Hledat v komentářích
Investiční doporučení
Výsledky společností - ČR
Výsledky společností - Svět
IPO, M&A
Týdenní přehledy
 

Detail - články
ČSSD chce superhrubou mzdu zrušit, příjmy rozpočtu by mohla řešit bankovní daň

ČSSD chce superhrubou mzdu zrušit, příjmy rozpočtu by mohla řešit bankovní daň

04.08.2020 12:22
Autor: ČTK

Koaliční ČSSD chce zrušit superhrubou mzdu, ale současně se musí vyřešit příjmová strana rozpočtu, sdělil dnes ČTK vicepremiér a předseda sociální demokracie Jan Hamáček. Řešením podle něj může být daň pro banky, kterou ČSSD v minulosti v koalici hnutí ANO neúspěšně navrhovala.

Babiš o víkendu řekl, že od příštího roku počítá se zrušením superhrubé mzdy a zavedením 15procentní daně místo plánovaných 19 procent. To by podle ministerstva financí vedlo k výpadku příjmů 90 miliard korun. Nyní je efektivní zdanění pro zaměstnance 20,1 procenta.

Hamáček dnes v Právu Babišův plán označil za nerealistický. "Od ČSSD nemůže nikdo očekávat, že bude dělat daňovou politiku ODS," sdělil Hamáček ČTK. "Daňové kolečko (bývalého ministra financí) Vlastimila Tlustého, které bylo symbolem patnáctiprocentní 'rovné' daně, musí zůstat v propadlišti dějin," připomněl Hamáček papírové kolečko, ze kterého si mohli lidé v roce 2006 zjistit, kolik by při zavedení rovné daně ve výši 15 procent ušetřili.

Koaliční smlouva ANO a ČSSD počítá se zrušením superhrubé mzdy a sazbou 19 procent hrubé mzdy. "Superhrubou mzdu chceme zrušit, ale zároveň musí být vyřešena příjmová strana státního rozpočtu. Sektorová daň například pro banky může být takovým řešením," napsal Hamáček ČTK.

Návrh bankovní daně představila ČSSD loni v květnu, podle tehdejších představ strany měla mít podobu odvodu z aktiv. Sazba by vzrůstala progresivně od 0,05 procenta do 0,3 procenta a podle odhadů ČSSD by přinesla do rozpočtu až 14 miliard korun ročně.

Babiš tehdy jednání o návrhu ostře odmítl. Když ho později ČSSD chtěla předložit jako poslanecký, varovala ministryně financí Alena Schillerová (za ANO), že by se jednalo o porušení koaliční smlouvy. Ta vyžaduje, aby zákony o daních byly předkládány jen jako koaličně dohodnuté, což znamená, že je podpoří nadpoloviční většina ministrů ANO i ČSSD.

 

Čtěte více:

Rozbřesk: Evropské firmy čekají výrazné zlepšení situace v průmyslu
04.08.2020 9:16
Předběžný odhad HDP indikující hloubku propadu ekonomiky ve druhém kva...
Ifo: Německý automobilový průmysl se zotavuje, stoupá poptávka
04.08.2020 9:09
Německý automobilový průmysl se po uvolnění karanténních opatření zav...
Peking nedovolí, aby USA ukradly TikTok, píše tisk
04.08.2020 12:01
Čína nehodlá akceptovat, aby Spojené státy ukradly jakoukoli čínskou t...
Moneta, Komerční banka, Erste: Jak se změnil náhled analytiků po pololetních výsledcích?
04.08.2020 12:04
Tři klíčové finanční tituly, obchodované na pražské burze, mají za seb...

Váš názor
  • Bankovní daň?
    04.08.2020 22:04

    Než bankovní daň volil bych spíše majetkové daně. Máme je jedny z nejnižších na světě. Snad všechny instituce světa na to upozorňují jen naši politici z ČSSD nic. Asi proto že někteří politici si prodali levně státní pozemky a nemovitosti. Následně je nic nenutí je pronajímat nebo prodávat. Potom je neuvěřitelný nedostatek bytů a pozemků pro stavbu. Proč hledáme zase východoevropské cesty místo evropských.
    Rookie
  • ČAU LIDI!
    04.08.2020 14:29

    samozrejme zrušiť to krízové opatrenie zlodeja kalúska. Zlodej kalúsek ho zaviedol v krízi a vidítě - platí do včíl. Nikto ho nezrušil ani v blahobytě zlodeji. A teraz je tu opäť kríza a ja ho zruším!!! Ja nezavediem v krízi úsporné opatrenie ako zloděj kalúsek, ja to úsporné opatrenie zruším. Ja dám všetkým (voličom) peniaze!!! Ja vytlačím miliardy korún a rozdám ich ľuďom (voličom)!!! A kto to zaplatí???? no predsa zlodeji podnikatělia, zlodeji banky, a zlodeji z európskej únie. Všetci kradnú zlodeji a ja rozdávam!!!!
    oradapoisson
  •  
    04.08.2020 14:08

    hm, zrušit superhrubou mzdu při zachování sazby 15%, snižit sociální zdravotní firmamá, zrušení daně z nabytí, přidání státním zaměstnancům 15%, důchodcům nad zákonem stanovené minimum.....aspoň, že máme ČNB, s.r.o., 100% vlastník Ministerstvo financí....není problém slibi uskutečnit, mít se jako v ráji bez námahy
    abc1
    •  
      04.08.2020 14:43

      Odkud víte, že 100% vlastníkem ČNB je MF? Já jsem nikde nenašel, kdo je vlastníkem ČNB. Nenašel jsem to v Ústavě ČR ani v Zákonu o ČNB.
      Jan47
      •  
        04.08.2020 22:57

        Činnost ČNB lze ovlivnit pouze zákonem. Ten kdo rozhoduje o znění zákonů fakticky rozhoduje o činnosti ČNB. Podobně jako s svěřenskými fondy jestli je nebo není někdo v konfliktu. Efekt činnosti není přímo znatelný, ale ve výsledku je garantovaný zákonem.
        Mudr.c
      •  
        04.08.2020 14:52

        to nemusíte ani hledat, ale stačí poslouchat.....hlavně Michl, Rusnok....jak tetka Šilerka se přeci jednoduše chlubila, že dojednala s Rusnokem, že ČNB bude nakupovat státní dluhopisy....ale to není jen trend ČR, ale bohužel celosvětový...
        abc1
        •  
          04.08.2020 15:07

          Když udělám dohodu s bankou, tak to přece neznamená, že tu banku vlastním. Když krachovalo Řecko a Kalousek obhajoval pomoc Řecku prostřednictvím úvěru ČNB Mezinárodnímu měnovému fondu ve výši 1,5 mld eur, řekl, že nejde o peníze daňových poplatníků, ale o peníze ČNB. Tak mne zajímá komu patří peníze ČNB, když daňoví poplatníci to nejsou?
          Jan47
          •  
            04.08.2020 19:35

            ČNB je státní instituce
            Čert
            •  
              04.08.2020 20:36

              ČNB není státní. Státní instituce podléhají kontrole NKÚ. ČNB je veřejnoprávní. Její činnost nepodléhá kontrole NKÚ, stejně jako ČT. Tyto instituce tedy mohou jednat v něčí prospěch, aniž by to mohl někdo odhalit.
              Jan47
              •  
                04.08.2020 21:27

                Čnb je nezávislá a státní instituce.
                Velkamedvědice
                •  
                  05.08.2020 10:05

                  Jakápak je ČNB nezávislá instituce, když ji Kalousek dokázal donutit půjčit Řecku skrze MMF 2,5 mld eur.
                  Jan47
                •  
                  04.08.2020 21:33

                  ČNB je spol. s r.o.
                  indurain
                  •  
                    04.08.2020 21:39

                    Ale jistě, je tp právická osoba verejného práva. Ale vykonává dohled v rámci správního řádu v rozasahu stanoveného zákonem
                    Velkamedvědice
                    •  
                      04.08.2020 22:38

                      Zeptám se ještě jinak. Proč rezervy ČNB nejsou státní, když ČNB státní je? Komu tedy patří, když ne státu?
                      Jan47
                      •  
                        04.08.2020 22:47

                        Majetek Čnb patří výhradně čnb, je to nezávislá organizce
                        Velkamedvědice
                        •  
                          04.08.2020 23:10

                          Majetek každé společnosti někomu patří. Když je soukromá, patří soukromé osobě. Když je státní, patří státu. ČNB je státní a její majetek nepatří nikomu?
                          Jan47
                          •  
                            04.08.2020 23:16

                            To je ovšem tvůj názor. Fakta hovoří jasně. Čt je veřejně prospěšná instituce. Čnb je definovaná v sekci státní instituce. Dohledatelné. Čnb má dohlížet na cenovou stabilitu ta pomoci vlastního majetku, odděleného od státního rozpočtu. Vše je v rámci zákona.
                            Velkamedvědice
                            •  
                              04.08.2020 23:32

                              Já vím, že je vše v rámci zákona. Centrální banky mají ohromnou moc a mně se nelíbí, že rozhoduje úzký okruh lidí. Právě tyto instituce by měly být pod nejširší kontrolou. Kroky CB by měly schvalovat parlamenty, neměla by rozhodovat úzká skupina vyvolených. Systém je tak velice zranitelný, neboť je snazší zkorumpovat několik jednotlivců než celý parlament. No nic, nechci Tě tím dál unavovat. Dobrou noc.
                              Jan47
                    •  
                      04.08.2020 22:16

                      V čem se liší pojem "právnická osoba veřejného práva" od pojmu "veřejnoprávní"? Myslel jsem, že je to totéž. Každopádně má ČNB zcela výjimečné postavení tím, že neexistuje kontrola její činnosti.
                      Jan47
                      •  
                        04.08.2020 22:51

                        Čnb je státní instituce https://www.kurzy.cz/katalog/ceska-narodni-banka/
                        Velkamedvědice
                      •  
                        04.08.2020 22:44

                        Čt je veřejně prospěšná instituce, Čnb je právnická osoba s vlastnim majetkem
                        Velkamedvědice
  • socani
    04.08.2020 12:56

    opět jejich hloupé napadání bankovního sektoru ..neumí NIC jiného než jenom stále dokola navrhovat to okrádání investorů .. v bankách ať již jsou ty volby
    kominík
    • Re: socani
      04.08.2020 13:49

      Doufám, že volby už jednou pro vždy tuhle sebranku v čele Haškem, Paroubkem, Hamáčkem, Maláčovou a spol. pošlou do propadliště dějin...
      qwer
      •  
        04.08.2020 13:58

        Souhlasím. Ideální by bylo, kdyby je ještě doprovodily TOP 09 a STAN.
        Jan47
        •  
          04.08.2020 14:10

          plus lidovčíci, dnešní ODS, japonec, melouni a jourovci.
          indurain
          •  
            04.08.2020 19:37

            Ano, zpackaný strany jako ODSCSSD už měly dávno být miňulostí
            Čert
          •  
            04.08.2020 15:16

            A zapomíná se na ANOfert partai, ta by měla jít úplně jako první. Akorát už nám tam nikdo nezbyl...
            qwer
            •  
              04.08.2020 15:28

              těmi bylo myšleno "jourovci". Nikdo nezbyl, snad poprvé zvažuju nevolbu...
              indurain
Aktuální komentáře
19.03.2024
10:05Unilever oddělí podnikání se zmrzlinou do samostatného podniku a zruší 7500 míst
9:10Rozbřesk: Tuzemská inflace hluboko pod průměrem EU, nervózní koruna vyhlíží zasedání ČNB
8:43Japonsko opustilo režim záporných sazeb, Nvidia představila nové čipy a futures jsou v červeném  
8:05Japonská centrální banka po 17 letech zvedla základní sazbu
18.03.2024
17:24Jaký by „měl být“ poměr cen akcií k objemu peněz?
17:03Spolupráce Applu a Alphabetu dnes nastartovala zájem o technologie  
16:02Gerber: Situace v Tesle by se mohla změnit k lepšímu…
14:50Ceny starších bytů v Praze, Brně a Ostravě vzrostly, dorovnávají loňsky pokles
13:50Týdenní výhled: Jak moc změní Fed projekci sazeb na letošek?  
12:37Než otevře Wall Street: Alphabet, Nvidia, PepsiCo  
12:15Týden začíná opatrně pro akcie i dluhopisy. O slovo si řekla AI, ale pozornost míří k sazbám  
12:09Eurostat: Míra inflace v EU v únoru zvolnila na 2,8 procenta, česká klesla pod unijní průměr
11:32Komerční banka, a. s.: Znovuzvolení členky Představenstva KB
10:56Růst maloobchodu a průmyslu v Číně na začátku roku překonaly odhady analytiků
10:26Zájem o akcie Redditu před vstupem na burzu pětkrát převyšuje nabídku
10:08ČEZ, a.s.: Doplnění výroční finanční zprávy 2022
10:06ČEZ, a.s.: Oznámení o výplatě úrokového výnosu
9:58ČSÚ: Ceny průmyslových a zemědělských výrobců v únoru meziročně opět klesly
9:31Zdroje Bloomberg: Apple vyjednává o zabudování umělé inteligence od Gemini do iPhonu
9:13Rozbřesk: Březnové rozhodnutí ČNB - zvítězí snížení sazeb o 50bps?

Související komentáře
Nejčtenější zprávy dne
Nejčtenější zprávy týdne
Nejdiskutovanější zprávy týdne
Kalendář událostí
ČasUdálost
JP - Jednání BoJ, základní sazba
11:00DE - Index očekávání ZEW
13:30USA - Počet stavebních povolení