růstu tržeb. O posílení konkurenční pozice se zmiňují analytici . Vyšší jednotkové náklady budou podle nich z hlediska celkové ziskovosti vyváženy vyššími prodanými objemy. se ale domnívá, že konkurence bude na krok Amazonu reagovat a celkově tak vzrostou náklady spojené s podnikáním v maloobchodě.
Zdroj: CNBC, Marketwatch